  • 1. Data: 2010-11-11 23:20:09
    Temat: OFE part x
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Uwiecznijmy te słowa w milionach serwerów news, tym samym nie zaginą:

    c-dwa-razy-wyzsza-od-t,18563,3783671,1,news-detal
    "
    Boni: emerytura z OFE może być dwa razy wyższa od tej z ZUS"
    "Przy dobrej koniunkturze na rynkach finansowych za 26 lat emerytura
    otrzymywana z OFE może być nawet dwa razy wyższa od emerytury z ZUS -
    powiedział w środę na posiedzeniu zespołu ubezpieczeń społecznych Komisji
    Trójstronnej minister Michał Boni."

    A przy złej???

    Mój komentarz jest stały.
    Pytam Panie boni, a co jeśli się wsio skaszani jak Nikkei i Spadaq?
    I skąd Pan zna koniunkturę na najbliższe 26 lat?

    Z chęcią poznam źródła, bo mi do osiągnięcia pełni szczęścia wystarczy 100%
    pewny wykres byle czego na dzień naprzód:)))

    Widzę że w temacie OFE mamy politykę skrajności, czyli kompletnego
    skołowania ulicy ustami jednego rządu w osobach Fedak i Boni.
    Jest robione badanie wytrzymałości wszystkich stron poprzez skrajne opinie,
    w tym tak kompletnie bezsensowne, jak wyzej cytowana.

    Ja jestem po stronie Fedak.
    Oddajcie mi moje pieniądz, i nie prognozujcie co z nimi zrobi jakaś prywatna
    firma za 26 lat.

    G. z nimi zrobi, bo nic z tego nie ma.
    Kosi prowizję a kasę ulokuje tam gdzie ona ma deal, a nie pokemon.

  • 2. Data: 2010-11-11 23:42:34
    Temat: Re: OFE part x
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Ja mu wierzę. Będzie 2x wyższa w cenach nominalnych. Realnie obie będą
    niższe od inflacji, z tym że zusowska bardziej. Za emeryturę z ofe będzie
    można kupić 6 bochenków chleba i kostkę masła, a za zusowską trzy bochenki i
    margarynę. Prawdę mówi.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2010-11-11 23:58:00
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    generalnie ten deal powinien mieć nazwę

    PEFE

    (przymusowe eksportowalne)

  • 4. Data: 2010-11-12 00:09:44
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    26 lat temu...
    1984

    Zwracam się do tych, co pamietaję te czasy (świadomie)

    Ilu z was słysząc o potencjalnym "zjednoczeniu Niemiec" nie myślało
    orównocześnie, że to się równa z wojną światową?
    Szkoda mi wymieniać więcej tego typu przewidywań, aż tak dalekosiężnych i
    jak się sprawdziły po takim czasie.

    Nieustanne brawa dla Pana boni za wizje godne Nostradamusa.

    Wszystko w temacie grupy.

    OFE kupuje akcje, a jest presja że mu za mało kupować od grubasa u nas.
    Podobno będzie lepiej dla nas, jak kupi od grubasa nie u nas.

  • 5. Data: 2010-11-14 17:09:17
    Od: "root" <r...@v...pl>

    Użytkownik "skippy" napisał w wiadomości grup

    > OFE kupuje akcje, a jest presja że mu za mało kupować od grubasa u nas.
    > Podobno będzie lepiej dla nas, jak kupi od grubasa nie u nas.
    Presja jest zeby zawłaszczyc kasę z OFE a ty ten pomysł jeszcze reklamujesz

    pozdrawiam
    root

  • 6. Data: 2010-11-14 17:39:42
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    żytkownik "root" <r...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "skippy" napisał w wiadomości grup

    > Presja jest zeby zawłaszczyc kasę z OFE a ty ten pomysł jeszcze
    > reklamujesz

    jak na razie zawłaszczają moją kasę, ich kasa mnie nie obchodzi

  • 7. Data: 2010-11-14 17:54:05
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > jak na razie zawłaszczają moją kasę, ich kasa mnie nie obchodzi

