  • 1. Data: 2003-05-28 09:53:04
    Temat: Oto na jakich warunkach wstapimy do UE
    Od: j...@p...onet.pl

    Bartol i inni euroentuzjasci, poczytajcie! (sorki ze OffTopic i dlugie)

    1) W 1992 roku podpisalismy traktat handlowy z Unia. Od tego czasu w Polsce
    ubylo 1.5 mln miejsc pracy i tylez powstalo w krajach UE. Jest to wynikiem 40-
    krotnie wiekszego importu towarow z krajow unijnych nad eksportem z Polski i
    powie Wam to kazdy ekonomista.

    2) Deficyt handlowy w wymianie towarow z unia przedstawial sie w tych latach
    nastepujaco:
    W roku 1992 - minus 927 mln $, w 1993 - 1mld 759 mln $, w 1994 - 1mld 508 mln
    $, w 1995 - 2 mld 744 mln $, w 1996 - minus 7 mld 542 mln $, w 1997 - minus 10
    mld mln $, w 1998 - minus 11 mld 757 mln $, w 1999 - 10 mld 499 mln $, w 2 00
    r. - 7 mld 807 mln $, w 2001 r. - 5 mld 878 mln $, w 2002 r. ok. 6 mld $

    Po otwarciu granic zarowno deficyt handlowy, jak i bezrobocie w Polsce
    (niestety to prawda) sie poglebi.

    3) Oto rzeczywisty rachunek przyjecia Polski do UE:

    - składka członkowska Polski: 2,5 mld euro;
    - straty celne (ostrożnie szacowane): 1 mld euro;
    - nakłady na realizację nowych inwestycji, służących realizacji wymogów Unii,
    oraz personel (ostrożnie szacowane): 1,5 mld euro;
    - razem: 5 mld euro.
    I jeszcze:
    - utrata wpływów z zysku NBP wpłacanego do polskiego budżetu - około 1 mld
    euro
    - roczna składka do Europejskiego Banku Centralnego - rocznie blisko 1 mld zł
    - roczna składka do Europejskiego Banku Inwestycyjnego 400 mln zł
    - moj ulubiony rabat brytyjski, czyli biedna Polska oplaca Wielka Brytanie -
    800 mln zl
    Natomiast wpływy w rachunku przystąpienia Polski do Unii, które mają
    skompensować wydatki wynoszące ponad 5 miliardów euro rocznie wyglądają
    następujaco:
    - dopłaty bezpośrednie dla rolnictwa: 0,60 mld euro;
    - rynkowa polityka rolna: 0,33 mld euro;
    - resorty polityki wewnętrznej: 0,35 mld euro;
    - zarządzanie: 0,28 mld euro;
    - razem: 1,56 mld euro.
    Ta suma 1,5 miliarda euro rocznie dla Polski jest mniej więcej prawdopodobna.
    Reszta stoi pod dużym znakiem zapytania, bo opiera się na funduszach. Są to:
    - fundusze na dwa lub trzy przedsięwzięcia strukturalno - polityczne: 3,80 mld
    euro;
    - fundusz rolniczy na rozwój terenów wiejskich: 0,83 mld euro;
    - razem: 4,63 mld euro.

    Owe fundusze strukturalne wykorzystany w 10-20, gora 30%, jak twierdza polscy
    specjalisci i sami eksperci unijni. Po stronie zyskow w pierwszych trzech
    latach mamy wiec pewne 1.5 mld euro, ok 1 mld z funduszy, czyli 2.5 mld euro.
    Wydatki - ok. 6-7 mld. A przeciez trzeba bedzie zapewnic byt gornikom,
    hutnikom, stoczniowcom, emerytom, rencistom, policjantom, nauczycielom,
    strazakom itp, itd.

    "Polska po wstąpieniu do Unii Europejskiej będzie faktycznie więcej wpłacać do
    unijnego budżetu, niż z niego pobierać'' - wypowiedź Johna O'Rourke-a z dn.
    14.05.2002 (odpowiada w Komisji Europejskiej za fundusze państw
    kandydujących).

    "Rozszerzenia wynioslo zaledwie 10 mld euro, chociaz planowalismy 40 mld.
    Doprawdy trudno bylo o lepsza cene" - slynna wypowiedz Michelle Shrayer,
    unijnej komisarz ds. budzetu.

    Jaki w tym interes, pytam sie ???

    4) Rolnictwo

    55%, 60% i 65% = 36%, 39% i 42% - doplaty w systemie mieszanym, czesc z Unii,
    czesc z polskiego budzetu. Sam Kolodko mowi, ze tych pieniedzy po prostu nie
    bedzie.

    "No ale przynajmniej cos dostana" - znamienny argument entuzjastow. Jednak jest
    takze cos takiego jak limity produkcyjne, ktore hamuja kapitalistyczna
    konkurencje i pozostawia Polske daleko w tyle. Unia miala cel narzucajac nam
    limity - Polska ma na tyle duzo rolnikow, ze przy odpowiednich doplatach jej
    rolnictwo mogloby byc konkurencyjne dla Europy Zachodniej, a tego Bruksela nie
    chce. Mleko - 7-8.5 mln ton rocznie, podczas gdy katolicka Irlandia z 4 mln
    mieszkancow ma 6 mln ton (!!!). Zapotrzebowanie Polski wynosi ok 15 mln ton
    rocznie. Brakujace tony trzeba bedzie wiec importowac. Jak pokazuje historia,
    40-krotne przebicie importu nad eksportem bylo dla nas zgubne. Oto tok myslenia
    Unii: "Damy im za duzo, to bedzie gorzej dla nas". Taka mentalnosc Kalego.

    "Myśmy już Unii dali prezent, degradując rolnictwo przez ostatnich 12 lat - 2
    mln ha wypadło z uprawy, mamy o 3 mln krów mniej, 3 razy mniej bydła opasowego,
    12 razy mniej owiec (...). W tej chwili kraje Unii transferują z Polski około 4
    mld euro zysków rocznie od kilku lat. Coroczna pomoc Unii to kilkaset milionów
    euro". - wypowiedz Brzoski, wicedyrektora biura europejskiego FAO (Światowej
    Organizacji Żywności) i sekretarza Europejskiej Komisji Rolnej, a w latach 1993-
    97 dyrektora departamentu integracji europejskiej w Ministerstwie Rolnictwa.

    5) Ziemie zachodnie - czy ktos z Was wie, ze wedlug konstytucji niemieckiej
    Niemcy istnieja w granicach z 1937 roku ? Innymi slowy, miasta na zachodzie
    Polski znajduja sie na terytorium Niemiec! Mowi o tym art. 116. Po akcesji
    nalezy sie spodziewac masowych skarg do Trybunalu Europejskiego. Rozmaite
    srodowiska niemieckie juz to zapowiadaja, na razie z oczywistych wzgledow
    niezbyt glosno.

    6) Wzrost cen podstawowych towarow i uslug zgonie z normami panujacymi w Unii,
    zaakceptowanymi przez rzady bogatych spoleczenstw, jak Niemcy, Francja itd.
    Ciekaw jestem, jak entuzjasci wytlumacza matkom z zasilkiem, ze chleb odtad
    kosztuje 2 razy wiecej. Bylbym sklonny zaakceptowac taki uklad, ale tylko
    wtedy, gdy nasze pensje podnioslyby sie o x %. Podrożeje chleb, mleko, nabiał,
    papierosy, stanieja... kosmetyki. Może przyjdzie nam zmienić swoje preferencje
    co do żywności ??

    7) Praca w UE: wiekszosc krajow Pietnastki, w tym Austria, Niemcy, Francja
    zgodzily sie na otwarcie granic dopiero po siedmiu latach czlonkostwa Polski.
    Wowczas teoretycznie bedziemy mogli wyjechac pracowac i uczyc sie. Jednak
    popatrz co obecnie dzieje sie w Niemczech i za chwile zacznie sie dziac w
    innych krajach. Wzrasta bezrobocie, recesja daje o sobie znac wszedzie. W 1994
    roku srednia bezrobocia w calej Unii wynosila 11%, obecnie liczba jest wyzsza,
    a w nietkorych regionach wynosi 33% (!) bezrobotnych.

    Pytanie: Czy w dobie ogolnego bezrobocia rzady panstw zachodnich beda dbac
    bardziej o miejsca pracy dla swoich obywateli, czy tez dla przybyszow z
    Polski ? Sa jeszcze swiadczenia socjalne, dzieki ktorym bezrobotni w Unii zyja
    lepiej niz u nas ludzie, ktorzy haruja po nocach, ale na zasilek jak wszedzie
    trzeba 2 latka popracowac.

