  • 1. Data: 2003-02-01 09:44:24
    Temat: NRB w ING a Lukas
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Witam,

    Dzwoniłem ostatnio na LukasLinię, aby wyedytować odbiorcę przelewu z eBANKu.
    Zmieniałem stary numer z ING na nowy NRB. Konsultant przyjął, zmienił i
    teoretycznie jest wszystko OK. Jest jednak ciekawostka...

    Mam też tam zdefiniowany rachunek w inteligo. Wchodzę w menu "odbiorcy" i
    klikam, aby zobaczyć szczegóły. Inteligo pięknie wyświetla się jako 26
    znaków, bez kresek, odstępów. Po prostu NRB jak się patrzy. Nazwę banku też
    rozpoznaje...

    Teraz wchodzę zerknąć, jak mi się wyświetla nowy NRB z ING... I co widzę?
    Zamiast 26 znaków widzę ich 34. Przed cyframi kontrolnymi powtórzony jest
    numer rozliczeniowy oddziału. Ale bez żadnych kresek, spacji, czy innych
    odstępów - jak NRB, tyle, że za długi.

    Dzwonię na LukasLinię - niestety kilkakrotna próba wyjaśnienia nic nie dała.
    Różne wymówki słyszałem - że tak musi być, bo ING nie przyjmuje przelewów
    NRB, że u nich w systemie jest wpisane dobrze - analogicznie, jak z
    inteligo, że mam poczekać, że mam spróbować zrobić przelew, że mam dzwonić
    jutro...

    Co ciekawe - oddział rozpoznaje...

    Więc pytam się - skąd ta różnica w wyświetlaniu?

    Wysłałem pytanie pocztą wewnętrzną, ale czuję, że jeszcze długo poczekam na
    odpowiedź...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 2. Data: 2003-02-01 09:51:04
    Temat: Re: NRB w ING a Lukas
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 1 Feb 2003 10:44:24 +0100, "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>
    wrote:

    >Więc pytam się - skąd ta różnica w wyświetlaniu?

    Pewnie Llinek wpisal nr ING w sposob jaki sie wpisuje NRB tam gdzie
    system go nie obsluguje - najpierw osiem cyfr - nr rozliczeiowy banku
    i oddzialu a potem jeszcze raz jednym ciagiem cale NRB.
    Ale skoro Lukas juz NRB normalnie obsluguje to potrzeby tak wpisywac
    nie bylo, moze operator o tym nie wiedzial :).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 3. Data: 2003-02-01 09:55:37
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie Llinek wpisal nr ING w sposob jaki sie wpisuje NRB tam gdzie
    > system go nie obsluguje - najpierw osiem cyfr - nr rozliczeiowy banku
    > i oddzialu a potem jeszcze raz jednym ciagiem cale NRB.

    Taaa. Ale wtedy byłyby kreski między tymi członami [tak mi się wydaje]. A
    tutaj ich nie ma...

    > Ale skoro Lukas juz NRB normalnie obsluguje to potrzeby tak wpisywac
    > nie bylo, moze operator o tym nie wiedzial :).

    Rozmawiałem z czterema... I nic...
    Wszyscy twierdzą, że u nich widoczny jest poprawnie - że jest wpisany tak
    samo, jak inteligo i ma taką samą długość...

    Tylko u mnie coś źle wyświetla...

    Żeby uniknąć kłopotów, to może usunę oba i dodam na nowo... :-| Cóż, taki
    bank...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 4. Data: 2003-02-03 16:39:48
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    O, już naprawili. Teraz pięknie się pokazuje jako 26 cyfr. :-)

    Co ciekawe - na maila wysłanego pocztą wewnętrzną nie odpowiedzieli
    jeszcze... To na ch*.* im ta poczta... :-|

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 5. Data: 2003-02-04 17:45:00
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

> [...]

    > Ale skoro Lukas juz NRB normalnie obsluguje to potrzeby tak wpisywac
    > nie bylo, moze operator o tym nie wiedzial :).

    Dostałem teraz odpowiedź pocztą wewnętrzną, jednak nijak nie wyjaśniającą
    problemu...

    "Niektóre banki wymagają powtórzenia numeru rozliczeniowego. Zapis numerów
    rachunków jest poprawny. Pozdrawiam"

    Szkoda, że ING tego nie wymaga i wyraźnie o tym informowałem... Poza tym w
    systemie u nich było OK, bez powtórek...

    Nie ma co, obsługa w Lukasie jest naprawdę suuuper... :-| Placówki,
    lukaslina, czy poczta wewnętrzna - wprost genialna...

    Ale i tak dobrze, że poprawili...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara