  • 1. Data: 2017-10-02 19:12:48
    Temat: Mistrzowie biznesów....
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://youtu.be/wOutfTT5zo0

    Naprawdę warto posłuchać całości. Niesamowite jest to jak ten facet w
    żywe oczy ściemnia o tych swoich spółkach rzekomo wartych miliony. A
    próba sprzedaży do amber gold spółek zadluzonych na min 15 mln euro
    za 12 mln zł to już majstersztyk. I P. zaplacil pierwszą transze w
    wys 1.2 mln, rotfl.
    Faktycznie to, że nie siedzi to tylko dzięki temu, ze to spółki
    rejestrowane za granicą.co komplkuje dochodzenie.
    Suski niestety dobrze to podsumował "Wielka to sztuka gdy oszust
    oszusta oszuka".

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-10-02 20:23:36
    Temat: Re: Mistrzowie biznesów....
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]
    >próba sprzedaży do amber gold spółek zadluzonych na min 15 mln euro
    >za 12 mln zł to już majstersztyk. I P. zaplacil pierwszą transze w

    A kiedy to mowi ?
    Bo ogolnie to spolka moze miec 15mln euro dlugow, 17 czy 20mln euro
    aktywow, i cena sprzedazy 11 mln zl bedzie odpowiednia.

    A - i cos slysze ze te pieniadze to trafily na konto spolki i mialy
    sluzyc do splacenia jej dlugow ...

    >Faktycznie to, że nie siedzi to tylko dzięki temu, ze to spółki
    >rejestrowane za granicą.co komplkuje dochodzenie.

    Nie wiem jak w GB, u nas zarzad ma obowiazek zglosic upadlosc czy
    zobowiazania przekraczaja majatek firmy.
    Wiec moze miala stosowne aktywa.

    Kawalek dosluchalem, dziwne, mowia o spolkach, nie mowia o jakich -
    obie strony sie umowily zeby nazw nie wymieniac ?

    J.

  • 3. Data: 2017-10-02 21:02:09
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    > obie strony sie umowily zeby nazw nie wymieniac?

    Sasin rzucił nazwiskiem pana P.

    Tak w ogole, to jedna wielka ustawka, żeby kasę pobierać za bycie wysuniętym
    na czoło...

    Chciał na wstepie o firmie opowiedziec to mu nie pozwolili, ale potem o
    szczegóły działania tejże firmy pytali co krok...

    "Opowiem wam bajkę w kwadrans -- nie, nie!!! My chcemy się bajka napawać ze
    dwa dni, albo dłużej, kaska będzie lecieć do kieszonek...

    "
    Panie Marszałku, a jaki program tej partii?
    - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
    "

    Tyle, że tej partii sie pojebawszy i zostali tymi, których bić chcieli...

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2017-10-02 21:08:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomN" napisał w wiadomości grup
    lid...
    >Sasin rzucił nazwiskiem pana P.

    O te podspolki tez sie w koncu dopytali.
    Ale zeby tak tajemniczo od poczatku ...

> [...]
    >Chciał na wstepie o firmie opowiedziec to mu nie pozwolili, ale potem
    >szczegóły działania tejże firmy pytali co krok...

    Zgodnie z pouczeniem - na poczatku to prosze mowic o AmberGold, a
    reszte w miare pytan.

    J.

  • 5. Data: 2017-10-02 22:11:39
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-10-02 o 21:02, TomN pisze:
> [...]
    > "
    >
    > Tyle, że tej partii sie pojebawszy i zostali tymi, których bić chcieli...
    Tak na marginesie o kredytach frankowych:
    https://www.youtube.com/watch?v=roIxD_KWOEo
    Treba czasami sie z czegoś satyrycznego pośmiać. Cóż nam zostało?

    --
    animka

  • 6. Data: 2017-10-02 22:39:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Oct 2017 20:23:36 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Bo ogolnie to spolka moze miec 15mln euro dlugow, 17 czy 20mln euro
    > aktywow, i cena sprzedazy 11 mln zl bedzie odpowiednia.

    A jakże i o te aktywa był wypytywany. Bo chyba nikt nie kupowalby
    tylko samych pasywow, prawda?
    Problem w tym, że przez godzinę nie był w stanie je wskazać i
    udowodnić, czy w ogóle są jakiekolwiek aktywa tych spółek.
    Z tego co pamiętam z przecieków z jego sledztwa, to te spółki
    istnieją jedynie w rejestrze, wszystkie zarejstrowane na niego i nie
    wypracowaly ani nie posiadaly żadnych aktywow a ich właściciel to
    zwykły mitoman.
    Cwanszy od P. bo zrobił to samo,trochę na mniejszą skalę ale przez
    spółki nie będące w polskiej jurysdykcji, więc trudniej ścigać.

    Zresztą to było słychać między wierszami,.. Komisja o tym wie, widac
    było, że niektórym członkom komisji pare razy az to się wyrwalo.
    Czemu się powstrzymal od takiego komentarza to nie wiem.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2017-10-03 00:09:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 02 Oct 2017 22:39:53 +0200, Marek napisał(a):

    > A jakże i o te aktywa był wypytywany. Bo chyba nikt nie kupowalby
    > tylko samych pasywow, prawda?

    Nie wiem jak tam w prawie UK, ale u nas to spolka z samymi pasywami
    nie prawa istniec - chyba, ze w stanie likwidacji.

