  • 1. Data: 2023-01-16 18:44:48
    Temat: nadplynnosc
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    A tu media donoszą, ze banki maja olbrzymią nadplynnosc finansową.

    Bo malo osob bierze kredyty - z uwagi na wysokie odsetki i niską
    zdolnosc.

    I jak tu dawac wysokie % na lokatach?

    Co prawda ... starych kredytow chyba nie brakuje, a stopa zmienna :-)

    J.

  • 2. Data: 2023-01-17 09:28:34
    Temat: NADPŁYNNOŚĆ polskie banki miały jeszcze przed kowidem
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Były też bardziej rentowne niż banki niemieckie.

    Upierały się przy kredytach ze zmienną stopą zrzucając całe ryzyko na
    klienta.

    Ja tu widzę kolejnego winowajcę całej tej inflacji po kaczyńskim i
    putinie ;-)

  • 3. Data: 2023-01-18 21:49:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2023-01-17 o 09:28, _Master_ pisze:

    > Były też bardziej rentowne niż banki niemieckie.

    To ma brzmieć jak ciężki zarzut, ale właściwie dlaczego?

    > Upierały się przy kredytach ze zmienną stopą zrzucając całe ryzyko na
    > klienta.
    >
    > Ja tu widzę kolejnego winowajcę całej tej inflacji po kaczyńskim i
    > putinie ;-)

    Klienci chcieli brać kredyty, to brali. Nikt pod pistoletem nie trzymał,
    żeby brać kredyt.

  • 4. Data: 2023-01-19 00:56:24
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18 sty 2023 o 21:49, Poldek pisze:

    > Klienci chcieli brać kredyty, to brali. Nikt pod pistoletem nie trzymał, żeby brać
    kredyt.

    Jak z wódą i fajkami -- nikt pod pistoletem nie trzymał...

    -=-

    W Biedronce już zaczyna brakować najtańszego mleka -- więc chyba znów
    podrożeje...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 5. Data: 2023-01-19 01:04:28
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    środa, 18 stycznia 2023 o 21:49:43 UTC+1 Poldek napisał(a):

    > To ma brzmieć jak ciężki zarzut, ale właściwie dlaczego?

    Że łupią nas w Polsce bardziej niż w innych krajach.

  • 6. Data: 2023-01-19 01:31:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2023-01-19 o 01:04, Marcin Mokrzycki pisze:

    > Że łupią nas w Polsce bardziej niż w innych krajach.

    Widocznie chętnie dajemy się "łupić", w każdym razem chętniej niż w
    innych krajach.

    Uważasz, że jest za drogo?
    Nie kupuj.

    Na tym polega kapitalizm i tzw. gospodarka rynkowa - jeżeli są chętni,
    żeby kupować po wyższej cenie, to należy cenę podwyższać. Najwyraźniej
    chętnych do kupowania po wyższej cenie nie brakuje.

  • 7. Data: 2023-01-19 11:11:46
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-01-18 o 21:49, Poldek pisze:

    > To ma brzmieć jak ciężki zarzut, ale właściwie dlaczego?

    Bo to kolejny dowód na to że opieka państwa nad bankami i nie pozwalanie
    im normalnie upaść to moje pieniądze wyrzucane w błoto.

    Banki nie dają nic gospodarce co warte by było takiej opieki.

    Doją ile wlezie i tyle.

    pakują się tylko w kłopoty, pakują klientów w kłopoty a ja muszę w
    podatkach za ich niefrasobliwość płacić.

    Jeśli rynek bankowy byłby wolny to nie miałbym pretensji

    > Klienci chcieli brać kredyty, to brali. Nikt pod pistoletem nie trzymał,
    > żeby brać kredyt.

    j.w.

    banki dawały kredyty z klauzulami, w walutach, o stopach... nikt pod
    pistoletem ich nie trzymał...

    Tylko że tak nie było bo nie ponoszą odpowiedzialności za swoje czyny

    A nawet nie płacą podatków jak zwykły obywatel

    Odpowiedz na pytanie dlaczego gonimy zachód ale nie w kwestii stałych
    stóp procentowych?
    Bo co? Bo lobby bankowe sobie to załatwiło u polityków?

  • 8. Data: 2023-01-19 11:14:20
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-01-19 o 01:31, Poldek pisze:
    > Uważasz, że jest za drogo?
    > Nie kupuj.

    Jeśli nie płaciłby w podatkach za opiekowanie się bankami to miałbyś RACJĘ

    Ale ja PŁACĘ aby w swej pazerności banksterka była bezpieczna.

  • 9. Data: 2023-01-19 11:15:38
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-01-19 o 01:31, Poldek pisze:

    > Na tym polega kapitalizm i tzw. gospodarka rynkowa

    Z jakiej choinki się urwałeś?

    Widziałeś w Polsce gospodarkę rynkową? Zwłaszcza po wejściu do UE?

  • 10. Data: 2023-01-19 12:17:27
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 19 sty 2023 o 11:11, _Master_ pisze:

    > Bo to kolejny dowód na to że opieka państwa nad bankami i nie pozwalanie

    Alternatywna ortografia? Jak na Mastera -- chyba kiepsko...
    niepozwalanie

    > Banki nie dają nic gospodarce co warte by było takiej opieki.

    Dają wisienkobiorcom. :)

    > Doją ile wlezie i tyle.

    Dzięki temu, że Ciebie doją -- nas mogą karmić. :)

    > pakują się tylko w kłopoty, pakują klientów w kłopoty a ja muszę w
    > podatkach za ich niefrasobliwość płacić.

    Podatki to też fajna sprawa -- księgowe mogą zarabiać dzięki podatkom...

    > Jeśli rynek bankowy byłby wolny to nie miałbym pretensji

    Rynek nie może być wolny. Rolnicy nie płacą podatku za to, co
    wydłubią z ziemi?... DObajtek (menadżer po menadżerskim kursie)
    trzyma w swych rękach niemal kompletny rynek węglowodorowy
    w Polsce?...

    > banki dawały kredyty z klauzulami, w walutach, o stopach... nikt pod
    > pistoletem ich nie trzymał...

    > Tylko że tak nie było bo nie ponoszą odpowiedzialności za swoje czyny

    Więc jak było? -- kto i przy czyjej głowie trzymał pistolet?
    I jaki to konkretnie był pistolet? Jeden pistolet czy różne
    pistolety?...

    > A nawet nie płacą podatków jak zwykły obywatel

    W Polsce obywatele płacą PIT a instytucje -- CIT?

    > Odpowiedz na pytanie dlaczego gonimy zachód ale nie w kwestii stałych
    > stóp procentowych?
    > Bo co? Bo lobby bankowe sobie to załatwiło u polityków?

    Za jakiś czas kredytobiorcy sądownie będą odkręcali umowy ze stałymi
    stopami?...

    --