  • 41. Data: 2003-06-02 07:46:52
    Temat: Re: Oto na jakich warunkach wstapimy do UE
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 29 May 2003 15:42:45 +0000 (UTC), "Paweł Stankiewicz"
    <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Jeśli nawet to można z Unii wyjść

    jak? Traktat AFAIK tego nie przewiduje.

    >Polska w momencie akcesji przekaże część swojej suwerenności

    czyli taka "prawie dziewica"? :-)

    --
    Jarek Andrzejewski

    Co to znaczy: "niemożliwa anulacja zleceń stałych należności". MBank nie wie...

  • 42. Data: 2003-06-02 17:32:02
    Temat: Re: Naga prawda o "Unii": www.e-upr.org
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> writes:

    > Obawiać się jedynie można, że możemy sobie "dbać" ile chcemy.
    > Eurosocjalizm i tak nie pozwoli na rozwój. Jeśli ta Unia daje takie
    > wspaniałe szanse rozwoju, to dlaczego Niemcy się "zwijają", wciąż
    > słychać o strajkach i protestach tam czy we Francji? Jakoś nie wierzę,
    > że Niemiec, Francuz czy Brytyjczyk "sypnie groszem" w obliczu swoich
    > własnych kłopotów z "domknięciem kasy" na emerytury własnych obywateli
    > (a już zwłaszcza, że UE chętnie da kasę na kształecenie młodych
    > Polaków za granicą, jak słyszę w programie propag... tfu, wyborczym:-)

    O tym zapomnij. W ogole zapomnij o tych doplatach itd, to jest
    marketingowa marchewka, zeby ludzie poszli do urn.

    Jednakze jest jakas nadzieja: sytuacja w UE (balagan, biurokracja itp)
    jest ostatnio jednak lepsza niz u nas, mimo ze z 10(?) lat temu bylo
    odwrotnie (nie jest to niestety wynik polepszenia u nich). Przypuszczalnie
    UE musi dojrzec do tego, ze jako wielkie panstwo socjalne nie ma
    przyszlosci (i zaczyna sie to juz dziac - w koncu akurat te strajki
    z tego wynikaja). Jesli wejdziemy do UE, to jest podobna szansa takze
    dla nas.

    Alternatywa u nas wydaja sie byc rzady "rozganizowanej grupy przestepczej
    o charakterze polityczno-zbrojnym", coraz wiekszy chaos i byc moze
    jakis przewrot.

    Nie jest realne, by biedniejszy doplacal do bogatszego, zwlaszcza jesli
    ten biedny jest na tyle biedny, ze w ogole nic nie posiada - a to jest
    niestety dosc realistyczna ocena stanu finansow naszego rzadu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 43. Data: 2003-06-02 19:00:22
    Od: a...@p...onet.pl

    > A Polska "singlowo" w środku UE, to byłby ewenement.
    > Z polskimi rządcami:-(
    > Afera goni aferę, Chapaj póki możesz, bo ci się należy:-(
    > NIE ! Takiej Polsce dziękujemy.:-(

    To nie glosuj na bandytow zlodzieji lapowkarzy.
    Glosuj na ludzi ktorzy nie chca panstwa socjalnego, bo taki model testowalismy
    prze ostatnie 60 lat i wiadomo jak sie sprawdzil u nas, a jak sie sprawdzi na
    Zachodzie tez niedlugo sie przekonamy.
    Nalezy powiedziec NIE, oglosic nowe wybory postkomunistow rozliczyc, aferzystow
    zamknac, Michnika wybatozyc.
    Glosuj na UPR!

