  • 11. Data: 2020-09-29 12:02:33
    Temat: Re: Na psy schodzą
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 29 września 2020 11:37:22 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:
> [...]
    była "instant", zapłaciłem nią w niecałą godzinę po powiedzeniu "dzień dobry" pani w
    ich "punkcie" w tzw. "galerii handlowej" - decyzja po złożeniu wniosku w 5 minut,
    pani wyjmuje z koperty kartę z nadrukowanym już numerem i datą ważności (taką trochę
    w przód - z miesiąc/dwa) - ale ma w szafce specjalną drukarkę do kart, do której
    wkłada tą kartę i nadrukowuje się imię i nazwisko (a nie jak w mBąku, że dostajesz
    kartę dla osoby, która się nazywa "karta tymczasowa" - może w USA tak się można
    nazywać, w PL raczej nie).

    > trudno, aby w placówce mieli emboser

    Wcale nie trudno - w oddziałach citi mają i debetówki wydają, z pięknie wybitymi
    wypukłymi imieniem i nazwiskiem.
    Tylko trzeba poczekać - tzn. nie wiem ile na samo zrobienie karty, ale po złożeniu
    wniosku o konto potrzeba minimum godzinki, bo dokumenty muszą pójść po akcept do
    centrali... Dobrze, że przynajmniej nie chodzą w formie papierowej...
    Ale czekanie się opłaca - bo można dostać unikat, który potem będzie mógł być sporo
    wart na rynku kolekcjonerskim - np. debetówkę do citi priority z literkami
    pomalowanymi na złoto - bo jak pocztą przychodzi, to pomalowane są na srebrno.
    Kurcze, szkoda że żona ją pocięła :(
    A wymiana na nową na wniosek klienta 30zł :(
    Hmmm, trzeba zapytać, czy trzeba zabulić też w sytuacji zgubienia/kradzieży - tzn.
    właściwie zgubienia, bo z kradzieżą lepiej nie kombinować - i czy jak się zgubi to po
    nową można przyjść do oddziału (a z kredytówkami nie ma przebacz - czy to nowa, czy
    duplikat - 30zł).
    Ale z drugiej strony i tak tą kartę noszę ze soba, więc to złotko by się zaraz starło
    - musiałbym więc dwa razy zgubić, a to już może być podejrzane ;>
    Pamiętam, że kiedyś trzeba było "zgubić" debetówki w db (jak wprowadzali opłaty), bo
    za inny powód zastrzegania karty (niż zgubienie i kradzież) była w TOiP opłata 8O

    Inna sprawa, że te "punkty" bnp (odziedziczone chyba po d. sigmie czy jak im tak
    było) trudno nazwać "placówkami" - to są takie "wyspy" w tzw. "galeriach handlowych"
    albo wręcz w supermarketach - "zwykłych" i budowlanych.

    > miałem kiedyś płaską KK, chyba z Eurobanku albo może też z ING
    >
    > chciałem zapłacić KK i kelnerka powiedziała, że KK (wypukłych) nie
    > akceptują więc zapłaciłem ww. i na koniec jej powiedziałem że to była KK

    I co ona na to?
    Jak widać warto mieć kartę na każdą okazję - i nawet na takie egzotyki nie należy
    mówić "nędza", bo się mogą przydać.

  • 12. Data: 2020-09-29 12:11:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 29 września 2020 11:54:32 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:
> [...]
    przynajmniej jest na mojej "valid from 01/18" - bo "valid from" też z MC znikło już
    na koniec 2017).

    > No normalna kredytówka z citka, "member since 03". :)

    Ale pytam o tą nową, ona już nie ma "member since", więc kto wie, może jest też
    płaska (bo wcześniej simplicity i te inne wynalazki - poza oczywiście moto-bp, bo tą
    wprowadzili do oferty już po zmianie wyglądu - też były wypukłe, a teraz są płaskie -
    i odnawiane też przychodzą płaskie z nowym wyglądem).

    > Ale kartę debit od nich też mam wypukłą...

    Znajdź teraz kartę debit płaską - może w getoucie te słynne (z powodu zeszłorocznej
    akcji mc priceless specials "powrót do szkoły") wydawane w oddziale od ręki, co to
    można dostać nawet 5 do jednego rachunku bezpłatnie, a kolejne 5 płatnie - i nie mają
    imienia ani nazwiska, są płaskie.

    Z moich obecnych dziesięciu debetówek tylko jedna jest płaska - a to niby taka
    najlepsza, bo ma napis "platinum" (ale ten napis nic nie znaczy ;) z b. lion's - a
    płaska jest dlatego, że ma napisy w formacie "vertical".
    Ważna niestety już tylko do końca października - i muszę iść wypłacić nią z bankomatu
    10zł, bo inaczej idea mi tej karty nie wznowi.
    Pozostałe wszystkie wypukłe.
    Nawet przejrzałem ostatnio skarbczyk starych kart - i wyszło, że płaskie debetówki
    (licząc od 2011) to w ogóle miałem jedynie z deutsche bank oraz VW bank (ci też byli
    śmieszni, dwa razy przysłali kartę z tym samym numerem, datą ważności i CVV2 - szkoda
    że nie sprawdziłem, czy obie by działały), no i jeszcze stareńkie delfinki mBąka (te
    to sprzed 2011) - cała reszta jest wypukła.

