  • 61. Data: 2019-11-05 19:52:12
    Temat: Re: Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > A gdyby ktos sie jednak nie rozwiodl ... cos wlasnie slysze, ze rzad
    > likwiduje OFE i odda obywatelom pieniadze ... tylko zabierze z tego
    > 15%

    No ale przecież w OFE nie ma pieniędzy chyba? To jak je wypłacić?

    > A media dodaja, ze jak pieniadze trafia do ZUS, czy na FUS - to potem
    > sie wyplaci obiecane trzynastki ... a potem to wiadomo - scena z Misia
    > :-)

    Do tego to już każdy powinien się przyzwyczaić. Ale wiem, że tak nie
    jest.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 62. Data: 2019-11-05 22:41:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 05 Nov 2019 19:52:12 +0100, w <m...@p...waw.pl>, Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

    > No ale przecież w OFE nie ma pieniędzy chyba? To jak je wypłacić?

    Akurat te są -- część akcyjna została nieruszona.

    > Do tego to już każdy powinien się przyzwyczaić. Ale wiem, że tak nie
    > jest.

    Rząd już zaplanował wydanie tych pieniędzy, które nam ukradnie w przyszłym
    roku.

  • 63. Data: 2019-11-06 13:04:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ja tu widzę problem.
    W tych spadkobiercach.
    Powinna być większa ochrona małżonków przed pozostałymi spadkobiercami.
    W stronę emerytury małżeńskiej.
    W stronę dopisania do rachunku OFE, a nie wypłacania gotówki (pokusa dla młodych)
    Nawet, jeśli małżonkowie w trakcie pożycia mają/mieli rozdzielność majątkową (bo np.
    ktoś był przedsiębiorcą czy w inny sposób
    odpowiadał całym swoim majątkiem i nie chciał narażać współmałżonka).
    Przykład: małżonkowie z trojgiem dzieci, jedno z małżonków umiera. Ile otrzymuje
    pozostały przy życiu małżonek? Po co dzieciom
    (czasem jeszcze niepełnoletnim) już teraz emerytura?

    -----

  • 64. Data: 2019-11-06 13:39:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-11-06 o 13:04, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Przykład: małżonkowie z trojgiem dzieci, jedno z małżonków umiera. Ile
    > otrzymuje pozostały przy życiu małżonek?

    Tyle ile stanowi KC.

    Po co dzieciom (czasem jeszcze
    > niepełnoletnim) już teraz emerytura?

    Kapitał na emeryturę może zacząć zbierać dziecko.
    W szczególności pracujące.

    --
    Pete

  • 65. Data: 2019-11-09 13:37:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > Akurat te są -- część akcyjna została nieruszona.

    Ale to nie są pieniądze. Owszem, wycenia się je w złotówkach - ale to
    tak jakby ktoś chciał wypłacić meble albo komputer.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 66. Data: 2019-11-09 18:25:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To obligacja jest "pieniądze", a akcje nie?
    Czy to jakiś rodzaj racjonalizacji z uwagi na to, co ma w swoich zasobach BFG?

  • 67. Data: 2019-11-09 21:26:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Nov 2019 09:25:41 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):
    > To obligacja jest "pieniądze", a akcje nie?
    > Czy to jakiś rodzaj racjonalizacji z uwagi na to, co ma w swoich zasobach BFG?

    Obligacje to pieniadze. A raczej ich brak, bo jesli chodzi o ofe, to
    pieniadze rzad wydal wczesniej, a potem Tusk obiecal, ze odda inaczej
    :-)

    Akcje trzeba bedzie najpierw sprzedac.

    J.

  • 68. Data: 2019-11-09 21:30:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 09 Nov 2019 13:37:01 +0100, w <m...@p...waw.pl>, Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

    > Ale to nie są pieniądze. Owszem, wycenia się je w złotówkach - ale to
    > tak jakby ktoś chciał wypłacić meble albo komputer.

    To są akcje -- towar akurat łatwo zbywalny.

  • 69. Data: 2019-11-09 22:01:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 09 Nov 2019 21:30:19 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > To są akcje -- towar akurat łatwo zbywalny.

    Latwo zbywa to sie akcje za pare tysiecy.
    A tu chyba mowa o miliardach ... a wtedy cena spada.
    No chyba, ze dobrze poszukac, to rosnie ...

    J.

  • 70. Data: 2019-11-09 22:20:41

    Sat, 9 Nov 2019 22:01:47 +0100, w <1...@4...net>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Latwo zbywa to sie akcje za pare tysiecy.
    > A tu chyba mowa o miliardach ... a wtedy cena spada.
    > No chyba, ze dobrze poszukac, to rosnie ...

    Naraz nie sprzedadzą -- wszyscy naraz na emeryturę nie przechodzą.