  • 1. Data: 2009-02-19 10:08:34
    Temat: Noble straszy kredytobiorców
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Właśnie moją znajomą postraszył Noble.

    Kredyt hipo wzięty latem, u szczytu kursów złotego.

    Noble zażadał niezłocznego spełnienia jednego z trzech warunków:

    * przedłozenia dodatkowego zabezpieczenia;

    lub

    ** natychmiastowej częściowej spłaty kredytu (bagatela 500 tys. zł, bo o tyle urósł
    kredyt w wyniku osłabienia złotego);

    lub

    *** coś tam z tych LC wynalazków, nie chciało mi się słuchać.

    Kto nastepny??
    JaC

  • 2. Data: 2009-02-19 10:59:08
    Temat: Re: Noble straszy kredytobiorców
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 11:08:34 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Właśnie moją znajomą postraszył Noble.

    To postraszył czy kazał szybko urealnić zabezpieczenia?
    Kto bierze kredyt w walucie na takiej górce kursowej? Sama sobie winna i
    tyle. Powinna szybciutko szukać jakiejś konsolidacji, bo popłynie. Ale
    łatwo z tym to jej chyba nie będzie, współczuję

    T.

  • 3. Data: 2009-02-19 11:16:24
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał

> [...]
    >
    > ** natychmiastowej częściowej spłaty kredytu (bagatela 500 tys. zł, bo o
    > tyle urósł kredyt w wyniku osłabienia złotego);

    "Szlachetny Bank"... :/

  • 4. Data: 2009-02-19 11:26:46
    Od: i...@w...pl

> [...]
    kredyt w wyniku osłabienia złotego);
    > *** coś tam z tych LC wynalazków, nie chciało mi się słuchać.

    Albo co zrobi? Jak klient płaci raty to czego jeszcze chcą?

  • 5. Data: 2009-02-19 11:27:09
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 12:16:24 +0100, Neko napisał(a):

    > "Szlachetny Bank"... :/

    "nobbiles obliże" ;o)

    T.

  • 6. Data: 2009-02-19 11:37:22
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    i...@w...pl wrote:

    urósł kredyt w wyniku osłabienia złotego);

    > Albo co zrobi? Jak klient płaci raty to czego jeszcze chcą?

    W praktyce chodzi o zwiekszenie sprzedazy ubezpieczen niskiego wkladu -
    przeciez trzeba zarobic jak najwiecej na kryzysie, skoro nowych kredytow
    sie nie udziela to trzeba doic starych klientow.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 7. Data: 2009-02-19 13:13:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maverick pisze:

    > W praktyce chodzi o zwiekszenie sprzedazy ubezpieczen niskiego wkladu -
    > przeciez trzeba zarobic jak najwiecej na kryzysie, skoro nowych kredytow
    > sie nie udziela to trzeba doic starych klientow.

    To chyba nie przystoi bankowi z zasadami, istniejącemu od pokoleń.
    Tylko nie wiem, dlaczego jacyś złośliwi ludzie sieją plotki w
    internecie, że NB powstał w 2006r.?
    ;)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-02-19 13:33:33
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 11:59:08 +0100, Tomasz Nowicki napisał(a):

    > To postraszył czy kazał szybko urealnić zabezpieczenia?
    > Kto bierze kredyt w walucie na takiej górce kursowej? Sama sobie winna i
    > tyle.

    Moze inaczej: To chyba bank ma specjalistow i bank a nie kredytobiorca
    ktory nie musi sie znac na 'gorkach', powinien to przewidziec podczas
    dawania kredytu prawda? A nie poszli na latwizne wtedy, a teraz probuja
    ratowac swoja dupe wyslugujac sie innymi.
    Czy w ogole maja prawo robic takie rzeczy? Umowa przeciez byla podpisana i
    kredytobiorca sie z niej wywiazuje

    --
    marcin

  • 9. Data: 2009-02-19 13:35:17
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "zly" <b...@N...fm> wrote in message

> [...]
    > ratowac swoja dupe wyslugujac sie innymi.
    > Czy w ogole maja prawo robic takie rzeczy? Umowa przeciez byla podpisana i

    a w umowie jest napewno fragment moiwacy o tym ze w wyniku utraty wartość
    nieruchomosci kredytobiorca moze zostac wezwany do wniesienie dodatkowego
    zabezpieczenia... tak wiec nie ma sie czego czepiac. bank postepuje zgodnie
    z umową. Taki fragment jest napewno w umowach z mBankiem...

    george

  • 10. Data: 2009-02-19 15:59:15
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 14:33:33 +0100, zly napisał(a):

    > Moze inaczej: To chyba bank ma specjalistow i bank a nie kredytobiorca
    > ktory nie musi sie znac na 'gorkach', powinien to przewidziec podczas
    > dawania kredytu prawda? A nie poszli na latwizne wtedy, a teraz probuja

    A skąd ten wniosek? Bank chce zarobić i wie jak. Caveat emptor.

    > Czy w ogole maja prawo robic takie rzeczy? Umowa przeciez byla podpisana i
    > kredytobiorca sie z niej wywiazuje

    Mają nawet obowiązek - zabezpieczenie kredytu musi pokrywać kwotę
    zobowiązań przez cały czas trwania umowy. Bank złamałby prawo, gdyby
    przymknął oko na to, że np. kredyt w wysokości 100 tys. jest zabezpieczony
    na 80 tys. Zresztą - dokładnie taki był mechanizm problemów z subprime'ami,
    prawda? Spadek wartości nieruchomości zmusił banki do pogorszenia warunków
    kredytów z powodu niedostatecznego zabezpieczenia, a tych powdwyższonych
    rat kredytobiorcy już nie byi w stanie udźwignąć. Drugi mechanizm do
    dawanie kredytów na domy ludziom bez dochodów, tylko a'conto domniemanego
    wzrostu wartości nieruchomości. U nas ten drugi mechanizm nie występował,
    za to ma miejsce ryzyko kursowe - spadająca złotówka zmniejsza realną
    wartość zabezpieczenia jeśli kredyt był brany w walucie obcej

    T.