  • 11. Data: 2007-06-13 16:42:25
    Temat: Re: Multibank i przeglądarki
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Pewnie Maxthon ma jakąś swoistą dziurę zabezpieczeń i dlatego go wyłączyli

    Musi być bardzo swoista, a raczej bardzo swoiste musi być ich pojęcie
    bezpieczeństwa ;-)
    ATPO, prawdopodobnie to jedyny bank któremu Maxthon przeszkadza...

  • 12. Data: 2007-06-13 18:12:32
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Tomasz Nowicki pisze:

    > Od dawna używam Maxthona (nakładka na IE) i do wczoraj było OK, a od
    > wczoraj przy próbie logowania nic, tylko błąd, nieważny klucz sesji.
    > Multilinka wyrecytowała formułkę, że "nasi informatycy pracują nad
    > usunięciem problemu logowania się z innych przeglądarek, niż Firefox, na
    > razie proponuję zainstalować Firefoxa...".

    Po tylu latach hegemonii IE, dziwnie się słyszy takie rady, żeby
    zainstalować Firefoxa to na pewno będzie działać :)
    Co do całej tej sytuacji to w Multi usuwają problem z ramkami:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Banki-zabezpieczaja-
    serwisy-bankowosci-elektronicznej-1596383.html

    Generalnie to nie ma się co pieklić. Używacie Panowie nakładek na
    przeglądarkę i w sumie bank mógłby się na Was wypiąć, bo jeżeli chciałby
    się dostosować do wszystkiego i do wszystkich, to nie wiem czy dałby
    radę. Aktualnie świat www jest jedną wielką dżunglą ze standardami i
    "standardami", i w sumie jestem pełen podziwu dla ludzi tworzących
    Firefox/Opera, że potrafią zrobić przeglądarkę, która działa z
    większością stron i to czasami także tych, które trzymają się
    "standardów". Nie chcę tu wszczynać jakiegoś flejma, ale IE to w
    dzisiejszych czasach relikt, który userzy łatają protezami typu
    Maxthon/Avant etc nawet IE7 tak naprawdę nic nowego nie wnosi,
    kompletnie nic ponad to co jest już gdzieś indziej od kilku lat itd itp,
    ale nie w tym rzecz.
    Ten przypadek obrazuje moim zdaniem jedną ważną rzecz. W przypadku
    wykrycia kolejnej potencjalnej luki, umożliwiającej przechwycenie
    danych/włamanie do systemu, aktualnie webmasterom/programistom łatwiej i
    szybciej jest wykonać poprawki dla przeglądarek, które trzymają się
    standardów i są "na czasie" (Firefox - nie wiem jak to wygląda w
    Operze). Jak widać o wiele trudniej jest dostosować stronę do IE z
    protezami. Tak na marginesie to jeszcze kilka lat temu usłyszelibyśmy na
    mlini, że działa tylko pod IE i basta a to, że używam np FreeBSD/Linux
    etc co IE nie posiada - trudno mój problem. Czasy się zmieniają, co mnie
    niewątpliwie cieszy.

    PS Wiem, ktoś wspomniał, że pod czysty IE też strona Multi chodzi,
    jednak ja, aż takim miłośnikiem mocnych wrażeń nie jestem, raczej wolę
    do lasu pojechać i rowerem na zjazdach poszaleć. Na szczęście IE nie
    używam już od ładnych kilku lat a i Mutli przestałem, no ale pomędrkować
    zawsze kusi ;)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 13. Data: 2007-06-13 18:33:57
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Tomasz Nowicki pisze:
    [...]

    > reklamacje? Wystarczyło dać multilinii tekst "w związku z prowadzonymi
    > pracami zmierzającymi do neutralizacji nowych zagrożeń bezpieczeństwa,
    > bank zaleca awaryjną instalację przeglądarki Firefox; o możliwości

    No, ale zdaje się, że taki tekst dostałeś ? O co właściwie ci chodzi ?

    KJ

  • 14. Data: 2007-06-13 18:52:36
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    yayco powiada w dniu 2007-06-13 18:39:

    > Ale multibank jakby mnie wkurza ostatnio. Gdyby mnie fundusze nie
    > zakotwiczały to bym się wyprowadził gdzieś. Małżonkę ostatnio Toyota

    Sami cie wkrótce wygonią, jak BRE zostanie sprzedany Citi :)
    Ja w zasadzie jestem z Multi zadowolony, chociaż pod pewnymi aspektami
    lepszą aplikację internetową ma Pekao. Oczywiście, z drugiej strony
    Multi jest beznadziejny jeśli chodzi o przyznawanie kart i kredytów -
    rozglądam się, gdzie by się przenieść z KK z citka, ale nie widać nic
    specjalnie lepszego, może słabo patrzyłem - Multi na pewno nie zachęca,
    mimo ostatnie oferty promocyjnej

