  • Data: 2017-10-03 10:17:01
    Temat: Re: Mistrzowie biznesów....
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Tue, 3 Oct 2017 00:09:17 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:> No ale nieudane inwestowanie
    nie jest karalne ..

    >Co innego nieudane a co innego ściema, że w ogóle jakiekolwiek
    >inwestowanie było. Jak myślisz po co konstrukcja produktu oparta na
    >pożyczce udzielanej przez klienta? Pożyczać komuś zawsze można, a
    >środki stają się własnością pożyczkobiorcy i może robić z nimi co
    >chce i trudniej podciągnąć to pod niekorzystne rozporządzenie
    >mieniem, czyli słynny 286 kk, do którego prokuratura i sądy mają
    >gotowce.

    Teoretycznie tak samo latwo.
    Z drugiej strony - moze po po prostu na brytyjskim rynku jest to
    normalne.
    I nie trzeba pozwolenia na dzialalnosc bankowa.

    W papiery mu nie zagladalem - moze jednak cos tam inwestowal.
    Na hossie roku 2007 bylo to latwe. A potem moglo p*.

    > K. zachwycił się skalą i łatwością z jaką P. bzykał wszystkich.

    Trudno powiedziec - uwazal ze bzykal, czy ze pozyskiwal kapital.
    Tego mu zazdroscil, i pewnie wyczucia koniunktury zlota.
    Z drugiej strony slusznie zauwazal, ze hossa na zloto sie kiedys
    skonczy i trzeba inne "produkty inwestycyjne" sprzedawac.

    >Wyczuł, że to może być szansa by pozbyć się problemów próbując mu
    >sprzedać ściemę.

    Jakos tak. Z drugiej strony - po zainwestowaniu 12 mln zl AG obejmuje
    udzialy w spolce z dlugami ~60mln, i aktywami rzekomo 40mln.
    12 mln idzie na splate najpilniejszych dlugow, FTC odzyskuje plynnosc,
    AG jest niby 8mln do tylu, ale zyskuje udzialy w holdingu z
    perspektywami :-)
    Ta firemka z licencja moze byc duzo warta :-)
    I wtedy sie okaze, czy jeszcze na tym zarobi, czy bedzie musiala
    doplacic 40 mln.
    Ale Marcin P nie zaplacil.

    No i trudno mi powiedziec jak to w brytyjskim prawie - mozna miec 20
    mln zl deficytu, czy trzeba wywindowac aktywa do 60mln, co jak sie
    okazuje robi sie bez problemu, nawet w polskim banku pod nadzorem :-)

    >Sprzedaż ścierny się bardzo dobrze rozwija.. Jest w Polsce taki
    >gościu, co pojawia się na dużych przetargach nieruchomości i
    >proponuje za nie zapłacić wekslami PKP wartymi wg niego bodajże
    >300mln PLN. Nie jest jasne jak wszedł w ich posiadanie. Ostatnio
    >było o nim głośno jak próbował za nie kupić twierdzę Modlin (długo
    >nie było chętnego) ale podobno ciągle się tu i tam pojawia. To jest
    >mniej więcej ten poziom biznesów.

    Z drugiej strony sprzedaz dlugow kwitnie. I tych rzekomych i tych
    prawdziwych.

    J.