  • 1. Data: 2007-06-25 15:40:51
    Temat: [OFE] Czy ZUS wyrównuje kase za poprzednie miesiace pracy z przed podpisania umowy?
    Od: "mf" <m...@o...pl>

    Witam moja żona pracuje od 2 lat, jednak dopiero teraz dostała wezwanie
    do wyboru OFE z ZUS (z resztą po naszej interwencji). Pytanie moje jest
    takie
    czy w momencie zapiasnia się do OFE wpłyną pieniadze z ZUS również za
    poprzednie miesiące?

  • 2. Data: 2007-06-25 16:58:35
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:f5onok$lvr$1@nemesis.news.tpi.pl, *mf* wrote:
> [...]
    > Pytanie moje jest takie
    > czy w momencie zapiasnia się do OFE wpłyną pieniadze z ZUS również za

    To oznacza ze najprawdopodobniej nei byly odprowadzane wczesniej skladki do
    ZUS dla OFE. Albo ZUS je zgubil.
    I teraz:
    a. jesli byly odprowadzane a ZUS je zgubil to wy musicie to zglosic do ZUS i
    musza je wam wplacic do OFE.
    b. jesli nie byly odprowadzane (bo pracodowacy "sie zapomnialo") to musicie
    na nim wymusic ich odprowadzenie, zapewne zus moze wam w tym pomoc ;-) bo on
    swojej kasy tez nie dostawal.

    Zastanawia mnie tylko jak mozna przez 2 lata bylo sie zainteresowac czy na
    moje konto w OFE wplywa nalezna mi kasa. A juz w ogole ze powinienem sie
    zapisac do jakiegokolwiek OFE. Przeciez co pol roku o tym trąbią przed
    każdym losowaniem....

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2007-06-25 20:22:50
    Od: l...@g...com

> [...]
    > moje konto wOFEwplywa nalezna mi kasa. A juz w ogole ze powinienem sie
    > zapisac do jakiegokolwiekOFE. Przeciez co pol roku o tym trąbią przed
    Niestety strat z tytułu niedbania o własne sprawy uniknąc się nie da
    http://www.multiofe.pl/nowosci.OFEemerytura.62,OFEza
    legle.shtml
    Nie bardzo rozumiem, czemu z wyborem OFE trzeba było czekać (i jeszcze
    interweniować) na wezwanie ZUS?

    W kazdym razie najpierw trzeba sprawdzic czy jest cokolwiek (i co,
    znaczy ile) odnotowane na koncie w ZUS (infolinia 0 801 400 400 ).
    Najpierw nalezy sobie obliczyć ile powinno być składek odprowadzonych
    do ZUS (pozycja składka emerytalna z tzw. paska u pracodawcy).
    Jeśli brakuje jakichkolwiek składek, droga reklamacyjna jest opisana
    tu
    http://www.multiofe.pl/faq.ZUS.skladka.shtml

    zespół MultiOfe.pl
    (LUDZIE NIE CZEKAJCIE Z WYBOREM NA WEZWANIE!)

  • 4. Data: 2007-06-26 10:12:23
    Od: "mf" <m...@o...pl>

    Nie bardzo rozumiem, czemu z wyborem OFE trzeba było czekać (i jeszcze
    interweniować) na wezwanie ZUS?

    Nie intrerweniowaliśmy na wezwanie ZUS, tylko po naszej interwencji dopiero
    przyszło zawiadomienie o konieczności wyboru OFE. Wygladało to tak jakby ZUS
    zapomiał o mojej żonie.

  • 5. Data: 2007-06-26 10:19:02
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    mf napisał(a):

    > Nie intrerweniowaliśmy na wezwanie ZUS, tylko po naszej interwencji dopiero
    > przyszło zawiadomienie o konieczności wyboru OFE. Wygladało to tak jakby ZUS
    > zapomiał o mojej żonie.

    No więc właśnie - po co czekać na jakiekolwiek wezwanie, zamiast wybrać
    OFE po rozpoczęciu pracy, jak biały człowiek?

    A już w ogóle nie rozumiem interweniowania w ZUSie, żeby upomnienie
    wysłał...

  • 6. Data: 2007-06-26 10:20:54
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    mf napisał(a):
> [...]
    > przyszło zawiadomienie o konieczności wyboru OFE. Wygladało to tak jakby ZUS

    Przecież skoro wiedzieliście że trzeba wybrać jakiś OFE, to trzeba było
    go wybrać na samym początku pracy, a nie czekać na przypomnienie z ZUS.
    ZUS przypomina wam, że trzeba wybrać OFE, bo inaczej was automatycznie
    przydzieli do losowo wybranego OFE. Tak czy siak najlepiej nie dać się
    wylosować, tylko świadomie samemu wybrać OFE, więc po co było czekać na
    przypomnienie z ZUS?

    Karol

  • 7. Data: 2007-06-26 12:16:50
    Od: "Gerard" <s...@o...pl>

    Przy okazji tego tematu ...

    Moja żona już od prawie 2 lat nie może zmusić ZUS-u do przelania kasy na
    OFE. Podobno jakaś konsolidacja kont i nie są wstanie nic zrobić.
    Na pisma odpowiadają zawsze że sukcesywnie jednoczą konta i wkrótce ....
    Macie jakiś pomysł jak ich zmusić?

    Gerard

  • 8. Data: 2007-06-26 12:24:50
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Gerard napisał(a):
> [...]
    > OFE. Podobno jakaś konsolidacja kont i nie są wstanie nic zrobić.
    > Na pisma odpowiadają zawsze że sukcesywnie jednoczą konta i wkrótce ....

    Po co ?
    Odsetki platne przez ZUS na konto OFE beda wieksze niz zyski w OFE

  • 9. Data: 2007-06-26 13:14:32
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski"

    > Po co ?
    > Odsetki platne przez ZUS na konto OFE beda wieksze niz zyski w OFE

    jeszcze mi Nationale Nederlanden nigdy nie pokazało, że jakaś kwota
    wpływająca to są odsetki z ZUS - ta kolumna jest zawsze równa zero.

    Chyba będę musiał ZUS przycisnąć o jakieś odszkodowanie, bo opóźnienie
    o parę lat z wpływem kwoty wiąże się nie tylko z odsetkami -
    zauważyłem, że OFE za taką opóźnioną kwotę kupuje jednostki po kursie
    jaki akurat teraz jest

    Teraz jest to np kurs ok. 31,50 a dwa lata temu kurs był 22,50
    1000 zł wtedy, to byłby zakup 44,44 jednostek wartych obecnie 1400 zł
    Widać, że brak opóznienia dałby teraz kwotę o 40% większą - odsetki z
    pewnością tego nie zrekompensują
    *** blad ***

  • 10. Data: 2007-06-26 13:22:51
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > jeszcze mi Nationale Nederlanden nigdy nie pokazało, że jakaś kwota
    > wpływająca to są odsetki z ZUS - ta kolumna jest zawsze równa zero.
    ciekawe?
    a mnie NN ksieguje zawsze sporo odsetek z ZUS, mam to we wlasciwej
    kolumnie, czesto odsetki to kwota wyzsza niz przelew z ZUS

    moze dostajesz wszystkie platnosci w terminie?
    --
    pozdr.
    RobertS