  • 44. Data: 2003-06-02 20:31:26
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

> [...]
    na
    > Zachodzie tez niedlugo sie przekonamy.
    > Nalezy powiedziec NIE, oglosic nowe wybory postkomunistow rozliczyc,

    Ty chyba się z choinki urwałaś (eś):-(
    Czy ja wyglądam na wyborcę SLD , LPR, Samoobrony ??????????????
    Ja chodzę na wybory od zawsze:-)

    A złodzieje są wszędzie. Nie tylko w SLD.
    Ja znam wielu "miglanców" bezpartyjnych. Uczciwość w rozumieniu
    katolickiego dekalogu wymarła.:-(
    Ludzi uczciwych trudno jest znaleźć, a już wśród piastujących wysokie
    stanowiska, chyba takich nie ma:-(

  • 45. Data: 2003-06-03 19:56:09
    Od: "Paweł Stankiewicz" <s...@N...gazeta.pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> napisał(a):

    > jak? Traktat AFAIK tego nie przewiduje.
    Jeśli nawet to co z tego? Chyba jest coś gdzieś zapisane o dobrowolności
    uczestnictwa w Unii? I jeśli jakiś kraj straci dobrą wolę to chyba trakt
    można wypowiedzieć.

    > czyli taka "prawie dziewica"? :-)
    Nie ma kraju w pełni suerennego,niezależnego od jakiegokolwiek
    innego.Najbardziej suwerennym krajem jest Korea Północna.Bardzo suwerenna
    była Albania.

    > Jarek Andrzejewski
    Paweł Stankiewicz

  • 46. Data: 2003-06-05 07:54:18
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 3 Jun 2003 19:56:09 +0000 (UTC), "Paweł Stankiewicz"
    <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Jeśli nawet to co z tego? Chyba jest coś gdzieś zapisane o dobrowolności
    >uczestnictwa w Unii? I jeśli jakiś kraj straci dobrą wolę to chyba trakt
    >można wypowiedzieć.

    no to powtórzę pytanie: jak? Zwłaszcza w obliczu tego, że są plany
    powstania UEuropejskie sił zbrojnych :-)

    >Nie ma kraju w pełni suerennego,niezależnego od jakiegokolwiek
    >innego.Najbardziej suwerennym krajem jest Korea Północna.Bardzo suwerenna
    >była Albania.

    politycznie? Ustwodawczo? Eeee, chyba by się znalazło parę więcej :-)
    Jakoś na przykład nie zauważam, aby kongres USA zastanawiał się czy
    uchwalane przez nich ustawy zgodne są z "prawodawstwem unijnym" (czy
    NAFTowym) albo żeby Bush unifikował z kimś podatki... Tajwan,
    Singapur, Rosja

    Poza tym chyba pomyliła Ci się izolacja z suwerennością?

  • 47. Data: 2003-06-09 16:23:28
    Od: "Paweł Stankiewicz" <s...@N...gazeta.pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> napisał(a):

    > no to powtórzę pytanie: jak?
    Przez wypowiedzednie traktatu?

    > Zwłaszcza w obliczu tego, że są plany
    > powstania UEuropejskie sił zbrojnych :-)
    USA tez niby federacja,ale wojne secesyjna mieli.Mysle jednak,ze wyjscie z UE
    raczej byloby wedlug modelu czechoslowackiego

> [...]
    > uchwalane przez nich ustawy zgodne są z "prawodawstwem unijnym" (czy
    > NAFTowym) albo żeby Bush unifikował z kimś podatki... Tajwan,
    Bo USA nie jest w takim stopniu integracji z innymi panstwami,jak panstwa
    unijne.
    USA,najpotezniejszy kraj na Ziemii,tez nie jest w pelni suwerenne-wystarczy
    przypomniec,ile musieli napocic sie z interwncja w Iraku.
    Prawodastwo unijne to czesc prawodastwa miedzynarodowego i USA pare traktatow
    podpisaly.Jesli prawo miedzynarodowe ma byc prawem,a wspolpraca
    miedzynarodowa ma byc sprawna,to prawo miedzynarodowe musi byc nadrzedne
    wobec prawa krajowego.Inaczej wszelkie umowy miedzynarodowe pozostana
    deklaracja poboznych zyczen.

    > Poza tym chyba pomyliła Ci się izolacja z suwerennością?
    Nie wydaje mi sie.Suwerennosc pojmuje jako niezaleznosc od otaczajacego
    swiata.A najbardzeiej niezalezny jest ten kto sie izoluje-po prostu brak na
    taki kraj srodkow naciskow.

    > Jarek Andrzejewski
    Pawel Stankiewicz