  • 71. Data: 2019-11-10 22:09:40
    Temat: Re: Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

> [...]

    A tak nieco dokładniej, to jest sto kilkadziesiąt owych miliardów.

    > Naraz nie sprzedadzą -- wszyscy naraz na emeryturę nie przechodzą.

    Ale mają mieć zapisane te środki (nie jakieś akcje) na kontach w ZUSie,
    albo w IKE (z którego nawet można pieniądze wypłacić). To ja nie wiem
    jak to można zrobić bez sprzedania.

    Ale może jest jakiś kupiec... np. hurtowo kupi wszystko jak leci - to
    w końcu nie jest taka wielka suma.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 72. Data: 2019-11-11 12:04:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 10 Nov 2019 22:09:40 +0100, w <m...@p...waw.pl>, Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Ale mają mieć zapisane te środki (nie jakieś akcje) na kontach w ZUSie,
    > albo w IKE (z którego nawet można pieniądze wypłacić). To ja nie wiem

    Ma być sprzedawane stopniowo.
    W miarę potrzeb budżetowych, czyli dosyć szybko.

  • 73. Data: 2019-11-11 13:19:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > Ma być sprzedawane stopniowo.
    > W miarę potrzeb budżetowych, czyli dosyć szybko.

    W takim razie musi to być zrobione na (znacznie) gorszych warunkach, niż
    gdyby nie było tak (centralnie) sprzedawane. Niezależnie od tego, czy
    kupi to ktoś hurtowo :-) czy też np. uzyskana cena będzie większa niż
    obecna wycena itd. Szybka sprzedaż = zła sprzedaż, nawet jeśli nikt nic
    nie weźmie "pod stołem".
    Jeśli ktoś sprzedaje swoje, to nie problem (jego decyzja), ale tu ma być
    inaczej.

    Ale może się nie znam.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 74. Data: 2019-11-12 14:06:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    >W takim razie musi to być zrobione na (znacznie) gorszych warunkach,
    >niż
    >gdyby nie było tak (centralnie) sprzedawane.

    Niekoniecznie.
    Bo jak ktos chce kupic wieksza ilosc, to rynek dziala w druga strone,
    wiec jemu sie oplaca kupic hurtem od jednego sprzedawcy, nawet jesli
    cena ma byc nieco wieksza od aktualnej gieldowej.

> [...]
    >nic
    >nie weźmie "pod stołem".
    >Jeśli ktoś sprzedaje swoje, to nie problem (jego decyzja), ale tu ma

    Pytanie, czy PiS zalezy na sprzedazy. Bo to jednak stanowiska dla
    rodziny.
    A moze i pieniadze z dywidend zaspokoja potrzeby budzetu.
    Fakt, ze warto by sprzedac w ciagu 4 czy 8 lat, bo po co nastepcom
    zostawic :-)

    No i jeszcze mozna hurtem sprzedawac tym nowym PPK, co to beda musialy
    w cos inwestowac szybko ... a to spore pieniadze mi wychodza, bo
    jakies 20 mld rocznie ...
    w odpowiednim tempie ... moze najpierw akcje podrozeja, potem sie
    stopniowo przeniesie, za 4 lata pochwali wynikiem ... a za 8 lat to
    juz kto inny bedzie sie martwil :-(

    A ZUS juz straszy
    https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/emery
    tury/prezes-zus-mowi-ze-czekaja-nas-nizsze-emerytury
    /1wj3hwl

    J.

  • 75. Data: 2019-11-12 14:14:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

> [...]

    >ZUSie,
    >albo w IKE (z którego nawet można pieniądze wypłacić). To ja nie wiem

    No, Tusk dal przeciez przyklad.
    Zapisze sie na tym samym subkoncie w ZUS, a srodki ... bedzie przyszly
    rzad zapewnial.

    >Ale może jest jakiś kupiec... np. hurtowo kupi wszystko jak leci - to
    >w końcu nie jest taka wielka suma.

    Chyba jednak dosc spora jak na krajowy rynek.

    Kapitalizacja spolek z GPW 1124 mld
    https://www.gpw.pl/statystyki-gpw

    z grubsza po polowie - kraj i zagranica. Co oni maja na mysli -
    zagranicznych posiadaczy akcji krajowych spolek ?

    J.

  • 76. Data: 2019-11-12 23:40:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > wiec jemu sie oplaca kupic hurtem od jednego sprzedawcy, nawet jesli
    > cena ma byc nieco wieksza od aktualnej gieldowej.

