  • 1. Data: 2009-01-28 19:04:29
    Temat: Merkel ostrzega - Niemcy moga zbankrutowac!
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    http://biznes.onet.pl/1,12,11,52930466,142208321,607
    9124,0,forum2.html
    W sobote w czasie przemówienia we Frankfurcie nad Menem kanclerz Merkel,
    ostrzegla, ze wbrew obiegowemu przekonaniu panstwo równiez moze
    zbankrutowac. Stanie sie tak, gdy suma rocznych splat zrówna sie z
    dochodami.

    Bylo to wyrazne ostrzezenie dla biznesu i banków: panstwo nie jest w stanie
    pomóc wam wszystkim, jego zasoby, acz olbrzymie, sa jednak ograniczone.

    Zadluzenie Niemiec wynosi ok. 1600 miliardów euro.

    Obligacje sprzedawane sa z coraz wiekszym trudem, aukcja na poczatku
    stycznia zakonczyla sie niepowodzeniem. Obligacje to jedyny sposób
    sfinansowania dlugu panstwowego.

    Jezeli obligacje zaczna kupowac banki centralne (a w przypadku braku
    zainteresowania inwestorów, bedzie to konieczne), grozi to hiperinflacja.

    Sytuacja jest o wiele bardziej powazna, niz wiekszosc sadzi.

    =========

    Pester

  • 2. Data: 2009-01-28 19:18:49
    Temat: Re: Merkel ostrzega - Niemcy moga zbankrutowac!
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Pester" <p...@o...pl> wrote in message news:glqa80$jrt$1@opal.futuro.pl...
> [...]
    > ostrzegla, ze wbrew obiegowemu przekonaniu panstwo równiez moze
    > zbankrutowac. Stanie sie tak, gdy suma rocznych splat zrówna sie z

    gdyby to była prawda to bankrutem byliby juz ze 30 lat temu...

  • 3. Data: 2009-01-28 23:26:40
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > "Pester" <p...@o...pl> wrote in message
    9124,0,forum2.html

    > gdyby to była prawda to bankrutem byliby juz ze 30 lat temu...

    to sa poczatkowe informacje przygoowujace do inflacji.
    Przeciez stop nie mozna obcinac w nieskonczonosc a depozyty gromadzic bo
    dach.
    Trzeba ruszyc wahadlo inflacji. Wtedy nastapi kupowanie i rozkrecanie
    produkcji.
    Jestem ciekaw czy chlopaki z RPP beda szybsi przy podwyzszaniu stop niz ci z
    ECB i FED

  • 4. Data: 2009-01-29 07:30:00
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "Kudlaty"

    > Przeciez stop nie mozna obcinac w nieskonczonosc a depozyty gromadzic bo
    > dach.

    Juz tu kiedys pisalem, ze mozna! Przeciez moga byc stopy o oprocentowaniu
    ujemnym. A tym, ktorym nie miesci sie w glowie takie rozwiazanie powiem
    tyle, ze stopy ujemne, czyli sytuacja, w ktorej mniej wybierasz pieniedzy
    niz wlozyles do banku, jest mozliwa, jesliby to oznaczalo zamrozenie
    wartosci pieniadza lub zabezpieczenie go na wypadek niekorzystanej wymiany.
    Pieniadze trzymane w banku podlagalyby wymianie 1:1, trzymane w skarpecie -
    w gorszym stosunku.

    Pester

  • 5. Data: 2009-01-29 08:31:59
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Pester" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wartosci pieniadza lub zabezpieczenie go na wypadek niekorzystanej
    > wymiany. Pieniadze trzymane w banku podlagalyby wymianie 1:1, trzymane w

    ale ja mowie o pozyczaniu kasy a nie trzymaniu na lokatach.
    Czyli zblizamy sie z porzyczkami do poziomu 0% a depozyty?

    Dla USA nie ma to i tak znaczenia transfer mijesc pracy juz sie odbyl i nie
    powroci. Musza byc tansi po prostu.

  • 6. Data: 2009-01-29 11:45:55
    Od: Mariusz Drabak2 <m...@m...net.eu>

    Mam jedno pytanie, które mnie nurtuje. Jesli jest tak jak mówią
    niektórzy analitycy, że po okresie sprzedazy aktywow przez banki dolar
    poleci na dol to co stanie sie z euro.
    Chodzi mi o to czy euro bedzie silniejsze od dolara czy bedzie mniej
    wiecej zachowywac sie podobnie ale wolniej/szybciej.
    Patrzac na skale pomocy wlasciwie euro powinno byc mniej wyceniane niz
    dolar. Ale patrzac na rynki jest odwrotnie.