  • 11. Data: 2003-11-22 02:15:53
    Temat: Re: Nazwy banków
    Od: Populares <n...@g...pl>

    miecznik wrote:

    > Czemu banki w Polsce mają takie dziwne nazwy?
    > Kredyt Bank - a czemu nie Depozyt Bank?

    No ten, to akururat IMHO ma sens. Przynajmniej wiadomo (teoretycznie) o
    co chodzi.

  • 12. Data: 2003-11-22 19:37:42
    Temat: Odp: Nazwy banków
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik miecznik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:0...@n...onet.pl...
    > Deutsche Bank Polska - to w końcu jaki to bank? Niemiecki czy Polski?
    > Nordea Bank Polska - Skandynawski czy Polski
    Na Ukrainie jest Kredyt Bank Ukraina - po prostu do nazwy banku dodaje się
    mianowniku nazwę kraju, w którym działa bank - syn ( czy też spółka - córka)

    > Kredyt Bank - a czemu nie Depozyt Bank?
    A jak by był Depozyt Bank pytałbyś w drugą strone...
    A jak toworzono kreyst bank była zarezerwowana nazwa Bank
    Depozytowo-Kredytowy... zresztą najlepszy czysty marmurek w jakim miałem
    konto...Po anschlussie przez PeKaO Sa z dnia na dzień bło wdac, jak
    procedury PeKaO powodują spowolnienie obsługi i pogorszenie warunków pracy i
    poziomu usług. Ci sami pracownicy , inne przepisy:(

    > Dominet Bank - a czemu nie Bank Dominujący?
    A moze to nie od dominowania?

    > Bank Millennium - a czemu nie Bank Tysiąclecia?
    bo by się kojarzył Polakom z 1966 rokiem...... Lekko by pachniało
    starzyzną...

    > Czy w innych krajach też obowiązują takie "kretyńskie" nazwy? Czy mógłby
    istnieć
    > w Niemczech np. Polski Bank Deutsche GMBH? Lub Polski Bank Sweden?
    Polski Bank Deutschland co najwyżej

    > Albo np. Volkswagen Bank Polska. Czy to jest Polski, Czeski, czy
    Niemiecki? Bo w
    Zapewne korporacji miedzynarodowej

  • 13. Data: 2003-11-22 19:41:12
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik p@blo <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bpllj5$ph9$...@n...onet.pl...

    > Co do chwytliwych nazw to co powiesz na Bank Ochrony Środowiska?
    Ma sporo kredytów refinansowanych przez państwo .np moja spóldzielnai wzięła
    w nim na ocieplenie domu=> zmniejszenie poboru energii ( czy tez strat) +>
    zmniejszenie zapotrzebowania na energię=> mniejsze potencjalnie
    zanieczyszczenie środowiska.
    Szwagier zaś ma zamair wziasć też tani kredyt na mini oczyszczalnie do domu,
    tez warunki preferencyjne.. Po prostu ten bank finansuje w specyficzny,
    premiowy sposób inwestycje przynajmniej teoretycznie chroniące środowisko

  • 14. Data: 2003-11-23 13:32:24
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl>

    "p@blo" <b...@p...onet.pl> wrote:

    > ..and the winner is...
    > Bank Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych!!!

    Wschodni (chyba) Bank Cukrownictwa... ;))

    NP: Vader - "Live in Japan"

    --
    Tell me that I'm a sinner
    Lay me down again

  • 15. Data: 2003-11-23 18:49:40
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:2...@d...is.for.all.the.
    evil.in.man...
    > Wschodni (chyba) Bank Cukrownictwa... ;))
    Skoro we wrocławiu jest Bank ZACHODNI to w LUblinie może być WSCHODNI a że
    załozyły je cukrownie.... to wszystko logiczne, no nie?

  • 16. Data: 2003-11-25 08:41:20
    Temat: Re: Odp: Nazwy banków
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Sun, 23 Nov 2003 19:49:40 +0100, k...@i...pl napisal/a:

    > Użytkownik Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl> w wiadomości do
    > grup dyskusyjnych
    > napisał:2...@d...is.for.all.the.
    evil.in.man...
    > Skoro we wrocławiu jest Bank ZACHODNI
    ???
    Tzn kiedyś był zachodni a teraz jest BZWBK czy powstał nowy bank o nazwie
    Bank Zachodni??

    Krzysiek

  • 17. Data: 2003-11-26 12:47:00
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik miecznik pisze:

    > BPH-PBK - co to znaczy? Lepiej nawet nie probowac rozszyfrowywac ...
    Swego czasu był tam wewnętrzny konkurs na nazwę połączonego banku.
    O mały włos nie byłoby dziś
    > EuroBank - czemu Euro jak nie ma nawet rachunków w Euro?
    ;-)
    --
    ___ .--
    /)/)( / /

  • 18. Data: 2003-12-11 18:03:39
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@g...pl>

    | BPH-PBK - co to znaczy? Lepiej nawet nie probowac rozszyfrowywac ...
    To tylko skrót od nazw połczonych banków Banku Przemysłowo Handlowego i
    Powszechnego Banku Kredytowego

    | EuroBank - czemu Euro jak nie ma nawet rachunków w Euro?
    Bo to nie od Euro tylko od Europy. Widać juz lub niedługo będzie to bank o
    zakresie europejskim .... :)

    | BZ WBK - co to znaczy? Durna nazwa jak w przypadku pierwszym
    Obecna nazwa to Bank Zachodni WBK .....

    I tak dalej ..... :)

    Tomasz
    < NOTO >