  • 1. Data: 2003-05-28 09:54:44
    Temat: Czeste wyplaty w Niemczech
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    Witam i prosze o porade.

    Bede teraz czesto przebywal w Niemczech i chcialbym miec mozliwosc
    taniej wyplaty z bankomatow (z polskiego konta).

    Mam dwa pomysly:
    1.Karte w systemie (EC/MC), gdyz jest rozliczana EUR-PLN (a nie jak
    Visa EUR-USD-PLN). A moze zbyt duzo sie nie traci na takim podwojnym
    przeliczeniu?

    2.Karta w jakims niemieckim banku w polsce (np. Deutsche Bank). Wtedy
    odpadaja prowizje za wyplaty.

    Pytania:
    A) Jakie banki wydaja karte debetowa (zadne charge, czy kredytowe mnie
    nie interesuja) w systemie EC/MC. A i do konta musze miec mozliwosc
    dostepu przez internet i najlepiej z tokenem - zadne karty zdrapki,
    czy hasla.Ja znalazlem:
    1. PeKaO SA
    2. BZWBK24
    3. BPH PBK

    I chyba jak na razie wygrywa PeKaO. Oplata tylko 6 zl. Jest token.
    Prowizja za wyplate za granica, to 3%, min 4zl. Dodatkowo mam tam
    konto od 6 lat i wspolpraca uklada mi sie b. dobrze.

    B) Jakie sa jeszcze inne niemieckie banki w Polsce. Znalazlem:
    1. DB24 (niestety Visa Electron i do tego karta zdrapka)
    2. reiffeisenbank (niestety bez prowizji tylko wyplaty w Polsce)

    C) Co bedzie tansze. Prowizja od wyplaty (3%), czy przeliczenie przez
    USD?

    Dzieki

  • 2. Data: 2003-05-28 09:57:42
    Temat: Re: Czeste wyplaty w Niemczech
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > nie interesuja) w systemie EC/MC. A i do konta musze miec mozliwosc
    > dostepu przez internet i najlepiej z tokenem - zadne karty zdrapki,

    BPH PBK nie ma tokena.

    Jacek

  • 3. Data: 2003-05-28 10:16:57
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Wed, 28 May 2003 11:54:44 +0200, Krzysztof Mieloch <k...@w...de>
    napisał:

    > Witam i prosze o porade.
    >
    > Bede teraz czesto przebywal w Niemczech i chcialbym miec mozliwosc
    > taniej wyplaty z bankomatow (z polskiego konta).

    Jezeli interesuja Cie wylacznie wyplaty gotowkowe, polecam tzw. karte
    przedplacona ING BS. Oplata roczna 9 zl, 3 % prowizja od wyplaty bez tzw.
    kwoty minimalnej, przeliczanie wprost z euro i pare innych ficzerow.

    Druga mozliwoscia (pelne konto) to VW Bank Direct, ale tu w gre wchodza
    oplaty za korzystanie z zagranicznych bankomatow.

    M.

  • 4. Data: 2003-05-28 10:36:52
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    Moze moja odpowiedz jest troche nie na temat, ale proponuje uwzglednic
    VE Millennium ze wzgledu na:
    1. korzystny przelicznik na PLZ;
    2. oplata za bankomat tylko 3,5 PLZ od operacji (za granica);
    3. Dostep do konta przez net (niestety niski poziom bezpieczenstwa)

  • 5. Data: 2003-05-28 10:42:25
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > 2. oplata za  bankomat tylko 3,5 PLZ od operacji (za granica);
    > 3. Dostep do konta przez net (niestety niski poziom bezpieczenstwa)

    A jesli beda to czeste wyplaty niewielkich kwot to moze

    - Maestro ING BSK (3% bez min)

    Przy wiekszych wyplatach to tak jak mowi Grzegorz - wez pod uwage VE z
    Millennium i ew Maestro z Citibanku - obie maja stala oplate - odp 3,5 i 4 PLN

    --
    JaKi

  • 6. Data: 2003-05-28 11:19:09
    Od: "dx" <d...@o...pl>

    Polecam jeszcze jeden wariant. W wielu niemieckich bankach i kasynach (
    jestem ich bywalcem ze wzgledu na poruszony watek - i tylko dlatego :-) )
    mozesz wyplacic kase z POS-a. Od kart systemu Visa - 3% marzy, od EC/MC -
    tylko 1% ( pobierana od razu, tj o ta kwote masz pomniejszona gotowke).
    Transakcja ksiegowana jest jako bezgotowkowa! W wielu przypadkach oplaca
    sie, nie zawsze oczywiscie ale warto to wziac pod uwage.
    Pozdrawiam,
    dx

  • 7. Data: 2003-05-28 12:31:44
    Od: p...@p...onet.pl

    Maestro z Citibanku - obie maja stala oplate - odp 3,5 i 4 PLN

    > --
    > JaKi

    W przypadku wypłat w bankomatach Citi w Niemczech brak prowizji, niezłe
    przeliczniki, podają również stan konta, przelicznik i kwotę PLN która zostanie
    ściągnięta z konta. Pozdrawiam. Paweł

  • 8. Data: 2003-05-28 14:16:05
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Mieloch"
    > Bede teraz czesto przebywal w Niemczech i chcialbym miec mozliwosc
    > taniej wyplaty z bankomatow (z polskiego konta).
    (.......)
> [...]
    > nie interesuja) w systemie EC/MC. A i do konta musze miec mozliwosc
    > dostepu przez internet i najlepiej z tokenem - zadne karty zdrapki,

    1. po co ci do bankomatu EC/MC - nie wystarczy Maestro ? miałbyś większy
    wybór

    2. nie testowałem jeszcze kursów jakie ma VolksWagen Bank dla VE ale
    - internet jest
    - token jest
    - opłat nie ma dla e-direct
    - wypłata VE z bankomatu 10 zł a nie prowizja %
    o bezpłatnym wyjmowaniu forsy z bankomatów z kraju VW nie piszą ;-))
    *** blad ***

  • 9. Data: 2003-05-28 15:23:29
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    On Wed, 28 May 2003 16:16:05 +0200, "blad" <b...@W...pl>
    wrote:

    >Użytkownik "Krzysztof Mieloch"
    >(.......)
    >
    >1. po co ci do bankomatu EC/MC - nie wystarczy Maestro ? miałbyś większy
    >wybór

    No wlasnie Maestro moze byc. Przeciez ona jest w systemie EC/MC (czyli
    transakcje przechodza przez ich centrum). Jest jakas jeszcze inna
    karta debetowa w tym systemie?

    K.Mieloch

  • 10. Data: 2003-05-28 20:29:39
    Od: "www.tramping.slask.prv.pl" <k...@p...onet.pl>

    Osobnik podający się za Maciej Bebenek<m...@u...to.komorka.org>
    nagryzmolił(a) w news:oprpvn6jmh139mw6@news.tpi.pl:

> [...]
    > przedplacona ING BS. Oplata roczna 9 zl, 3 % prowizja od wyplaty bez
    > tzw. kwoty minimalnej, przeliczanie wprost z euro i pare innych

    Brzmi nieźle ALE :
    - opłata za każde zasilenie karty 5 zł !! - odpada kategorycznie
    Poza tym karta z imieniem i nazwiskiem kosztuje 15zł a nie 9.
    I tu mam pytanie - jak wyglądają transakcje bezgotówkowe kartą bez
    imienia i nazwiska????

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.3.punkt.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica