  • 1. Data: 2004-05-07 13:54:53
    Temat: [Multi] Przeniesienie kredytu odnawialnego z BPH
    Od: "Misiek" <g...@...pl>

    Witam,

    Złożyłem w MultiBanku wniosek o kredyt odnawialny z jednoczesnym przeniesieniem
    go z BPHPBK. Problem w tym, że w BPHPBK nie ma kredytu odnawialnego tylko limit
    w saldzie debetowym.
    Dzisiaj dzwoni do mnie MultiLinka i informuje o przyznaniu kredytu, ale przy
    podpisaniu umowy mam donieść zaświadczenie z BPHPBK, że rezygnuję z limitu w
    saldzie. Mówię pani, że do spłacenia tego limitu potrzebna mi kasa z kredytu
    odnawialnego - pani mówi: OK, według prawa bankowego ma pan 30dni na spłatę
    limitu, więc może pan pójść do banku, złożyć zlecenie zamknięcia limitu i
    potwierdzenie donieść do Multi.
    Dzwonię do BPHPBK - pani mówi: może pan dostać takie zaświadczenie, ale może
    pan zrezygnować z limitu dopiero po jego spłaceniu i wtedy też dostanie pan
    takie zaświadczenie.
    Więc w końcu jak to jest?
    Zresztą mogę na krótko zorganizować kasę na spłatę tego limitu i donieść
    zaświadczenie do Multi, ale co będzie jeśli wtedy mi powiedzą: skoro spłacił
    pan ten limit pieniędzmi nie z kredytu odnawialnego, to nie jest to
    przeniesienie kredytu (bo w tym momencie w BPHPBK już go nie ma) tylko niech
    pan wystąpi jeszcze raz o przyznanie kredytu i wtedy rozpatrzymy - i umowę do
    niszczarki...

    Co Wy na to?

    Pozdrawiam
    Michał

    PS. Cały problem chyba w tym, że w PBHPBK nie ma kredytu tylko limit. Kredyt
    mógłbym wypowiedzieć i dostać zaświadczenie, że wypowiedziałem. Limit natomiast
    muszę najpierw spłacić, a dopiero potem dostanę zaświadczenie.

  • 2. Data: 2004-05-08 10:18:56
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Misiek" <g...@...pl> wrote in message

> [...]
    może
    > pan zrezygnować z limitu dopiero po jego spłaceniu i wtedy też dostanie

    Multi nie wymaga zadnego zaswiadczenia, a tylko potwierdzenia zlozenia
    dyspozycji zalkniecia limitu. Wystarczy napisac dyspozycje zamkniecia limitu
    z data przyszla, isc z 2 egzemplarzami do banku. 1 zlozyc, a na drugim
    poprosic o potwierdzenie przyjecia dyspozycji. Udajesz sie z potwierdzonym
    egzemplarzem do Multi i sprawa zalatwiona.

    Maciej

  • 3. Data: 2004-05-08 13:24:55
    Od: Jacek Pełka <j...@c...com.pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > poprosic o potwierdzenie przyjecia dyspozycji. Udajesz sie z potwierdzonym
    > egzemplarzem do Multi i sprawa zalatwiona.

    W Lukasie stwierdzili, że nie mogę złożyć wypowiedzenia limitu z datą
    przyszłą, zostałem poinformowany również (na lukaslinii i w placówce)
    że wypowiadając limit muszę go spłacić od ręki. Na moje pytanie o 30
    dniowy termin spłaty limitu od dnia wypowiedzenia usłyszałem że nie ma
    takiej możliwości. Ponieważ wcześniej czułem że będą robić problemy,
    byłem przygotowany i spłaciłem limit, dostałem potwierdzenie i wysłałem
    to do Multi.
    Może ktoś powiedzieć jak to jest z wypowiedzeniem umowy o limit kredytowy -
    głównie chodzi mi o termin spłaty? Czy w Lukasie podano mi nieprawdziwe
    informacje na ten temat? Czy jest to regulowane prawem bankowym czy
    każdy bank sam sobie ustala zasady? A może w tej sytuacji ma znaczenie fakt,
    że limit w Lukasie nazywa się "pożyczka w koncie"?

    Pozdrawiam
    Jacek

    --
    W gwałcie brały udział gromnica wraz z butelką.

  • 4. Data: 2004-05-08 15:28:09
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Jacek Pełka <j...@c...com.pl> wrote:

    > że wypowiadając limit muszę go spłacić od ręki. Na moje pytanie o 30
    > dniowy termin spłaty limitu od dnia wypowiedzenia usłyszałem że nie ma
    > takiej możliwości. Ponieważ wcześniej czułem że będą robić problemy,

    A co miałeś w umowie linii kredytowej?

> [...]
    > każdy bank sam sobie ustala zasady? A może w tej sytuacji ma znaczenie fakt,
    > że limit w Lukasie nazywa się "pożyczka w koncie"?

    W PEKAO też nazywa się "pożyczka w (Euro)koncie".
    Wszystko zależy od tego co masz w umowie.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 5. Data: 2004-05-08 15:36:42
    Od: Jacek Pełka <j...@c...com.pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> wrote:

    > A co miałeś w umowie linii kredytowej?

    Tylko warunki wypowiedzenia pożyczki w rachunku przez Bank

    --
    Awanturnik siedział spokojnie na łóżku. Kiedy zażądałem okazania
    dowodu osobistego, zaczął wymachiwać do mnie rękami i jednoczesnie

  • 6. Data: 2004-05-08 16:18:27
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Jacek Pełka <j...@c...com.pl> wrote:

    > Tylko warunki wypowiedzenia pożyczki w rachunku przez Bank

    No to jak na moje standardowo obowiązującym jest miesiąc. Nie zapytałeś ich
    o podstawę prawną ich odmowy?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2004-05-08 16:41:35
    Od: Jacek Pełka <j...@c...com.pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> wrote:

    > No to jak na moje standardowo obowiązującym jest miesiąc. Nie zapytałeś ich
    > o podstawę prawną ich odmowy?

    ano nie byłem zbyt dociekliwy

    --
    Rozpytywany nie widział poszukiwanego, ani niczego innego,
    bo był niewidomy.