  • Data: 2019-04-15 23:26:37
    Temat: Re: OFE - decydujące starcie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Do budżetu. Ale z drugiej strony nie płaciłeś od tych pieniędzy
    > podatku dochodowego (a taki byś zapłacił jakbyś je od razu do
    > ręki dostał w momencie zarobienia).

    Jeśli ktoś zbyt mało zarabiał -- ogarnęła ;) go kwota wolna od podatku.
    Gdy ktoś zarabiał zbyt wiele -- kara za zarabianie była wyższa niż 15%.
    Tu zaś -- każdemu po równo 15%.

    Mnie to akurat niezbyt mocno to interesuje -- ani nie
    mnie po prostu się należy, ani nie oszczędzałem w OFE.

    -=-

    Kiedyś należy napisać -- dlaczego więc nie w najgorszym momencie?

    Żadna władza i żadne wojsko nie ostoi się bez życzliwej/przychylnej
    postawy ludności cywilnej/tubylczej/itp. Rozpadł się ZSSR niemal bez
    wojen zewnętrznych, rozpadła się Jugosławia za sprawą wojen domowych
    i takoż rozpadało się każde państwo (Rzym chociażby) zaś inne nawet
    wielkich wojen domowych nie potrzebowały (PRL WojciechaJ czy niektóre
    inne demoludy) do swego upadku czy rozpadu -- wystarczył upadek gospodarczy.

    III Rzesza także rosła, póki Niemiaszki nie załapały, że wódz prowadzi
    Niemców na zatracenie -- wprawdzie wojny zewnętrzne były przyczyną
    upadku III Rzeszy, ale nastroje społeczne (i bunty wewnątrz armii,
    i nastawienie podbijanej ludności) walnie przyczyniły się do klęski
    narodowych socjalistów.

    Napoleon Bonaparte również wygrywał, póki miał po swej stronie
    tambylców -- po przejściu przez ,,Wrota Smoleńskie'' mógł już
    liczyć tylko na nienawiść... BTW -- sam upadając, przyczynił
    się do powstania Imperium Romanowów, które (a jakże!!) padło
    w akompaniamencie kilku rewolucji i wojny domowej...

    Póki Polacy kochali DTuska -- PO wygrywała w RP, i to miażdżąc opozycję.
    PiS bez poparcia społecznego nie może sprawować władzy -- Polakom po
    prostu :) podobają się te rządy. :)

    [akurat mnie są obojętne]

    Upadek powodowany brakiem poparcia społecznego dotyczy nie tylko
    ,,państw cywilizowanych'' -- także pirackich czy przestępczych...

    [poniekąd jasne, skoro wspomniałem o ZSSR]

    Siłę społeczeństwa stanowią nie żołnierze, nie politycy, nie
    dyplomaci -- lecz... Lecz zwyczajna ludność -- zwykli chłopi,
    robotnicy, proletariusze... ;) Przywódcy wywierają wpływ na
    ludność cywilną -- kształtują ją, lecz (wbrew pozorom)
    bezpośrednio niewiele znaczą.

    [zaraz obudzą się? zwolennicy teorii spiskowej typu -- ,,Netanjahu
    potrzebował sojusznika do wojny przeciwko Iranowi i Syrii, więc
    wybrano PiS''... akurat jestem zwolennikiem tej teorii spiskowej;
    BTW -- Iran należy do tych nielicznych krain, które nie zostały
    zdobyte w ostatnich latach... wojna przeciwko sojuszowi
    Rosja-Iran-Syria może być kosztowna!]

    Malutkie państewka (Monako, Liechtenstein, Watykan) nie zawdzięczają
    swej siły i międzynarodowej pozycji silnej armii, lecz polityce.
    Norwegia (niby wielka jak Polska, lecz liczebnie raczej mała) jest
    jedną z najbogatszych krain świata (niektórzy mówią, że najbogatszą)
    i (jako chyba jedyna z grona państw zrzeszonych w NATO) graniczyła
    latami z ZSRR. Finlandia długo nie dawała się potędze Stalina
    w czasie zimowej wojny... Maleńka Malta nie dała się podbić
    Włochom i Niemcom przez całą II wojnę świętą...

    Te małe narody/społeczności/ludy?... Jak zwał tak zwał...
    Ci ludzie zawdzięczają swą pozycję nie armiom, lecz
    stosownej polityce -- raczej przychylnej swemu społeczeństwu...

    Wreszcie Izrael... Póki wyznawcy judaizmu żyli pomiędzy
    niezbyt im życzliwymi plemionami, ;) byli prześladowani,
    lecz teraz Izrael jest potężnym państwem...

    --