    Ale jeśli ktoś wie, że druga strona jest pod ścianą - bo MUSI sprzedać
    (jak inaczej zapisać pieniądze na kontach?) - to to raczej tak nie
    zadziała. Aczkolwiek wolałbym być optymistą.

    > Pytanie, czy PiS zalezy na sprzedazy. Bo to jednak stanowiska dla
    > rodziny.

    Obawiam się że to nie będzie mieć znaczenia.
    Ale pierwsze konkrety będą pewnie w ustawie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 77. Data: 2019-11-12 23:44:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > No, Tusk dal przeciez przyklad.

    Wycena obligacji, w porównaniu do akcji, to jest sprawa prosta.

    > Zapisze sie na tym samym subkoncie w ZUS, a srodki ... bedzie przyszly
    > rzad zapewnial.

    Ale w jakiej wysokości?

    > Chyba jednak dosc spora jak na krajowy rynek.

    A kto powiedział że musi być krajowy?

    > z grubsza po polowie - kraj i zagranica. Co oni maja na mysli -
    > zagranicznych posiadaczy akcji krajowych spolek ?

    Zapewne - to raczej naturalne.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 78. Data: 2019-11-13 14:26:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 12 Nov 2019 23:40:02 +0100, w <m...@p...waw.pl>, Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

    > Ale jeśli ktoś wie, że druga strona jest pod ścianą - bo MUSI sprzedać
    > (jak inaczej zapisać pieniądze na kontach?) - to to raczej tak nie
    > zadziała. Aczkolwiek wolałbym być optymistą.

    Druga strona może sprzedać inne akcje.
    A jeżeli pierwsza strona wie/zakłada, że akcje zdrożeją, to raczej czekać nie
    będzie i to raczej ona jest pod ścianą.

  • 79. Data: 2019-11-13 18:57:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >Wycena obligacji, w porównaniu do akcji, to jest sprawa prosta.

    >Ale w jakiej wysokości?

    Gielda jest, wycenic latwo.
    Gorzej jak potem spadną.

    Ale co tam - papier jest cierpliwy, wszystko sie zapisze, byleby
    wyborca byl zadowolony :-)

    >A kto powiedział że musi być krajowy?

    Nie musi, ale szukac klienta za granicą - gorzej.
    Niektore chyba juz notowane na zagranicznych gieldach - ale to raczej
    nieliczne.

    J.

  • 80. Data: 2019-11-13 20:21:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nie ma żadnej zasadniczej różnicy pomiędzy ZUSem, funduszami, OFE,
    > lokatami, obligacjami itd.

    Absolutnie się nie zgadzam. Zus to worek bez dna. ze względu na wysokie
    koszty utrzymania samego siebie. Druga sprawa to fakt, że zus to nie
    odłożone pieniądze, to obietnica że ja teraz "dam" na emerytury, a
    następne pokolenie mnie "da". Nie wiadomo ile!
    Każda inna forma oszczędzania na starość, jest z definicji lepsza.
    powinniśmy jako naród odchodzić od zusu maleńkimi kroczkami, po 1% na
    rok, albo i mniej, ale odchodzić.
    Każdy inny sposób oszczędzania na starość, ma matematyczny, logiczny
    sens. Wiesz ile odkładasz, jak działa oprocentowanie, ryzykowne
    inwestowanie oszczędności na giełdzie, wiesz ile dostaniesz na starość,
    a przynajmniej co ma wpływ na to ile dostaniesz. Koszt lokaty bankowej,
    jest zasadniczo zerowy. Tak ulokowane pieniądze w razie przedwczesnej
    śmierci podlegają dziedziczeniu. a w zusie? (kiedys było dziedziczenie
    jeśli umrzesz pomiędzy 1 do 31 dni od przejścia na emeryturę)
    Oczywiście są to pieniądze w pewnym stopniu wirtualne, ale gdybyś
    zainwestował (na potrzeby emerytury) w nieruchomości, panele
    słoneczne.... to masz namacalną pracujący przedmiot. chciałbym mieć do
    tego prawo, kosztem rezygnacji z zusu. Albo chociaż z części tych
    składek. ktoś mądry miał w stopce sentencje: nie pytaj co państwo może
    dla Ciebie zrobić. pytaj czego mogło by nie robić!!!

    ToMasz