    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: NADPŁYNNOŚĆ polskie banki miały jeszcze przed kowidem
    Date: Thu, 19 Jan 2023 12:17:27 +0100

    W dniu 19 sty 2023 o 11:11, _Master_ pisze:

    > Bo to kolejny dowód na to że opieka państwa nad bankami i nie pozwalanie

    Alternatywna ortografia? Jak na Mastera -- chyba kiepsko...
    niepozwalanie

    > Banki nie dają nic gospodarce co warte by było takiej opieki.

    Dają wisienkobiorcom. :)

    > Doją ile wlezie i tyle.

    Dzięki temu, że Ciebie doją -- nas mogą karmić. :)

    > pakują się tylko w kłopoty, pakują klientów w kłopoty a ja muszę w
    > podatkach za ich niefrasobliwość płacić.

    Podatki to też fajna sprawa -- księgowe mogą zarabiać dzięki podatkom...

    > Jeśli rynek bankowy byłby wolny to nie miałbym pretensji

    Rynek nie może być wolny. Rolnicy nie płacą podatku za to, co
    wydłubią z ziemi?... DObajtek (menadżer po menadżerskim kursie)
    trzyma w swych rękach niemal kompletny rynek węglowodorowy
    w Polsce?...

    > banki dawały kredyty z klauzulami, w walutach, o stopach... nikt pod
    > pistoletem ich nie trzymał...

    > Tylko że tak nie było bo nie ponoszą odpowiedzialności za swoje czyny

    Więc jak było? -- kto i przy czyjej głowie trzymał pistolet?
    I jaki to konkretnie był pistolet? Jeden pistolet czy różne
    pistolety?...

    > A nawet nie płacą podatków jak zwykły obywatel

    W Polsce obywatele płacą PIT a instytucje -- CIT?

    > Odpowiedz na pytanie dlaczego gonimy zachód ale nie w kwestii stałych
    > stóp procentowych?
    > Bo co? Bo lobby bankowe sobie to załatwiło u polityków?

    Za jakiś czas kredytobiorcy sądownie będą odkręcali umowy ze stałymi
    stopami?...

    --