  • Data: 2023-06-21 14:22:56
    Temat: Re: Motoryzacja ;) w kontekście franciszkanów
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19 cze 2023 o 18:19, Trybun pisze:

    > Ale chyba nawet Ty nie masz wątpliwości że szkopy mogą robić
    > tylko to na co im jankesi pozwolą?

    Gdy używali swego rozumu -- zamienili w gruzy całą Europę i nieźle
    pokiereszowali inne kontynenty oraz wytruli miliony żydów itp.
    ludzi, których traktowali jako podludzi... [coś na kształt
    Polaków gorszego sortu?]

    Amerykański świat prowadzi do swoistego rozbrojenia -- zachodnia
    Europa żyje bez poważnych zbrojnych konfliktów wewnętrznych od
    czasu, gdy Amerykanie zaprowadzili tu swoje porządki. Efektem
    jest rozwój -- niekoniecznie skrajnie ;) uczciwy, ale nawet
    nieuczciwy pokój bywa znaczne leszy od uczciwej wojny. Nie
    twierdzę, że Amerykanie są święci, ale wolę jankeski pokój
    niż szkopską wojnę.

    Być może zauważysz, że Rosja też żyje bez poważnych zbrojnych
    konfliktów wewnętrznych, ale wg mnie to Rosja napadła na Ukrainę,
    nie zaś Ukraina na Rosję. Co więcej -- tuż przed tą napaścią
    WWPutin zauważył, że kolejne na celowniku są Estonia i Łotwa
    a jednym z warunków odstąpienia od napaści jest wycofanie
    NATOwskiej infrastruktury z dawnych demoludów. Łukaszenka
    Białystok (miasto krakowskiego kasztelana) nazywa białoruskim
    miastem a jakiś propagandysta (nie pamiętam nazwiska) Warszawę
    nazywa tradycyjnym rosyjskim miastem...

    Czułbyś się komfortowo, gdyby ktoś z Brandenburgii twierdził
    dziś, że Konin jest niemieckim miastem? ;)

    I Rosjanie mieszają w amerykańskich wyborach, i Amerykanie w rosyjskich,
    co raczej nie podlega dyskusjom, lecz tym razem Rosjanie napadli na
    proamerykańską Ukrainę, nie Amerykanie na prorosyjski kraj czy
    prorosyjski naród, bądź prorosyjskie państwo...

    Ścierają się różne poglądy czy religie od niepamiętnych czasów, ale
    można, wadząc się, rujnować życie milionom ludzi, bądź nie. Jakieś
    ideologie górują nad innymi, jakieś trendy zwyciężają, zmienia się
    obraz świata, zmienia się ludzkie myślenie, zmieniają się obyczaje...

    Kiedyś palono żywych ludzi na stosie za herezję -- dziś jedynie ;)
    woła się: ,,na stos'', gdy człowiek zbyt głośno zastanawia się nad
    określeniami typu: 'obrona życia poczętego' lub 'syn człowieczy'...
    Toż każde ludzkie życie jest poczęte, choć nie każde jest urodzone
    i każdy człowiek męskiej płci jest człowieczym synem, choć nie każdy
    jest Boskim synem...

    WWPutin dał mi wspaniały prezent -- ustawiając Franciszka obok siebie.
    Wg mnie polski kler jest straszliwie mocno skacapiony -- choć oficjalnie
    wojuje ,,od zawsze'' przeciwko kacapom...

    -=-

    Oficjalnie Polak może wyrażać swe poglądy -- choćby nazywać 'wojną'
    bądź 'operacją specjalną' wydarzenia na ukraińskiej ziemi. Rosjanin
    za używanie słowa 'wojna' w tym kontekście może trafić do więzienia
    czy łagru... Dobrze, że bronisz Moskwy -- najgorszym zbrodniarzom
    warto dać adwokatów, ale racz zbrodnię nazywać po imieniu, jeśli
    wolno mi prosić... Z łaski swej może też zauważ, iż Rosjanie
    żyjący na wschodzie i południu Ukrainy doczekali się ruiny
    swych domostw i własnej śmierci -- z rąk wyzwolicieli, którzy
    teraz proponują zburzenie (jądrową bronią rzecz jasna) Poznania,
    co może także dotyczyć bezpośrednio Ciebie...

    -=-

    Wracając na początek tego postu -- uważam, że Niemcy są posłuszni
    Amerykanom, choć Jarosław Kaczyński sugeruje, że jego postawa uratowała
    Ukrainę przed Rosją i uruchomiła międzynarodową (w tym niemiecką) pomoc.
    Niemcy należą do NATO -- więc muszą liczyć się z Amerykanami, choć
    Amerykanie muszą liczyć się też z Polską czy z Niemcami. I Niemcy,
    i Polacy wywierają wpływ na tę wojnę, nie tylko Amerykanie, ale
    Amerykanie grają tu pierwsze skrzypce, co mnie akurat cieszy,
    odpowiada i niepokoi -- bo Amerykanie potrafili wybaczać Moskwie
    zbyt wiele w przeszłości...

    -=-

    Wg Ciebie Polska miała cokolwiek do powiedzenia w Układzie Warszawskim?
    Jaruzelski coś do powiedzenia miał -- ale tylko to, co akceptowała Moskwa.

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'