    > mamiła, Citi sie naprasza. Ale jakoś nie uśmiecha mi się gospodarowanie
    > pieniędzmi przez mbank

    dzisiaj mnie przyatakował pan z citi i nawet udzieliłem mu kilku minut
    mojego bezcennego czasu ;) - zaoferował nowy, dość ciekawy kredyt -
    przelewają kasę na dowolne konto, a spłata następuje z konta KK przy
    stopie nominalnej nawet 8% - spłata na zasadzie "ile danego miesiąca
    możesz, tyle spłacasz" (zapewne oprócz odsetek :) ). Nie chciało mi sie
    dopytywać, jakie to darmowe niespodzianki się w tym kryją, bo że jakieś
    są, to wiem na pewno. No, ale gdybyn był bardzo potrzebujący, to może i
    bym się dał skusić - w końcu 40 tys. mało kto oferuje bez papierków, na
    telefon i z luźnymi spłatami (oprócz odsetek ;) )
    Oj, odszedłem od topiku dość znacznie, choć wciąż nie poza banki :)

    T.

  • 15. Data: 2007-06-13 18:55:11
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Kamil Jońca powiada w dniu 2007-06-13 20:33:

    > No, ale zdaje się, że taki tekst dostałeś ? O co właściwie ci chodzi ?

    O formę i sposób dotarcia do tej informacji - albowiem powinna ona
    dotrzeć do mnie zanim nie powiodło się logowanie, a przynajmniej zaraz
    potem - a nie po wyciskaniu skromnej wiedzy ze znękanej multilinki.
    Wszystko bowiem można załatwić elegancko i z kulturą

    T.

  • 16. Data: 2007-06-13 18:57:37
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski powiada w dniu 2007-06-13 20:12:
    > no ale pomędrkować
    > zawsze kusi ;)

    Tyś rzekł, kalifie... :)

    T.

  • 17. Data: 2007-06-13 19:19:44
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Tomasz Nowicki pisze:
    > Kamil Jońca powiada w dniu 2007-06-13 20:33:

    > O formę i sposób dotarcia do tej informacji - albowiem powinna ona
    > dotrzeć do mnie zanim nie powiodło się logowanie, a przynajmniej zaraz

    Ehem. A jak sobie to wyobrażasz? Ilu (%%) jest użytkowników maxthona
    (czy jak tam się to zwie). Szybko skończylibyśmy na tym, że najpierw
    byłaby litania przeglądarek pod którymi coś nie działa i gdzieś daleko
    na końcu okienko logowania. To ja wolę rozwiązanie, gdy po nieudanym
    logowaniu łączę się z Multilinią, i oni mi mówią co jest nie tak i co
    mam zrobić. (Czyli tak jak jest teraz chyba?)

    KJ

    (I to wszystko z mojej strony, pamiętając dyskusję o reklamie PKOBP i
    tak Cię pewnie nie przekonam)

  • 18. Data: 2007-06-13 19:24:40
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Tomasz Nowicki pisze:

> [...]
    > potem - a nie po wyciskaniu skromnej wiedzy ze znękanej multilinki.
    > Wszystko bowiem można załatwić elegancko i z kulturą

    Banki nie lubią się chwalić wpadkami, dlatego po ujawnieniu "podatności
    logowania na przekłamania" chcieli to jak najszybciej załatać co też
    uczynili. Jak się okazało pod IE/FF naprawiono, ale pod wariacjami w
    temacie IE już nie bardzo, dlatego nie dawali nic na www bo uznali, że
    wariacje są w dużej mniejszości.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 19. Data: 2007-06-13 19:41:55
    Od: Olisadebe <O...@a...com>

    Użytkownik S.T. napisał:
    > Mam to samo, mi też zaproponowali zainstalowanie FF
    > (na czystym IE bez Maxthona też działa)
    >
    > Wygląda na to, że teraz będą robić jakieś tam zmiany,
    > poprawiające rzekomo bezpieczeństwo) potem sprawdzą
    > na której przegladarce po tej grzebaninie system jeszcze działa
    > i tę będą polecać ;D

    e tam. Wygląda na to, że tylko na maxthonie nie chodzi.
    Używam bardzo rzadko używanej przeglądarki SeaMonkey i chodzi.

    Po za tym poco używacie nakładki na coś co jest z natury złe. Czy
    pocerowane spodnie to dobre spodnie ;)

    --
    Oli

  • 20. Data: 2007-06-13 19:42:53
    Temat: Tematy rożne około bankowe [was: Multibank i przeglądarki]
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Tomasz Nowicki pisze:

> [...]
    > rozglądam się, gdzie by się przenieść z KK z citka, ale nie widać nic
    > specjalnie lepszego, może słabo patrzyłem - Multi na pewno nie zachęca,

    Ja kk w citi trzymam (bo też i kto da mi w tym kraju szarą kartę dla
    szarego człowieka). Za to mastera z raiffiego przeniosłem sobie do ING i
    jak na razie jestem zadowolony jak rzadko. Nawet sobie węgierską
    winietkę drogową wirtualną wirtualnie kupiłem i kurs był naprawdę
    satysfakcjonujący.

    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****