    Oni nie zawłaszczają twojej kasy. Zawłaszczają ją wyborcy rękoma swoich
    przedstawicieli w sejmie. Zawłaszczają ją używając państwowego aparatu
    przymusu. Używając do tego poborców podatkowych. Pieniądze trafiają do ZUS
    itd. ... Precyzja pomaga zidentyfikowawszy źródła kradzieży. Firmy
    zarządzające OFE zarabiają i żerują na głupocie większości wyborców
    wyrażonej przez podniesienie ręki ich przedstawicieli w sejmie. Innymi słowy
    zacznij od sąsiadów. Gdybym był właścicielem takiej firmy dopuszczonej do
    obsługi OFE okazji bym nie przepuścił i robił bym wszystko by raj trwał
    wiecznie. Ty nie?

  • 8. Data: 2010-11-14 17:57:48
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zarządzające OFE zarabiają i żerują na głupocie większości wyborców
    > wyrażonej przez podniesienie ręki ich przedstawicieli w sejmie. Innymi

    Właśnie zacząłem pisząc tego posta.
    Może dotrzeć do głów większej ilości ludzi (sąsiadów internetowych), niż
    gdybym stanął z psem pod Tesci i rozdawał ulotki.

    > obsługi OFE okazji bym nie przepuścił i robił bym wszystko by raj trwał
    > wiecznie. Ty nie?

    Wiadomo, ze tak.
    Ale stoję po innej stronie barykady i dlatego to piszę:)

  • 9. Data: 2010-11-14 18:19:11
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    > gdybym stanął z psem pod Tesci i rozdawał ulotki.

    > Wiadomo, ze tak.
    > Ale stoję po innej stronie barykady i dlatego to piszę:)

    Chodzi mi o to by nie upowszechniać błędnego przekonania, że sytuacji winne
    są firmy zarządzające OFE. Prawda jest taka, że to jest głupota większości
    aktywnych wyborców. Nas. To Twoja wina i moja. Zakładam że chodzisz do
    wyborów parlamentarnych. Ci, którzy nie chodzą godzą się na to milcząco.
    Tyle. Myśmy, głowami swoich najlepszych przedstawicieli, wymyślili tego
    potwora. Przedstawienie jakie urządził Tusk na zebraniu z przedstawicielami
    firm zarządzających OFE było śmieszne. Zakładało kompletna głupotę
    większości wyborców, to jak prosić lisa, ze srogą miną, by przestał jeść
    kury gdy jest z nimi zamknięty w kurniku. Takie rzeczy to tylko w polskim
    elektoracie przechodzą. W narodzie wybranym. Wybranym do strzyżenia.

  • 10. Data: 2010-11-14 18:37:20
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Chodzi mi o to by nie upowszechniać błędnego przekonania, że sytuacji
    > winne
    > są firmy zarządzające OFE.

    totus, nic takiego nie napisałem
    wyjaśniając tę kwestię - kazda firma która zarabia w ramach prawa, robi to
    IMO słusznie i nic do niej nie mam
    to nie są kółka Armii Zbawienia, tylko giga-komercha więc jest jasne że nimi
    kieruje maksymalizacja zysku (własnego)
    skupiając się nad samymi tymi firmami, w abstrakcji od mojej kasy która tam
    wpada, oczekiwałbym że zarobią one jak najwięcej a ja dostanę jak najmniej
    to logiczne i jest zarazem częścią uzasadnienia, dlaczego moja kasa nie
    powinna tam wpadać

    nic do nich nie mam w sensie oczekiwania, że coś zmienią
    byłoby to zresztą ze wszechmiar dziwne, gdyby się samoograniczyli

    tak więc jesli mam wyjaśnić do kogo pretensja - to wyjasniam: do podmiotów
    stanowiących w PL prawo
    piszę tę opinię tutaj, może wiecej ludzi dostrzeże że pole stworzone dla
    prywatnych firm pod hasłem OFE jest złe