    Kolejnym powodem, ktory uniemozliwi nam podjecie pracy za granica bedzie brak
    pieniedzy na wyjazd - zupelnie jak teraz i nic w tej sprawie sie nie zmieni.

    Powyzsze argumenty przeciw sa natury ekonomiczo - spolecznej. Mozna do tego
    dodac preferowane w krajach Unii zabijanie dzieci nienarodzonych, które narusza
    podstawowe prawo czlowieka do zycia czy eutanazje.

    I jak ? Czy choc jedna z przedstawionych tu informacji slyszeliscie w radiu lub
    w telewizji ? Najgorsze jest jednak to, ze tak po prostu bedzie, wszystkie dane
    i wypowiedzi sa oficjalne.

    Nie jestem przeciwny wstapieniu dla samego faktu, wrecz przeciwnie, popieralbym
    wejscie na sprawiedliwych warunkach do bardziej zdrowych struktur.

  • 2. Data: 2003-05-28 10:23:56
    Temat: Re: Oto na jakich warunkach wstapimy do UE
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]
    40-
    > krotnie wiekszego importu towarow z krajow unijnych nad eksportem z Polski

    ROTFL :)))
    a może to wina postępu technologicznego ?
    poza tym nie wiem czy kolega wie ale w czasach komuniazmu żarówkę wkręcało 6
    osób
    z tego wniosek, że bezrobocie powinno wzrosnąć ok 6 krotnie - a ubyło chyba
    dużo dużo mniej

    > Po otwarciu granic zarowno deficyt handlowy, jak i bezrobocie w Polsce
    > (niestety to prawda) sie poglebi.

    dlaczego ?
    skoro wymiana handlowa będzie dużo łatwiejsza ?
    jakoś firmy takiej jak Groclin potrafią eksportować do Uni
    a inni zamiast brać przykład i wziąć się do solidnej pracy - wolą
    protestować i blokować

    > 3) Oto rzeczywisty rachunek przyjecia Polski do UE:

    > "Polska po wstąpieniu do Unii Europejskiej będzie faktycznie więcej
    wpłacać do
    > Jaki w tym interes, pytam sie ???

    myślę, że nawet jeśli to prawda, czego nie wykluczam, to i tak warto
    niestety nąsz świat nie jest sprawiedliwy i silniejszy dyktuje warunki
    a więc warto dołączyć do silniejszego, a za kilka, kilkanaście lat mówić już
    "silny" o sobie

    > 4) Rolnictwo
    hmmm.. chyba urządzę jakąś blokadę i zarządam, aby rząd ustalił jakieś
    dopłaty do programów komputerowych
    w końcy mogę pisać ich więcej niż obecnie i nie wiem dlaczego mam sam sobie
    szukać zbytu ...
    przecież jak napiszę program to musi się znaleźć ktoś kto go kupi - niech
    rząd coś zrobi - na przykład agencję rozwoju informatyki, która kupi ode
    mnie wszystkie wyprodukowane programy....

    > Kolejnym powodem, ktory uniemozliwi nam podjecie pracy za granica bedzie
    brak
    > pieniedzy na wyjazd - zupelnie jak teraz i nic w tej sprawie sie nie
    zmieni.

    ciekawe co na to powiedzą tysiące polaków już teraz pracujący w różnych
    krajach "na czarno" :))

> [...]
    radiu lub
    > w telewizji ? Najgorsze jest jednak to, ze tak po prostu bedzie, wszystkie

    wielokrotnie
    nie wiem czy kolega sŁuszal o pośle giertychu i lepperze na przykład ?:)))

    > Nie jestem przeciwny wstapieniu dla samego faktu, wrecz przeciwnie,
    popieralbym
    > wejscie na sprawiedliwych warunkach do bardziej zdrowych struktur.

    niestety taka szansa może być za kilka-kilkanaście lat
    a w przypadku gospodarki ważniejszym parametrem jest chyba czas

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-05-28 10:24:17
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    > Bartol i inni euroentuzjasci, poczytajcie! (sorki ze OffTopic i dlugie)

    nie odbieraj tej czesci spoleczenstwa ktora oczekuje na wejscie do Unii
    resztek nadziei i marzen

  • 4. Data: 2003-05-28 10:43:06
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > nie odbieraj tej czesci spoleczenstwa ktora oczekuje na wejscie do
    Unii
    > resztek nadziei i marzen

    lepiej nie dopuścić do realizacji TYCH marzeń, TEJ części społeczeństwa

  • 5. Data: 2003-05-28 11:54:52
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    j...@p...onet.pl wrote:
> [...]

