    From: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Multibank - cyrk
    Date: Tue, 17 Feb 2004 12:27:19 +0100

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:000001c3f46e$d94a2200$c332000a@lfi.com.pl...

    > Mysle, ze powod jest prosty. Procentowo udzial w rynku Multi może nie
    > jest duzy ale jakosciowo jest bardzo znaczacy. Sa ta swiadomi klienci,
    > którzy maja okreslone wymagania i znaja swoje prawa.
    > W zwiazku z tym glos tych klientow jest tutaj zauwazalny. A ogrom innych
    > klientow uzerajacych się z bankami np. Na P ;) słowa niedouczonego
    > pracownika banku przyjmuje często jako wyrocznie

    Pozwól ze się z Toba nie zgodzę. Mam konto zarówno w PKO BP (zaszłości,
    linia kredytowa której nie chce mi się ruszać, bankomat pod blokiem), jak i
    w Lukasie (do obsługi transakcji internetowych - token a nie jakaś durna
    lista haseł jednorazowych) i Multi ( kredyt hipoteczny, rachunek z którego
    obsługuję ten kredyt ,"wirtualna karta" + jej obsługa), Nie wydaje mi się
    aby mój poziom świadomości różnił się w zalezności od tego z którego banku
    akurat korzystam. Z żadnym bankiem (wliczając PKO BP - aurat mój oddział
    jest tu jakoś wyjątkowo sprawny i świadomy) nie mam tylu problemów co z
    Multi: a to zgubią jakieś papiery, a to zażądają czegoś co w istocie wcale
    im nie potrzebne, a to czegoś nie zrobią na czas i szukająiokazji coby
    odpowiedzialność przerzucić na klienta - np niezwolnienie polisy mieszkania
    z cesji przez 2 miesiace bo "oficjalnie" czekają na jakieś dane od
    ubezpieczyciela (a ten ma potwierdzenie że to wysłał), a "nieoficjalnie" (co
    chlapnął jeden z pracowników gdy przycisnąłem ich przez telefon) - pracownik
    który zajmował się sprawą był na urlopie a potem miał zaległości. Nigdzie
    nie widziałem tak powolnej obsługi w kasie w oddziale (musiałem kupić weksle
    do kredytu - trwało to ok pół godziny, a ile papierów przy tym wystawiono!
    ile podpisów musiałem na nich (papierach towarzyszących -nie wekslach)
    złożyć!): PKOPB z kolejką pełnę emerytów jest suuper szybkie przy Multi :).
    Fakt - jak ja dałem d... i nie dostarczyłem im dokumentu (wypisu z KW) na
    czas, to po prostu ustaliliśmy nowy termin - tu było załatwione jak należy..
    Kredyt u nich mam bo jako jedyni zgodzili sie refinansować inny (pożyczkę u
    pracodawcy) więc sprawa nieco nietypowa.. inna kwestia to że zapisy umowy są
    mocno niekorzystne, żeby nie powiedzieć że bzdurne w wielu momentach (IMHO
    ma to niewiele wspólnego z bezpieczeństwem kredytu, a jest upierdliwe dla
    kredytobiorcy), i w "rynkowym układzie" bym w to nie wszedł (no chyba że
    inni mają jeszcze większe bzdury w umowach)
    Multi jest może fajne ale strasznie obrośnięte dokumentami, procedurami,
    zaświadczeniami, wnioskami itp - przerąbane musisz załatwić coś
    nietypowego - zwłaszcza jak to nie mieści się w ich standardowych
    procedurach, albo - tak jak ta cesja - trafi w złym momencie (akurat w
    urlop). IMHO w banku który jest świadom że posiada "lepszych" klientów wiele
    ze "zwarć" które z nimi miałem nie powinny mieć miejsca.
    W innych bankach (Lukas czy nawet PKO) nie miałem problemów - nawet z
    nietypowymi sprawami.