    Hmm, a dostał ktoś kiedyś duplikat karty i sprawdził może, czy - jeśli będzie ten sam
    numer i data ważności (o ile daty nie zmieniają) - to będzie również to samo
    CVV2/CVC2?

  • 13. Data: 2020-09-29 12:38:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dlaczego trudno, skoro mają w kącikach z kartami np. w Carrefourach.

    -----

  • 14. Data: 2020-09-29 13:08:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 29 września 2020 12:38:39 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > Dlaczego trudno, skoro mają w kącikach z kartami np. w Carrefourach.

    Emboser (kart wypukłe) czy drukarkę (karty płaskie)?

  • 15. Data: 2020-09-29 14:14:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    OIDP wypukłe, ale pamięć nie jest doskonała.

    -----

  • 16. Data: 2020-09-29 15:14:59
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.09.2020 o 12:11, Dawid Rutkowski pisze:

> [...]
    na koniec 2017).

    > Ale pytam o tą nową, ona już nie ma "member since", więc kto wie, może jest też

    Nie jest. Jakby była, to bym to wyliczył w ramach 'schodzą na psy'. :)

    MJ

  • 17. Data: 2020-09-29 15:27:55
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 29.09.2020 o 15:14, Michał Jankowski pisze:

    > Nie jest. Jakby była, to bym to wyliczył w ramach 'schodzą na psy'. :)
    >
    >   MJ

    czy citek wydaje lub wydawał płaskie KK? bo debetówki z pewnością tak

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 18. Data: 2020-09-29 18:38:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 29 września 2020 15:27:57 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

    > czy citek wydaje lub wydawał płaskie KK? bo debetówki z pewnością tak

    Debetówki to pewnie dawno temu.

    A teraz wpadli na pomysł wydawania płaskich kredytówek - niedawno wymyślili nowe
    wzory dla kart simplicity, world i premier miles, wprowadzili moto-bp - i wszystkie
    te karty są teraz płaskie.
    Na awersie tylko imię i nazwisko.
    Numer, data ważności TYLKO NA REWERSIE.

    Swoją drogą mają też ciekawy wynalazek zwany "kartą identyfikacyjną" - dla klientów,
    którzy nie chcą debetówki.
    Musi coś takuego być, bo żeby zarejestrp\ować się w ST citka, trzeba podać numer
    karty - a co, jak nie masz debetówki? Dopiero potem można się logować wymyślonym
    samodzielnie loginem.

  • 19. Data: 2020-09-29 18:57:35
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]
    > Swoją drogą mają też ciekawy wynalazek zwany "kartą identyfikacyjną" - dla
    klientów, którzy nie chcą debetówki.

    Widać, że młody jesteś i IKM-ki z Pekao nie pamiętasz :)
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Be it our wealth, our jobs, or even our homes; nothing is safe while the

  • 20. Data: 2020-09-29 20:13:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 29 września 2020 19:00:06 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    > Dawid Rutkowski writes:
    >
    > [...]
    klientów, którzy nie chcą debetówki.

    > Widać, że młody jesteś i IKM-ki z Pekao nie pamiętasz :)

    Oj, niestety nie aż tak młody (przynajmniej ciałem ;) - IKM-kę mam w kolekcji, w
    żubrze miałem pierwsze konto, założone w 1999, po pierwszym roku, żeby miało gdzie
    stypendium wpływać.

    Rok temu przeżyłem deja vu, gdy poszedłem do żubra zamykać konto (z wiśniami z mega
    sukcesem - żubr miał dać 100zł, a dał 200 i jeszcze potwierdził, że tak miało być ;)
    i zobaczyłem na biurku te czytniki, niesamowity szary plastik i czarna klawiaturka...
    I jeszcze drukarki igłowe - 20 lat minęło, a widok jakby wczoraj...

    Mam nawet "kartę makler", bo w żubrze wsiąkły 3 świadectwa udziałowe - jak w końcu
    sprzedałem jednostki NFI to dostałem tyle, że tyle samo było opłat za rachunek
    maklerski przez te lata. A za niektóre fundusze dostałem 0 - prowizja była większa
    niż wycena.

    Kumpel na studiach założył żubrowe eurokonto, z kartą "do bankomatu" (bo zapłacić
    jeszcze za bardzo gdzie nie było), to była chyba jeszcze eurocard, ale może już MC.
    Potem jak już nie miał stypendium to co miesiąc wypłacał z bankomatu 300zł i chodził
    wpłacać do kasy - taki był warunek bezpłatności.

    Moje zamknąłem w 2003, jak wprowadzili opłatę 3zł i poszedłem do mBąka - zakładanego
    przez list wrzucany do skrzynki, o "kurierach" nikt nawet wtedy nie marzył ;>
    10 lat później odnalazłem w żubrze moje 20$ - pierwsze wyłudzone w internecie, już w
    1999 :)