  • 1. Data: 2012-03-07 20:46:00
    Temat: Nowa 'belka'-zaokraglanie?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Jak wg nowych przepisow bedzie zaokraglany podatek od np. odsetki liczone
    przez system bankowy- 123.75124 PLN
    Bank zaokragli- 123.75 PLN, odsetki-19%- 23.5125PLN (a moze nawet odsetki
    powinny byc liczone od 123.76, ale chyba to juz przesada, bo bank ich nam
    nie dopisze w takiej wysokosci ??)

    Czy wg nowego zaokraglania bedzie to 23.51 PLN czy jednak w gore do 23.52
    PLN?

    Ustawa mowi o zaokraglaniu podstawy i podatku do grosza w gore, jak
    praktycznie zastosuja to banki?

  • 2. Data: 2012-03-08 07:54:11
    Temat: Re: Nowa 'belka'-zaokraglanie?
    Od: pawlin <p...@f...com>

    W dniu 2012-03-07 21:46, Krzysztof pisze:
> [...]
    > 23.52 PLN?
    >
    > Ustawa mowi o zaokraglaniu podstawy i podatku do grosza w gore, jak

    www.droga-do-wolnosci.pl/2012/03/jak-to-jest-teraz-z
    -tymi-odsetkami-i.htm

  • 3. Data: 2012-03-08 08:22:53
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    On 7 Mar, 21:46, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > PLN?
    >
    > Ustawa mowi o zaokraglaniu podstawy i podatku do grosza w gore, jak

    Na mój rozum:
    Podstawa opodatkowania - 123,75124=~123.76
    Podatek - 123.76*19%=23.5144=~23.52
    Odsetki po opodatkowaniu - 123.76-23.52=100.24

  • 4. Data: 2012-03-08 08:55:38
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "eisenberg" <e...@n...pl> wrote in message
    bb.googlegroups.com...
> [...]

    Podstawa opodatkowania - 123,75124=~123.76
    Podatek - 123.76*19%=23.5144=~23.52
    Odsetki po opodatkowaniu - 123.76-23.52=100.24
    -------------------------
    ale bank dopisze odsetki w kwocie 123.75 czyli od tego podatek, opodatkowuje
    sie przychod a 123.76 klient nie otrzyma

  • 5. Data: 2012-03-08 09:02:32
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-03-08 09:22, eisenberg pisze:
> [...]

    Ale to ordynacja podatkowa, tak? A nie Prawo Bankowe?

    > Na mój rozum:
    > Podstawa opodatkowania - 123,75124=~123.76

    Dlaczego sądzisz (zakładasz), że bank zaokrągli odsetki w górę?
    Wydaje mi się, że będzie zaokrąglał koszernie, czyli do ,75

    > Podatek - 123.76*19%=23.5144=~23.52
    > Odsetki po opodatkowaniu - 123.76-23.52=100.24

    Vincent może w drodze rozporządzenia ustalić, że zobowiązania podatkowe
    zaokrągla się do pełnych tysięcy w górę, a wskaźniki waloryzacyjne do
    pełnych punktów % w dół i co mu zrobisz? :)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 6. Data: 2012-03-08 09:33:02
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    On 8 Mar, 10:02, maruda <m...@n...com> wrote:

    > Vincent może w drodze rozporządzenia ustalić, że zobowiązania podatkowe
    > zaokrągla się do pełnych tysięcy w górę, a wskaźniki waloryzacyjne do
    > pełnych punktów % w dół i co mu zrobisz? :)

    Nie przesadzajmy, nie zrobi tego. Poszłyby skargi do TK i ten by to
    musiał uwalić jako niezgodne z konstytucją. O ile na wcześniejszym
    etapie projekt takiego rozporządzenia zdołałby przejść przez Radę
    Ministrów. Jeszcze nie ten etap Orwella

  • 7. Data: 2012-03-08 09:46:27
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-03-08 09:55, Krzysztof pisze:

    > "eisenberg" <e...@n...pl> wrote in message
    bb.googlegroups.com...

    No to żebyśmy wiedzieli o czym gadamy:

    Art. 4. W ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. -- Ordynacja podatkowa (Dz.
    U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm. 3) ) w art. 63:

    1) § 1 otrzymuje brzmienie:

    ,,§ 1. Podstawy opodatkowania, kwoty podatków, odsetki za zwłokę,
    opłaty prolongacyjne, oprocentowanie nadpłat oraz wynagrodzenia
    przysługujące płatnikom i inkasentom zaokrągla się do pełnych złotych w
    ten sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a
    końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych
    złotych, z zastrzeżeniem § 1a i 2.";

    2) po § 1 dodaje się § 1a w brzmieniu:

    ,,§ 1a. Podstawy opodatkowania, o których mowa w art. 30a ust. 1 pkt
    1-3 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób
    fizycznych, oraz kwoty podatków od nich pobierane zaokrągla się do
    pełnych groszy w górę.".

    Czyli podstawy opodatkowania - do pełnych groszy W GÓRĘ (żeby
    półgroszówkowcom też dopi...olić!) , a podatek już koszernie do pełnych
    złotych. Cieszmy się, że nie "też w górę".

    A więc w przykładzie z pytania:
    Bank naliczy odsetki: 123,75 i to jest podstawą opodatkowania. Bank nie
    wypłaca ułamków grosza. Gdyby odsetki wyszły 123,75500001, to bank
    wypłaciłby 123,76 zł i to byłoby podstawą opodatkowania.
    Podatek wyliczony 23.512 zaokrągli się do pełnych złotych, czyli
    zostanie pobrany w wysokości 24zł.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 8. Data: 2012-03-08 09:59:31
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "maruda" <m...@n...com> wrote in message

> [...]
    > półgroszówkowcom też dopi...olić!) , a podatek już koszernie do pełnych
    > złotych. Cieszmy się, że nie "też w górę".

    Chyba z tym zaokraglaniem podatku do 1zl to przesadziles, z roznych
    publikacji w internecie jest zaokraglenie do grosza w gore a nie do 1zl.

  • 9. Data: 2012-03-08 10:02:58
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > półgroszówkowcom też dopi...olić!) , a podatek już koszernie do pełnych
    > złotych. Cieszmy się, że nie "też w górę".

    Skąd Ci wyszły te pełne złote, ja tam widzę pełne grosze w górę.
    P.G.

  • 10. Data: 2012-03-08 15:06:48
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-03-08 11:02, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości

    > Skąd Ci wyszły te pełne złote, ja tam widzę pełne grosze w górę.
    > P.G.

    No fuckt, shame on me.
    W § 1. jest "*kwoty podatków*", to się zasugerowałem. Fuctkycznie w 1a
    też jest "kwoty podatków".

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.