  • 1. Data: 2020-09-25 14:11:18
    Temat: przeliczniki dla KK z GNB?
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    może ktoś używa i wie jak to wygląda?

    czy po kursie sprzedaży banku
    czy średni NBP
    czy jeszcze jakoś inaczej przeliczają waluty obce na PLN?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 2. Data: 2020-09-25 15:10:04
    Temat: Re: przeliczniki dla KK z GNB?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 25 września 2020 14:11:22 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:
    > może ktoś używa i wie jak to wygląda?
    >
    > czy po kursie sprzedaży banku
    > czy średni NBP
    > czy jeszcze jakoś inaczej przeliczają waluty obce na PLN?

    Nie tylko kredytowe, ale i debetowe też:
    - visa - przeliczenie po kursie visa z waluty transakcji na PLN - bardzo ładnie,
    - MC - przeliczenie po kursie visa z waluty transakcji na EUR, przeliczenie z EUR na
    PLN po kursie banku - bardzo nieładnie, idea rżnęła 4,5% więc getout pewnie też.

    W temacie z ciekawostek - ostatnie ING zmienił sposób rozliczania z visa z EUR na PLN
    - i nie ma też dodatkowej prowizji - więc również ich KK visa są bardzo korzystne.
    Pytanie tylko, czy tak miało być, czy zapomnieli - swego czasu również sp. db tak
    zrobił dla kart visa (prowizji nie było wcześniej i zapomnieli wprowadzić przy
    zmianie rozliczania z EUR na PLN), niestety trwało to tylko obowiązkowe 2 miesiące na
    pogorszenie taryfy - ale przypomnieli sobie dopiero jak zmiana weszła w życie.

  • 3. Data: 2020-09-25 18:25:56
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

> [...]
    pogorszenie taryfy - ale przypomnieli sobie dopiero jak zmiana weszła w życie.

    dzięki, próbowałem znaleźć info na ww. temat na ich stronie, ale
    cholernie dobrze musieli to schować lub...nie zamieścić

    a testowałeś może kk z Aliora Tu i TAM?

  • 4. Data: 2020-09-25 19:23:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 25.09.2020 o 15:10, Dawid Rutkowski pisze:
> [...]

    >dzięki, próbowałem znaleźć info na ww. temat na ich stronie, ale
    >cholernie dobrze musieli to schować lub...nie zamieścić

    https://www.getinbank.pl/klienci-indywidualni/karty/
    karty-kredytowe.html

    w sekcji dokumenty "regulamin kart kredytowych"
    https://www.getinbank.pl/centralne_repozytorium_doku
    mentow/E23CCA5EAC0C1FA8FC421A57BA1810A0B9113F0888AD3
    4E459875F387A1719E3

    ale moze to jakis jednorazowy link.

    I tamze w par 4

    8. Bank rozlicza Transakcję na Rachunku (obciąża lub uznaje Rachunek w
    zależności od rodzaju Transakcji) najpóźniej następnego
    Dnia roboczego po jej rozliczeniu przez organizację płatniczą.
    Transakcje wykonywane w złotych rozliczane są bezpośrednio w tej
    walucie. Transakcje wykonywane w innej walucie przeliczane są według
    następujących zasad:
    a) dla Kart Visa - bezpośrednio z waluty Transakcji na złote przez
    organizację Visa według kursu tej organizacji,
    b) dla Kart Mastercard - Transakcje w euro są przeliczane bezpośrednio
    na złote według kursu walut Banku, a Transakcje dokonane
    w innych walutach obcych - przeliczane są najpierw z waluty Transakcji
    na euro według kursu tej organizacji, a następnie - z
    euro na złote według kursu walut Banku.

    9. Kurs walut Banku jest kursem sprzedaży euro ustalonym i ogłoszonym
    przez Bank jako pierwszy w Tabeli kursów Banku w dniu
    otrzymania rozliczenia tej Transakcji z organizacji płatniczej. Kurs
    sprzedaży euro ustalany jest na podstawie kursu rynkowego
    wymiany tej waluty, dostępnego w serwisie Reuters w momencie
    sporządzania Tabeli kursów. Ustalenie kursu sprzedaży danej waluty
    obowiązującego w Banku polega na dodaniu do kursu rynkowego dostępnego
    w serwisie Reuters marży Banku. Kursy organizacji
    Visa i Mastercard to kurs walut danej organizacji płatniczej z dnia
    rozliczenia przez nią Transakcji, udostępnianych przez te organizacje
    na ich stronach internetowych.

    A euro w GB teraz 4.2353 / 4.6862 przy kursie NBP 4.5477
    spread jakies 10%, wiec tanio nie jest, ale kurs sprzedazy od NBP to
    tylko 3%. Albo az 3%.

    Ciekawa ta roznica. Jakas zaszlosc historyczna, czy MC bierze duza
    prowizje ?

    P.S.
    21. Limit Karty - kredyt odnawialny przyznany Posiadaczowi na
    podstawie Umowy i udostępniany w Rachunku, do wysokości którego
    możliwe jest zadłużanie się Posiadacza poprzez dokonywanie Transakcji.

    I co - wiekszego zadluzenia klient nie da rady, czy klientowi nie
    wolno ?

    Cos widze
    6. Wszystkie Transakcje oraz naliczone przez Bank opłaty, prowizje i
    odsetki rozliczane są w ciężar Rachunku, także w przypadku, jeżeli
    rozliczenie to spowoduje przekroczenie przyznanego Limitu Karty. W
    takim przypadku Posiadacz zobowiązany jest do
    natychmiastowej spłaty kwoty przekroczenia Limitu Karty, niezależnie
    od wysokości i terminu spłaty kwoty minimalnej. Posiadacz
    zobowiązany jest również do niezwłocznego zwrotu Bankowi kwot
    Transakcji, wraz z należnymi Bankowi opłatami i prowizjami,
    dokonanych w trakcie ważności Karty, a rozliczonych przez Bank po
    rozwiązaniu Umowy.

    J.