    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Motoryzacja ;) w kontekście franciszkanów
    Date: Mon, 19 Jun 2023 17:05:34 +0200

    W dniu 18 cze 2023 o 09:00, Trybun pisze:

    > Masz jakieś na to rozwiązanie?

    Tak.

    > Przy szalejącej inflacji nie da się
    > podpisywać jasnych długoterminowych umów.

    Ceny samochodów akurat spadały -- nie rosły.
    (wzmacniała się złotówka a Polska raczej nie
    produkowała nadmiaru osobowych samochodów)

    Niewiele to jednak tutaj zmienia.

    -=-

    Z mieszkaniami nie byłoby poważnego problemu, gdyby ludzie istotnie
    zarabiali -- nie zaś (jak ma to miejsce w Polsce) pracowali, licząc
    na pomoc. Kłóciłbyś się o 1 grosz? -- chyba z nudów...

    Koszty frankowej operacji są koszmarnie wysokie -- ludzie walczą,
    choć mogliby przeznaczyć swą życiową energię na pracowanie, czyli
    wytwarzania dóbr... Banki są nadzorowane przez instytucje (choćby
    KNF) więc można było w porę zapobiec zawieraniu i funkcjonowaniu
    nielegalnych umów.

    -=-

    Moje rozwiązania:
    - konstruowanie rzeczywistego prawa
    choćby kasowaniem sędziów, którzy podczas jednej
    rozprawy potrafią argumentować jakoś tak:
    - biegli są dobrzy, bo w innych sprawach są dobrzy
    - biegła Dziób popełniła fatalny błąd w innej sprawie
    a nie można mieszać różnych spraw)
    - zezwolenie ludziom na rzeczywiste zarabianie
    (podnoszenie minimalnej płacy niekoniecznie podnosi zarobki)
    - rzeczywiste nadzorowanie (nie tylko banków itp. firm czy
    instytucji) i tępienie w porę wszelkiej nielegalności
    - kontrolowanie (coś na kształt JPK_VAT)
    - ewentualne upominanie błądzących
    - ewentualne karanie
    - ewentualne kasowanie niesfornych firm

    KNF może tłumaczyć -- inne są nasze zadania niż weryfikacja
    poprawności zawieranych umów. Można poszerzyć zakres uprawnień
    (i obowiązków) KNF, można powołać inne instytucje...

    -=-

    Za każdym razem (wcześniej czy później) odkryjemy (im mądrzejsi -- tym
    wcześniej odkryją) że problemem jest powszechna nieuczciwość i brak
    dobrego wychowania od kołyski a moje rozwiązania są (delikatnie
    ujmując) infantylne.

    -=-

    https://www.youtube.com/watch?v=C_ywudhdia0 <-- btw odszkodowań

    -=-

    Zapłacimy za:
    - wojnę na ukraińskiej ziemi
    - franciszkańskie wojny
    - systemowe błędy i wypaczenia
    - budowanie quasi-prawa i quasi-państwa

    Problem tkwi w podziale ,,łupów'' -- zwykle najwięcej płacą:
    najsłabsi, najgłupsi, najbiedniejsi; zaś najmniejszy koszt
    prowadzenia wojen spada na: najsilniejszych, najmądrzejszych,
    najbogatszych...

    Bywa różnie?
    Archimedes głupim nie był -- stracił swe życie w upadku Syrakuz...
    Może nie był głupi, lecz głupio postępował? ;) -- łącząc się
    z głupcami?... Einstein też zapłaciłby swym życiem współpracę
    z rodakami, czyli z nazistami -- z którymi identyfikował się
    czas jakiś, dla których był tylko żydem, na dodatek głupim,
    bo gubiącym się wśród ulic...

    -=-

    Jednym z rozwiązań jest niewchodzenie w kooperację z ,,trudnymi''
    klientami (choćby panią z filmu, do którego podałem link) ale
    prawo (czy pseudoprawo) potrafi takich ludzi chronić kosztem
    reszty społeczeństwa...

    Toż każdemu trzeba dać kolejną szansę...
    https://www.youtube.com/watch?v=T6eCnxH53x0

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'