    From: "Azjata" <a...@W...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Najtansze konto firmowe?
    Date: 22 Sep 2003 23:57:35 +0200

    > VW Bank direct . Oprocz tego sprawdz (bo nie jestem pewien czy dobrze
    > pamietam) DB24 i KB i Nordea, ale tu oplaty to ok 30-40 zl miesiac

    Jak do tej pory znalazlem nastepujace najtanisze i najkorzystniejsze
    rozwiazanie "tandemowe" dla Spolki z o.o.:

    VW Bank Direct (Plus Konto Biznes):
    + darmowe prowadzenie rachunku
    + darmowe przelewy
    + dostep przez internet jedynie 36 PLN na rok
    + niezle oprocentowanie rachunku biezacego
    + bezprowizyjne wplaty/wyplaty gotowki w kasie (warszawa)
    - brak operacji miedzynarodowych (maja byc do konca roku)
    - brak kart platniczych/charge/kredytowych
    - mozliwosc zalozenia jedynie jednego konta

    Bank Zachodni WBK (pakiet niebieski):
    + prowadzenie rachunku w pakiecie niebieski 30PLN/miesiac
    + pelny dostep poprzez internet w ramach pakietu
    + dostep poprzez SMS i WAP w ramach pakietu (ale nie testowalem)
    + duzy wybor kart:
    . VISA Business Electron - 50PLN na rok
    = bezprowizyjne podejmowanie gotowki w ATM BZ WBK
    = bezprowizyjne operacje bezgotowkowe
    . VISA Business - 130 PLN na rok (?)
    = bezprowizyjne operacje bezgotowkowe
    . VISA Business (charge) i VISA Business GOLD
    . EUROCARD / MasterCard GOLD
    + z dniem 12 pazdziernika mozna podpisac nowa umowe na dotychczasowe karty
    - umowa wymaga poddania sie dobrowolnej egzekucji do kwoty 50.000PLN
    nawet przez okres do 5 lat po zamknieciu rachunku
    - pobieranie prowizji co 2 tygodnie, trzeba sie samemu pilnowac
    - wszelkie reklamacje nalezy zlozyc najpozniej 14 dni po otrzymaniu wyciagu
    - prowizja 25PLN (?) od przychodzacych przelewow miedzynarodowych

    Co do BZ WBK to poraz pierwszy w zyciu bylem mile i to bardzo mile zaskoczony
    przez standardowa obsluge ladowa klienta. Pragnac uzyskac szersze informacje i
    zalozyc konto dla Spolki udalem sie do oddzialu w Warszawie przy ulicy
    Powstancow Slaskich (Jelonki/Bemowo), nie dosc ze obslugujacy Pan byl bardzo
    mily, nie udawal ze wszystko wie i zna, sam sie konsultowal telefonicznie kiedy
    zadalem trudniejsze pytania, dodatkowo sam zaproponowal, ze zostanie dluzej w
    danym dniu (poza godzinami jego pracu) jesli tylko zdecyduje sie zalozyc konto
    i wieczorem przyjechac z papierami. Kilka dni pozniej mialem dodatkowe pytania
    dotyczace nowych umow kart platniczych i ustawy wchodzacej w zyciu 12
    pazdziernika, nie sciemnial, ze wszystko wie tylko sie przyznal, ze nie zna
    sprawy i mile skierowal do obslugi korporacyjnej, ktora udzielila wymaganych
    informacji. Pierwszy raz w zyciu bylem mile zaskoczony przez obsluge banku
    (a "boje" z bankami prowadze od ok. 9 lat). Mam nadzieje, ze w najblizszej
    przyszlosci nie zmienie zdania i banku.

    Teraz kilka moich uwag dotyczacych innych wymienionych przez Ciebie bankow:

    DB24 - oplata miesieczna 35PLN, brak kart platnicznych (debetowych), dla karty
    charge pobieraja prowizje od operacji bankomatowych i bezgotowkowych. Dodatkowo
    umowa zawiera zapis dobrowolnego poddania sie egzekucji do kwoty 100.000 PLN
    nawet przez okres do 24 miesiecy po zamknieciu konta. TRAGICZNA obsluga w banku
    przy placu ONZ w Warszawie, czulem sie jak ubogi krewny ktory sie dodatkowo
    narzuca i zadaje niestosowne pytania.

    KB i Nordea - nieciekawe oplaty miesieczne, dalej nie patrzylem.

    Azjata