  • 1. Data: 2005-07-21 09:24:33
    Temat: Nieruchomość - 2 kredyty
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

    Chcę wziąść kredyt hipoteczny na zakup domu.
    Właściciel domu, który jest na sprzedaż, wziął sobie kredyt komercyjny w CHF
    kilka lat temu w BPH pod zastaw tego domu. W chwili obecnej wartość
    zobowiązań właściciela względem BPH wynosi jeszcze podobno, około 1/3 ceny
    całego domu. Jak się za to zabrać aby nie zostać "wycyckanym" ? Przy
    sprzedaży jest jego pośrednik. Przejąć jego kredytu raczej nie mam ochoty bo
    jeśli to jest kredyt sprzed kilku lat, to jest on raczej mało atrakcyjny pod
    kazdym względem, poza tym jest to kredyt na jego działalność. Nie mam ochoty
    go obsługiwać, jak bezpiecznie dokonać i rozliczyć się z transakcji ?

    pozdr

  • 2. Data: 2005-07-21 12:29:41
    Temat: Re: Nieruchomość - 2 kredyty
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Nuworysz" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > kazdym względem, poza tym jest to kredyt na jego działalność. Nie mam
    ochoty
    > go obsługiwać, jak bezpiecznie dokonać i rozliczyć się z transakcji ?

    bezpiecznie jest wlasnie przejac ten kredyt na siebie - bo kazda inna
    ewentualnosc jest po prostu niebezpieczna

  • 3. Data: 2005-07-21 13:17:39
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl>

    a nie lepiej wziąć nowy kredyt i z części nowego kredytu spłacić stary?
    właściciel lokalu dostanie kwotę mniejszą o koszt spłacanego do końca
    kredytu. Oczywiście wszystkie te rozliczenia muszą być ustalone i zapisane w
    umowie kredytowej.

  • 4. Data: 2005-07-21 17:49:48
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > bezpiecznie jest wlasnie przejac ten kredyt na siebie - bo kazda inna
    > ewentualnosc jest po prostu niebezpieczna

    Suuuperowe rady dajesz. Rozwiń temat jak przejąć taki kredyt.

    Darek

  • 5. Data: 2005-07-21 17:57:13
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Chcę wziąść kredyt hipoteczny na zakup domu.
    > Właściciel domu, który jest na sprzedaż, wziął sobie kredyt komercyjny w
    > CHF

    [cut]

    > go obsługiwać, jak bezpiecznie dokonać i rozliczyć się z transakcji ?

    Najlepiej byłoby udać się do banku ze sprzedającym uzgodnić formę
    transakcji.
    Ewentualnie:
    1. Poproś o opinię bankową o kredycie (wysokość do spłaty , warunki
    zwolnienia hipoteki)
    2. Popros o zgłoszenie pissemne chęci sprzedaży nieruchomości skierowanego
    do banku

    Ustal w umowie notarialnej iż przelewasz kasę na konto kredytu zaciagniętego
    w banku. Najlepiej całość kwoty sprzedaży - róznicę sobie odzyska z banku.
    Ale sprzedający pewnie się nie zgodzi (traci na kursach). Wobec
    powyższegowskazanym byłoby wpisanie w umowę np. przelanie 110% wartości
    kredytu na konto kredytowe a resztę na rachunek sprzedającego. I kwita.
    Jest pewnie i więcej rozwiązań od uzgodnień ze sprzedającym zależy na którą
    sie zgodzicie

    Darek

  • 6. Data: 2005-07-21 19:58:31
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

    jest bardzo proste rozwiązanie, które zastosujemy: bank udzielając kredytu w
    pierwszej kolejności zaspokoi roszczenia drugiego banku, a z reszty która
    zostanie zrobi przelew na konto kupującego, ale to proste :-)

    pozdr

  • 7. Data: 2005-07-22 05:53:06
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    ale to proste :-)

    Samo przelanie kasy owszem. Ale musisz wiedzieć ile zosytało kredytu do
    spłacenia - może on był duzy a ta nieruchomość nie jest jedynym
    zabezpieczeniem?

    Darek

  • 8. Data: 2005-07-22 06:10:21
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

> [...]
    >>

    > Samo przelanie kasy owszem. Ale musisz wiedzieć ile zosytało kredytu do
    > spłacenia - może on był duzy a ta nieruchomość nie jest jedynym

    w hipotece jest kwota, kredyt ca 1/2 ceny nieruchomości ustalony kilka lat
    temu, właśnie to ile zostało kredytu do spłacenia jest mylne, bo dzisiaj
    tyle, a jutro tyle, tym bardziej ze to kredyt walutowy

    pozdr