    > krotnie wiekszego importu towarow z krajow unijnych nad eksportem z Polski i

    Jaki ma związek podpisanie traktatu z późniejszym wydarzeniem?

    > Po otwarciu granic zarowno deficyt handlowy, jak i bezrobocie w Polsce
    > (niestety to prawda) sie poglebi.

    Bo Ci, co będa chcieli wyjadą do pracy, prawda?

    > Owe fundusze strukturalne wykorzystany w 10-20, gora 30%, jak twierdza polscy
    No wy, ciamajdy wykorzystacie. My, ludzie z głową wykorzystamy 100%.

    > Jaki w tym interes, pytam sie ???
    Dla ciamajd? Żaden.

    > 5) Ziemie zachodnie - czy ktos z Was wie, ze wedlug konstytucji niemieckiej
    > Niemcy istnieja w granicach z 1937 roku ? Innymi slowy, miasta na zachodzie
    Tak - Ci, którzy maja nei po kolei w głowie :>

    > Nie jestem przeciwny wstapieniu dla samego faktu, wrecz przeciwnie, popieralbym
    > wejscie na sprawiedliwych warunkach do bardziej zdrowych struktur.
    Czyli na takich, które dadzą ciamajdom?

    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2003-05-28 14:15:10
    Temat: Naga prawda o "Unii": www.e-upr.org
    Od: j...@p...onet.pl

    > No wy, ciamajdy wykorzystacie. My, ludzie z głową wykorzystamy 100%.

    Nikt cie tu nie obraza, wiec szanuj inne osoby, a jesli brakuje ci argumentow,
    to sie nie wypowiadaj, tylko najpierw doksztalc. Na poczatek polecam strone w
    temacie postu.

  • 7. Data: 2003-05-28 14:21:07
    Temat: Re: Naga prawda o "Unii": www.e-upr.org
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Nikt cie tu nie obraza, wiec szanuj inne osoby, a jesli brakuje ci
    > argumentow, to sie nie wypowiadaj, tylko najpierw doksztalc. Na
    > poczatek polecam strone w temacie postu.

    A ja polecam zmianę forum. Ten temat to NTG.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 8. Data: 2003-05-28 14:33:55
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    j...@p...onet.pl wrote:

    > Nikt cie tu nie obraza, wiec szanuj inne osoby, a jesli brakuje ci argumentow,
    > to sie nie wypowiadaj, tylko najpierw doksztalc. Na poczatek polecam strone w
    > temacie postu.

    Czyżbyś był ciamajdą, skoro poczułeś się urażony?
    --
    ___________ (R)

  • 9. Data: 2003-05-28 14:50:59
    Od: t...@p...onet.pl

    > A ja polecam zmianę forum. Ten temat to NTG.
    > Pozdrowienia,
    > Glenn

    Ja też. Ale przedtem proszę "przeciwnika wstąpienia do Uni" aby zastanowił się
    bardzo poważnie, co będzie gdy nie wstąpimy. Dokładniej, każdy wyspecyfikowany
    przez Ciebie punkt na "nie" przeanalizuj pod kątem tego wariantu. Tensor1

  • 10. Data: 2003-05-28 16:31:09
    Od: "Boa" <b...@b...SPAMEROM_NIE.wroc.pl>

> [...]
    > srodowiska niemieckie juz to zapowiadaja, na razie z oczywistych wzgledow

    Gówno prawda. Po wojnie podpisane zostały przez Niemcy i inne kraje
    dokumenty, które jasno tę sprawę rozwiązują. Granice w obecnym kształcie są
    nienaruszalne.

    Jeśli przykładowo Hans ma akt własności dot. ziemi pod Wrocławiem, co do
    której akt własności ma też Kowalski, to zgodnie z tymi dokumentami, o
    których wyżej wspominam, ziemia należy bezspornie do Kowalskiego...

    Ach te wasze beznadziejne argumenty...

    Pozdrr.,
    Boa.