  • 1. Data: 2004-04-06 08:43:21
    Temat: [MultiBank] Termin wykonania przelewu przyszlego
    Od: Human Being <p...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,

    załóżmy, że mamy następujący przypadek:
    definiuję zlecenie z datą przyszłą, data wypada w dzień wolny od pracy
    (przypuśćmy w sobotę) - i tu pytanie: dlaczego MultiBank wykonuje
    takie zlecenie w ostatnium dniu pracującym PRZED zleconą datą, a nie w
    pierwszysm dniu pracującym PO tej dacie, jak np. inteligo? Przecież to
    zawsze parę dni dłużej przeleżą pieniązki na koncie ;-) Czy to system
    jest tak ustawiony, czy też przyczyn trzeba szukać gdzie indziej?

    --
    Pozdrawia,
    P.I.T.E.R.: Person Intended Troubleshooting and Efficient Repair

  • 2. Data: 2004-04-06 12:00:21
    Od: "KK" <krzykowal@_______WYT__NIJ_____poczta.gazeta.pl>

[...]
    ===

    System tak działa - póki co ;)

    pzdr
    Krzysiek

  • 3. Data: 2004-04-06 19:54:28
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Human Being napisal/a:

> [...]
    > pierwszysm dniu pracującym PO tej dacie, jak np. inteligo? Przecież to
    > zawsze parę dni dłużej przeleżą pieniązki na koncie ;-)

    z tego, co mi się obiło o uszy, sobota nie jest 'dniem ustawowo wolnym od
    pracy' (a przynajmniej nie każda), a więc jeżeli masz termin płatności w
    sobotę, to przelew praktycznie możesz zrobić w piątek, żeby się zmieścić w
    terminie. Jeżeli natomiast termin przypada na niedzielę, to rzeczywiście
    masz prawo zapłacić w poniedziałek. Jeżeli jest to przelew wewn. to
    oczywiście może pójść nawet w niedzielę.

    Wyobraź sobie dla odmiany post kogoś innego, o nicku Animal Being - 'jak to
    jest, zleciłem spłatę karty kredytowej na sobotę, bank puścił to w
    poniedziałek, a ja muszę płacić karę za brak spłaty minimalnej w terminie +
    odsetki'. Jeszcze się taki bank nie urodził, żeby każdemu dogodził :-))

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 4. Data: 2004-04-07 08:46:13
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Human Being" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

    ---------------
    Żebyś nie przekroczył terminu do zapłaty. Zgodnie z Kc tylko wówczas, gdy
    ostatni dzień terminu przypada w dniu _ustawowo_ wolnym od pracy, czyli w
    niedziele lub święto państwowe, termin upływa dnia następnego.
    Sobota, zgodnie z ukształtowanym orzecznictwem, nie jest dniem ustawowo
    wolnym od pracy. Jeśli więc termin przypada w sobotę, to zapłaty należy
    dokonać najpóźniej tego dnia. Z uwagi jednak na niemożność wysłania przelewu
    w sobotę, konieczne jest zapłacenie w piątek.
    Oczywiście zapłata jest problemem dłużnika i wierzyciela zupełnie nie musi
    obchodzić, że Kir w sobotę nie działa i za zapłatę w poniedziałek ma prawo
    naliczenia odsetek.

    Optymalny system powinien naturalnie odróżniać soboty od niedziel i świąt i
    w zależności od tego wysyłać przelewy przed lub po dniu określonym w
    zleceniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2004-04-09 21:56:49
    Od: "KK" <krzykowal@_______WYT__NIJ_____poczta.gazeta.pl>

    > Oczywiście zapłata jest problemem dłużnika i wierzyciela zupełnie nie musi
    > obchodzić, że Kir w sobotę nie działa i za zapłatę w poniedziałek ma prawo
    > naliczenia odsetek.

    A na jakiej podstawie ma prawo dochodzić owych odsetek od banku? Regulaminy
    banków wyraźnie regulują kiedy będą wykonywane dyspozycje klientów.

    pzdr
    KK

  • 6. Data: 2004-04-10 10:21:57
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "KK" <krzykowal@_______WYT__NIJ_____poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:c577pq$4de$1@dsl.dronet.gliwice.pl...

    > A na jakiej podstawie ma prawo dochodzić owych odsetek od banku?
    Regulaminy
    > banków wyraźnie regulują kiedy będą wykonywane dyspozycje klientów.

    Ale ja nie mówię, że od banku, tylko od dłużnika - to przecież jego problem,
    że za późno przelał.