  • 11. Data: 2005-02-28 18:10:50
    Temat: Re: Nie pobrane pieniądze z bankomatu - co dalej?
    Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>

    > Kiedy zawarłeś z tym bankiem JAKĄKOLWIEK umowę (zakładając że to
    > bankomat obcego banku), że chcesz na jej podstawie złożyć reklamację?

    A czy napisałem że chcę ????
    Pewnie jestem na straconej pozycji, nigdy z tym bankiem nie podpisałem
    żadnej umowy :)))))
    A bankomat nie dość łapczywie wciągnął moje pieniądze do paszczy, to jescze
    jego właściciel zażądał kilka dni później rozliczenia transakcji (razem z
    prowizją).

  • 12. Data: 2005-02-28 18:22:07
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Ryszard Srokosz napisał(a):

    > A czy napisałem że chcę ????
    > Pewnie jestem na straconej pozycji, nigdy z tym bankiem nie podpisałem
    > żadnej umowy :)))))

    Moja drukarka jest bardziej komunikatywna.

  • 13. Data: 2005-02-28 18:24:08
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Ryszard Srokosz said the following On 2005-02-28 18:47:

    > Bo mnie się saldo w moim banku zgadza.
    > Powinienem zareklamować brak zwrotu środków w banku-właścicielu-bankomatu

    Możesz jaśniej bo przestałem Cię rozumieć.
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 14. Data: 2005-02-28 18:30:33
    Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>

    > Moja drukarka jest bardziej komunikatywna.

    OK.
    Teraz już zupełnie poważnie.
    Wiem że w końcu będę musiał złożyć reklamację w banku rozliczającym moją
    kartę.

    Miałem tylko cichą nadzieję że mogę mieć zaufanie do banku który jest
    właścicielem bankomatu.
    Bank dokładnie wie która transakcja zakończyła się pożarciem pieniędzy, wie
    też dokładnie ile pieniędzy pożarto a mimo to zażądał rozliczenia
    transakcji.

    To tak jakbym poszedł do kogoś komu ufam (instytucja zaufania publicznego) i
    zgubił u niego portfel, a ten ktoś widząc to zamiast mi o tym powiedzieć
    kopnął go w ciemny kąt licząc na to że tego nie zauważę.

  • 15. Data: 2005-02-28 18:45:07
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Ryszard Srokosz napisał(a):

    > Teraz już zupełnie poważnie.

    Cieszę się.

    > Wiem że w końcu będę musiał złożyć reklamację w banku rozliczającym moją
    > kartę.

    No niekoniecznie. Istnieje szansa, nawet duża, że samo się naprawi. Ale
    nie istnieje pewność. Inaczej - istnieje prawdopodobieństwo, że sprawa
    utknie, póki klient jej nie popchnie. I jeśli ktoś w ten sposób
    zablokował sobie jakieś konkretne środki - w swoim interesie powinien
    zgłosić to w swoim banku.

    'polubownie' może i u właściciela bankomatu, ale ten może nie przyjąć
    reklamacji

    > To tak jakbym poszedł do kogoś komu ufam (instytucja zaufania publicznego) i
    > zgubił u niego portfel, a ten ktoś widząc to zamiast mi o tym powiedzieć
    > kopnął go w ciemny kąt licząc na to że tego nie zauważę.

    I tutaj zgoda. Jednak znając nasze polskie banki i ich opieszałośc w
    różnych sprawach...

    Inną kwestią jest, że umowa obliguje klienta do zgłaszania niezgodności
    salda. Istnienie w historii tej operacji jest niezgodnością salda i nie
    zgłaszając jej - teoretycznie uznajesz ją jako prawidłową.

  • 16. Data: 2005-02-28 19:53:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > Kiedy zawarłeś z tym bankiem JAKĄKOLWIEK umowę (zakładając że to
    > bankomat obcego banku), że chcesz na jej podstawie złożyć reklamację?

    Wkładając kartę w otwór?

    MJ

  • 17. Data: 2005-02-28 20:05:55
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Wkładając kartę w otwór?

    Korzystasz z usługi swojego banku pt "wypłata w obcym bankomacie".
    Usługa podlega pod istniejąca umowę z Twoim bankiem (i zarazem pod TOiP
    i regulamin).

  • 18. Data: 2005-02-28 21:35:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > Korzystasz z usługi swojego banku pt "wypłata w obcym bankomacie".
    > Usługa podlega pod istniejąca umowę z Twoim bankiem (i zarazem pod
    > TOiP i regulamin).

    Aha. A jak kupuję coś płacąc kartą w sklepie, to to też podlega pod
    moją umowę z bankiem.

    Co nijak nie przeszkadza temu, że zawieram ze sklepem umowę
    kupna-sprzedaży.

    MJ

  • 19. Data: 2005-02-28 21:41:58
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Aha. A jak kupuję coś płacąc kartą w sklepie, to to też podlega pod
    > moją umowę z bankiem.
    >
    > Co nijak nie przeszkadza temu, że zawieram ze sklepem umowę
    > kupna-sprzedaży.

    Czy leci z nami prawnik?

  • 20. Data: 2005-02-28 23:21:54
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > rekalamacja w SWOIM banku -> sprawdzenie sytuacji przez bank ->
    > roztrzygnięcie reklamacji

    A dlaczego w _SWOIM_?
    Czemu proponujesz mu okrężną drogę załatwienia reklamacji,
    zamiast najprostszej i najszybszej - u dysponenta bankomatu?