    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 6 Jan 2021 05:55:01 -0800 (PST)
    Subject: Re: Millenium - koniec zwrotów z Impresji
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 25 grudnia 2020 o 23:48:02 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > *Ponoć* biorą za odnowienie -- *ponoć* można
    > zgłosić zagubienie, by dali nową za freeko...

    Hmmm, TOiP nie jest tu jasna - nie ma pozycji explicite "wydanie karty w miejsce
    zgubionej/skradzionej" - ale nie ma też pozycji "wydanie karty", jest tylko
    "wznowienie".

    Wiec taki numer może zadziałać, oczywiście kosztem utraty numeru karty.
    Byle tylko dali z nową datą ważności - bo np. taki citek, jak zmienia typ karty, to
    datę ważności zostawia starą.

    Hmm, jak się żonie kiedyś zepsuł po miesiącu pikacz w KK 1-2-3, to - ponieważ dla
    santandera instytucja duplikatu karty była zbyt trudna i wycofali taką możliwość -
    zastrzegli jej tą kartę i dali z nowym numerem (co "przy okazji" uniemożliwia
    użytkowanie przez tydzień sprawnej - bo chip działał, no i IO też by działały -
    karty) - i chyba z nową datą ważności, choć tu nie jestem pewien, bo różnica ew. i
    tak tylko o miesiąc.

    Ma ktoś konto/KK w santander i może zapytać w poczcie wewnętrznej, czy wydanie nowej
    KK po zgubieniu jest darmowe i czy ma nową datę ważności?
    Bo jakbym ja zapytał, a potem tą KK "zgubił" na kilka miesięcy przed płatnym
    odnowieniem, to byłoby to podejrzane ;>

    Tak jak kiedyś w śp. db - tam była wręcz opłata za samo ZASTRZEŻENIE karty z powodu
    innego niż kradzież i zgubienie - więc jak wprowadzili opłaty to trzeba było karty
    "zgubić" ;>