    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Narodowy socjalizm i polski TK
    Date: Thu, 16 Jun 2016 13:55:59 +0200

    "Olin" u9j6aoj13m7z.co846gueekt0$....@4...net

    > Wiele tracisz,

    Wolałbym podróżować -- niż śledzić.

    > gdyż ten Najwspanialszy (po Kaczyńskim) z Prezydentów już w
    > czasie swej pierwszej wizyty zagranicznej w Estonii nie wyrażał się
    > najlepiej o swej ojczyźnie. To charakterystyczne, że czynił to w kraju,
    > który wystawił Estnisches SS-Freiwilligen Panzergrenadier Bataillon
    > ,,Narva", żeby narodowy socjalizm mógł zataczać szersze kręgi.

    Internowali też ORP Orła -- podwodny okręt RP.

    Ukraińcy też wystawili swoich essesmanów (ponoć niemieccy byli
    aniołami przy ukraińskich -- znam to tylko z filmów i opowiadań)
    i swoje wojska w ogóle.

    Stepan Bandera jest dziś postrzegany jako święty a przecież obecna RP
    (nie wiem, która -- bo jestem słaby w arytmetyce) broni Ukraińców przed
    Putinem i Striełkovem zawzięcie.

    Ogólnie jestem przeciwnikiem narodowych ugrupowań zwanych państwami.
    Nie ja jeden? ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=tAyS162QpZY

    > Zanim jednak zaczął pełnić ten zaszczytny urząd, jako poseł wielokrotnie
    > podróżował za chlebem do Nowego Tomyśla, naturalnie na koszt podatników, bo
    > tylko frajer płaciłby za noclegi i jazdy z własnej kieszeni, skoro jest

    Pracownicy uczelni tak żyją. Wiem, bo byłem pracownikiem uczelni.

    > okazja wykiwać Sejm. Jako wykładowca wielce renomowanej Wyższej Szkoły
    > Pedagogiki i Administracji zarobił marne 280 tys. i do dziś nie wiadomo,
    > czy wystarczyło mu na waciki.

    MZ wystarczało. :)

    > "Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
    > że nasza praca jest szalenie ważna"
    > Bertrand Russell

    Ten też był klientem/obserwatorem_osobliwości Biz banku?...

    > http://picasaweb.google.com/gtracz64

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

    Postscriptum: W poście będącym odpowiedzią na post JF -- zapomniałem o napisaniu,
    że ORP Błyskawica i ORP Burza wróciły do Polski, ale już do PRL. ORP
    Burza dał przerobić się na żyletki, zaś ORP Błyskawica stanął w Gdyni jako muzeum.
    Pod tym względem (sentymentalnym) Ruscy nie byli źli. Na czas II wojny świętej
    alianci wypożyczyli Polakom niszczyciel, któremu Polacy nadali imię ORP Piorun.
    Okręt ten wsławił się polowaniem na Bismarcka, którego trzymał przez godzinę, czym
    przyczynił się do zatopienia korsarza. Dziś niestety trudno znaleźć choćby wzmiankę
    o poświęceniu Polaków, którzy na ,,oparach'' paliwa wracali do portu po walce,
    której nawet nie można przyrównać do walki Goliata z Dawidem... Szczęściem dla
    Polaków było uszkodzenie sterów pancernika.