  • 21. Data: 2005-03-01 08:13:03
    Temat: Re: Nie pobrane pieniądze z bankomatu - co dalej?
    Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>

    > No niekoniecznie. Istnieje szansa, nawet duża, że samo się naprawi.

    Raczej nie, minęło już parę miesięcy

    > Inną kwestią jest, że umowa obliguje klienta do zgłaszania niezgodności
    > salda. Istnienie w historii tej operacji jest niezgodnością salda i nie
    > zgłaszając jej - teoretycznie uznajesz ją jako prawidłową.

    To nie tak.
    Ja wiem że transakcja została rozliczona nieprawidłowo.
    Bank- właściciel-bankomatu też.
    Myślę że gdyby bankomat był przez pomyłkę załoadowany większymi nominałami
    to bank potrafiłby skorygować transakcję.

    Rozumiem że człowiek/oprogramowanie/sprzęt może zawieść.
    Rozumiem że bank przez pomyłkę może mnie obciążyć 1000 razy prowizją - wtedy
    jeżeli ja pierwszy zauważę pomyłkę to ja składam reklamację.
    Ale w tym wypadku nie ma żadnego błędu/pomyłki.
    Bank ŚWIADOMIE obciążył mnie wypłatą która nie miała miejsca.

  • 22. Data: 2005-03-01 09:02:52
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Ryszard Srokosz said the following On 2005-03-01 09:13:
    [...]

    > Ale w tym wypadku nie ma żadnego błędu/pomyłki.
    > Bank ŚWIADOMIE obciążył mnie wypłatą która nie miała miejsca.

    Dlaczego świadomie? Skąd wiesz co dostał z "obcego" bankku ?
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 23. Data: 2005-03-01 09:17:59
    Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>

    > Dlaczego świadomie? Skąd wiesz co dostał z "obcego" bankku ?

    miałem na myśli "obcy bank" który ŚWIADOMIE zażądał rozliczenia transakcji
    wiedząc że pieniądze zostały w bankomacie.

  • 24. Data: 2005-03-01 10:17:28
    Od: "marcia" <m...@g...pl>

    > A ja sobie czekam i wierzę że bank jako poważna instytucja, nie będzie
    > liczył na szczęście, że klient zapomni(/nie zauważy/umrze itp) i sam odda
    > pieniądze.

    Mialam taka sytuacje -bankomat tylko pokazal mi pieniadze , ktorych nie
    zdazylam juz z niego odebrac, bo je szybko cofnal, a transakcje zaliczyl
    jako zrealizowana.
    Zwrocilam sie do banku z reklamacja, ktora zostala przyjeta i zalatwiona
    pozytywnie. Pani ktora przyjmowala ode mnie reklamacje zwrocila jednak uwage
    na fakt, ze dobrze, ze sie do nich zwrocilam, bo inaczej, sami z siebie nie
    mogli tego zalatwic, mimo, ze zanim przyszlam z reklamacja wiedzieli kto i
    kiedy "nieodebral" pieniedzy z banku. Taka jest podobno procedura- wiedza,
    ale nic nie zrobia dopoki klient sam nie przyjdzie do nich z pisemkiem nt
    wyjasnienia. Nie radze wiec liczyc na inicjatywe banku.
    Moja sytuacja zdarzyla sie w bankomacie pkobp
    pozdr
    m.

  • 25. Data: 2005-03-01 10:18:03
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    S.T. napisał(a):

    > A dlaczego w _SWOIM_?

    Bo ma z nim podpisaną umowę i to do niego powinien kierować wszelkie
    reklamacje.

    > Czemu proponujesz mu okrężną drogę załatwienia reklamacji,
    > zamiast najprostszej i najszybszej - u dysponenta bankomatu?

    Istotnie, mogłem napisać, że najpierw może spróbować załatwić sprawę
    'polubownie' u właściciela bankomatu.

    Istnieje jednak niezerowe prawdopodobieństwo, że właściciel bankomatu
    odeśle go go swojego banku i formalnie będzie mieć rację.