  • 1. Data: 2003-11-03 08:19:35
    Temat: OC placone przez Internet ??
    Od: "Rafal" <t...@i...pl>

    Witam,
    probowal ktos placic ubezpieczenie OC samochodu przez Internet ??
    To znaczy wiem ze sie da, tylko czy ktos przerabial temat z Policja
    pokazyjac kolorowy wydruk np. mBanku jako potwierdzenie oplaty ;)

    bo nie chce mi sie leciec po gotowke i potem na poczte a do jutra musze
    druga rate zaplacic ...

  • 2. Data: 2003-11-03 08:35:32
    Temat: Re: OC placone przez Internet ??
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Mon, 3 Nov 2003 09:19:35 +0100, Rafal <t...@i...pl>
    napisał:

> [...]
    > pokazyjac kolorowy wydruk np. mBanku jako potwierdzenie oplaty ;)
    >
    > bo nie chce mi sie leciec po gotowke i potem na poczte a do jutra musze

    teoretycznie, jezeli jest to kolejna rata, to wystarczy Ci umowa OC, bez
    zadnego kwitka wplaty. Umowa OC jest wazna rok, a jezeli nie zaplacisz
    raty, ubezpieczyciel i tak zagarnie, co swoje.

    M.

  • 3. Data: 2003-11-03 10:18:53
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

    Użytkownik "Rafal" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pokazyjac kolorowy wydruk np. mBanku jako potwierdzenie oplaty ;)
    >
    > bo nie chce mi sie leciec po gotowke i potem na poczte a do jutra musze

    Ja płaciłem za cały pakiet z Lucasa - dostałem od ubezpieczyciela nr konta,
    wygenerowałem przelew i tyle. Potem tylko poszedłem do oddziału (akurat mam
    w budynku gdzie pracuję) coby przystawili pieczęć - nie było problemu.

    U ciebie to jest druga rata to nawet bym sięnie zastanawiał - potrzebujesz
    polisy, a nie kwitka wpłaty (nawet jak nie zapłacisz, OC jest dalej
    ażne) - wyślij więc przelew i tyle

  • 4. Data: 2003-11-03 10:31:33
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bo5a2e$2slu$...@n...ipartners.pl,
    Rafal <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>:

> [...]
    > konta, wygenerowałem przelew i tyle. Potem tylko poszedłem do
    > oddziału (akurat mam w budynku gdzie pracuję) coby przystawili

    A to mnie interesuje, jesli mozna:

    Na czym przystawili Ci pieczęć i za ile? Wydrukowales szczegoly przelewu z
    ekranu?

    Bo "normalnie" to oni drukuja potwierdzenie na takiej malutkiej karteczce i
    kosztuje to 2zl (kiedys 1zl).

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-11-03 13:47:03
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Rafal" <t...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > pokazyjac kolorowy wydruk np. mBanku jako potwierdzenie oplaty ;)
    >
    > bo nie chce mi sie leciec po gotowke i potem na poczte a do jutra musze

    Bez problemu. Od paru lat.
    Zadzwoniłem do pzu i poproiłem, żeby przysłali ma potwierdzenie
    ubezpieczenia.
    Mały biały kartonik wielkości legitymacji szkolnej, na której jest napisane,
    że jest to potwierdzenie zawarcia umowy OC na rok xxxx. Dostaniesz nawet
    wówczas, kiedy zapłacisz tylko pierwszą ratę.

  • 6. Data: 2003-11-03 19:58:20
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > pokazyjac kolorowy wydruk np. mBanku jako potwierdzenie oplaty ;)
    >
    > bo nie chce mi sie leciec po gotowke i potem na poczte a do jutra musze

    To płać i się nie przejmuj. Przecież polisę masz, a tylko ona jest dowodem
    zawarcia umowy ubezpieczenia. I to ją trzeba wozić, a nie potwierdzenia jej
    opłacenia. Płatności to już problem zakładu ubezpieczeń, bo polisa i jest
    ważna, nawet jeśli nie zostanie opłacona.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2003-11-03 22:25:37
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    Dowodem posiadania OC dla policji jest polisa którą posiadasz. Opłacenie jej
    bądź nie to prywatna sprawa rozrachunków Twoich z ubezpieczycielem. Byle
    polisa była ważna.
    A propos, spotkał sie ktoś aby policjant żądał dowodu wpłaty? Jeśli tak, to
    podał podstawę prawną? Wątpię...

    Natomiast jeśli chodzi o rodzaj dowodu wpłaty, to nie spodziewam się aby dla
    ubezpieczyciela dowód z banku internetowego stanowił jakikolwiek problem. To
    jest sprawa znalezienia bądź nie takiej czy innej kwoty na ich koncie. Może
    to być wpłata nawet z 10'coma pieczątkami z poczty, a jeśli stwierdzą, że jej
    nie mają i tak będziesz musiał składać reklamację.
    Jeśli chodzi o legalność dowodu wpłaty z banku internetowego, to moim zdaniem
    można spokojnie przedstawić wykładnię MF. Wprawdzie tu chodziło o US i
    fundusz remontowy, ale w końcu jest to jednak urzędowa wykładnia.
    http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=114&id=1
    1361

    Miłego dnia
    Tomek

  • 8. Data: 2003-11-09 15:51:42
    Od: Populares <n...@g...pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:

> [...]
    > opłacenia. Płatności to już problem zakładu ubezpieczeń, bo polisa i jest

    Nie trzeba wozić przy sobie polisy. Tylko dowód zawarcia umowy i
    opłacenia składki. Np. w PZU polisa to dwie kartki A4, a dowód to jedna
    nieduża kartka, którą dostaje się osobno.

  • 9. Data: 2003-11-09 22:36:03
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Populares" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie trzeba wozić przy sobie polisy. Tylko dowód zawarcia umowy i
    > opłacenia składki. Np. w PZU polisa to dwie kartki A4, a dowód to jedna
    > nieduża kartka, którą dostaje się osobno.

    Jak zakład wystawia dowód zawarcia umowy, który jest poręczniejszy, to jasna
    sprawa, że nie trzeba polisy. Generalnie chodziło mi o to, że dowodzenie
    opłacenia raty składki (czy w ogóle składki za ubezpieczenie) przed
    policjantem jest bezprzedmiotowe, bo on nie jest uprawniony do badania tego.

    Pozdrawiam,
    Washko