> [...]
    > istnieją jedynie w rejestrze, wszystkie zarejstrowane na niego i nie
    > wypracowaly ani nie posiadaly żadnych aktywow a ich właściciel to

    Jakos metnie sie tlumaczyl :-)

    Ale tartak chyba istnial. Po zainwestowaniu 2.5mln ("pozyczki") cos
    tam powinien byc warty. Na te niemieckie spolki moze i mial "wycene
    banku". Chyba, ze to paru sprytnych Niemcow postanowilo przerobic
    glupich Polakow.

    > Cwanszy od P. bo zrobił to samo,trochę na mniejszą skalę ale przez
    > spółki nie będące w polskiej jurysdykcji, więc trudniej ścigać.

    No i trudno powiedziec - od poczatku piramida, czy poplynal na
    kryzysie 2008, jak wiele innych spolek.

    Jakos tak nie potrafil sie pochwalic innymi aktywami, wiec ciekawe -
    nigdy nie mial, czy juz wszystko spieniezyl.

    > Zresztą to było słychać między wierszami,.. Komisja o tym wie, widac
    > było, że niektórym członkom komisji pare razy az to się wyrwalo.
    > Czemu się powstrzymal od takiego komentarza to nie wiem.

    No ale nieudane inwestowanie nie jest karalne ..

    J.

  • 8. Data: 2017-10-03 08:23:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 3 Oct 2017 00:09:17 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No ale nieudane inwestowanie nie jest karalne ..

    Co innego nieudane a co innego ściema, że w ogóle jakiekolwiek
    inwestowanie było. Jak myślisz po co konstrukcja produktu oparta na
    pożyczce udzielanej przez klienta? Pożyczać komuś zawsze można, a
    środki stają się własnością pożyczkobiorcy i może robić z nimi co
    chce i trudniej podciągnąć to pod niekorzystne rozporządzenie
    mieniem, czyli słynny 286 kk, do którego prokuratura i sądy mają
    gotowce. Do tego dochodza podmioty zagraniczne i many proces
    ciągnący się 14 rok a on chodzi wolny jak dzika świnia.

    K. zachwycił się skalą i łatwością z jaką P. bzykał wszystkich.
    Wyczuł, że to może być szansa by pozbyć się problemów próbując mu
    sprzedać ściemę.
    Sprzedaż ścierny się bardzo dobrze rozwija.. Jest w Polsce taki
    gościu, co pojawia się na dużych przetargach nieruchomości i
    proponuje za nie zapłacić wekslami PKP wartymi wg niego bodajże
    300mln PLN. Nie jest jasne jak wszedł w ich posiadanie. Ostatnio
    było o nim głośno jak próbował za nie kupić twierdzę Modlin (długo
    nie było chętnego) ale podobno ciągle się tu i tam pojawia. To jest
    mniej więcej ten poziom biznesów.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2017-10-03 10:17:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Tue, 3 Oct 2017 00:09:17 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:> No ale nieudane inwestowanie
    nie jest karalne ..

> [...]
    >chce i trudniej podciągnąć to pod niekorzystne rozporządzenie
    >mieniem, czyli słynny 286 kk, do którego prokuratura i sądy mają

    Teoretycznie tak samo latwo.
    Z drugiej strony - moze po po prostu na brytyjskim rynku jest to
    normalne.
    I nie trzeba pozwolenia na dzialalnosc bankowa.

    W papiery mu nie zagladalem - moze jednak cos tam inwestowal.
    Na hossie roku 2007 bylo to latwe. A potem moglo p*.

    > K. zachwycił się skalą i łatwością z jaką P. bzykał wszystkich.

    Trudno powiedziec - uwazal ze bzykal, czy ze pozyskiwal kapital.
    Tego mu zazdroscil, i pewnie wyczucia koniunktury zlota.
    Z drugiej strony slusznie zauwazal, ze hossa na zloto sie kiedys
    skonczy i trzeba inne "produkty inwestycyjne" sprzedawac.

    >Wyczuł, że to może być szansa by pozbyć się problemów próbując mu
    >sprzedać ściemę.

    Jakos tak. Z drugiej strony - po zainwestowaniu 12 mln zl AG obejmuje
    udzialy w spolce z dlugami ~60mln, i aktywami rzekomo 40mln.
    12 mln idzie na splate najpilniejszych dlugow, FTC odzyskuje plynnosc,
    AG jest niby 8mln do tylu, ale zyskuje udzialy w holdingu z
    perspektywami :-)
    Ta firemka z licencja moze byc duzo warta :-)
    I wtedy sie okaze, czy jeszcze na tym zarobi, czy bedzie musiala
    doplacic 40 mln.
    Ale Marcin P nie zaplacil.

    No i trudno mi powiedziec jak to w brytyjskim prawie - mozna miec 20
    mln zl deficytu, czy trzeba wywindowac aktywa do 60mln, co jak sie
    okazuje robi sie bez problemu, nawet w polskim banku pod nadzorem :-)

> [...]
    >było o nim głośno jak próbował za nie kupić twierdzę Modlin (długo
    >nie było chętnego) ale podobno ciągle się tu i tam pojawia. To jest

    Z drugiej strony sprzedaz dlugow kwitnie. I tych rzekomych i tych
    prawdziwych.

    J.