  • 21. Data: 2011-12-19 07:40:24
    Temat: Re: Megaoszczędności...
    Od: z <z...@g...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > ZTCP najwyższe sądy polskie zabroniły mafii zdzierania tego haraczu
    > z tych, którzy nie mają telewizorów dosłownych a mają komputerowe
    > karty z tunerami TV...

    Nie wiem jak sądy ale jest rozporządzenie-wytyczna "RADY" że takie
    urządzenia nie podlegają pod abonament. Jak znajdę chwilę to poszukam w
    sieci :-)
    Nowe to dopiero są plany.

  • 22. Data: 2011-12-19 11:53:00
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 18 Dec 2011 15:38:21 +0100, "WOJO"
    <s...@a...unknown.hehe> wrote:

    >Jak wprowadzą prawo, które nie będzie egzekwowalne, to czym się przejmujecie
    >?

    Ja się przejmuję tym, że (znów) będzie miała zastosowanie zasada
    "dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie".
    W tym przypadku paragraf już czeka:

    Dział II
    CZĘŚĆ SZCZEGÓLNA
    Rozdział 6
    Przestępstwa skarbowe i wykroczenia skarbowe przeciwko obowiązkom
    podatkowym i rozliczeniom z tytułu dotacji lub subwencji

    Art. 54. § 1. Podatnik, który uchylając się od opodatkowania, nie
    ujawnia właściwemu organowi przedmiotu lub podstawy opodatkowania lub
    nie składa deklaracji, przez co naraża podatek na uszczuplenie,
    podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia
    wolności, albo obu tym karom łącznie.

    Pociąga Cię los Aleksandra Bialackiego?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 23. Data: 2011-12-19 12:13:59
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 18 Gru, 20:44, Maciej Bojko <m...@g...com> wrote:

    > Bezprawnie? To podaj ich do sądu. Proste.
    "prawem silniejszego" wszystko tłumaczy
    silniejszy ustala prawo.
    niby powinno byc takie jakiego chce większość..

    choć ciągnąc OT dlaczego większość(chyba ?) nie przestrzega ograniczeń
    prędkości a jednak takowe istnieją i w takiej a nie innej wielkości.
    albo większość wybrała takich, którzy chca pobierac abonament, ale
    wiekszość go nie płaci. Co nie tak z nasza demokracją, co najmniej
    rozdwojenie jaźni. albo ktos kogoś oszukuje.

  • 24. Data: 2011-12-19 14:02:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysiek" 0...@i...goog
    legroups.com

    > Bezprawnie? To podaj ich do sądu. Proste.

    : "prawem silniejszego" wszystko tłumaczy silniejszy ustala prawo.
    : niby powinno byc takie jakiego chce większość..

    Ale nie jest. :)

    : choć ciągnąc OT dlaczego większość(chyba ?) nie
    : przestrzega ograniczeń prędkości

    Ja przestrzegam. A że na letnich oponach (zimowe czekają w garażu
    na lepsze czasu) posuwałem parę dni temu ponad 120 km/h tam, gdzie
    przepisy pozwalały na szybkość 50 km/h -- to inna sprawa. :)

    Trzeba eksperymentować. ;)

    : a jednak takowe istnieją

    I chwała Bogu!!

    : i w takiej a nie innej wielkości.

    IMO należałoby mocniej ograniczyć?

    IMO te maksymalne szybkości raczej trzeba odbierać jako szybkości
    referencyjne. ;) Zawsze istnieje jeszcze coś takiego jak
    ,,bezpieczna szybkość''. I tej szybkości pod żadnym
    pozorem nie trzeba przekraczać.

    A że radary nie mają skal ,,bezpiecznych'' -- zatem
    trzeba wprowadzić jakieś bezsensowne skale w km/h.

    : albo większość wybrała takich, którzy chca pobierac abonament,

    Ja nie wybrałem!! Słucham radia w necie -- mam za free.
    Słucham tegoż radia w radiu -- muszę płacić. :)

    I to ile!!!!!!

    : ale wiekszość go nie płaci.

    Bo to zły podatek.

    : Co nie tak z nasza demokracją, co najmniej rozdwojenie
    : jaźni. albo ktos kogoś oszukuje.

    Ja nie oszukuję. Ja nie płacę i nie słucham radia z radia.
    Nawet nie dociera tu dostatecznie silny sygnał, aby to moje
    radio (pracujące jako mikser i wzmacniacz oraz kolumienki)
    mogło odbierać radio. :)

    Nie mam też telewizora, czy raczej mam (dostałem za freeko)
    ale cóż tego, że go mam, skoro on nie odbiera niczego? :)

    -=-

    IMO ten podatek (abonament) jest przeżytkiem. Nowe czasu (net
    i cyfrówka) stwarzają zupełnie inną rzeczywistość, w której
    ten podatek nie ma sensu, choć kiedyś (gdy był wprowadzany)
    miał sens.

    Dziś zostaje jedynie żądza zysku!!!! A RTV i tak musi utrzymywać
    się z reklam. Rydzyk krzyczy głośno o niszczeniu jego RTV poprzez
    odbieranie mu prawa do rozgłaszania. Więc jak to jest? Z jednej
    strony my mamy płacić a z przeciwnej strony nadawcy mają płacić? :)

    Tu jest rozdwojenie jaźni. :)

    Abonament miałby sens w państwie takim, jakim była PRL. :)
    Wbrew temu, co się mówi, PRL była mniej komunistyczna niż obecna RP. :)
    PRL była właścicielem przemysłu? Owszem -- niemal cała gospodarka była
    państwowa, ale i co z tego, że teraz jest prywatna, skoro niewiele się
    zmieniło? kiedyś była państwowa gospodarka o której decydowali nieliczni
    ,,sekretarze'' i dziś tak jest -- jedno osoby ,,sekretarzy'' się zmieniają. :)

    I dziś nie nazywamy ich sekretarzami ani nawet sekretarkami czy kurwami wprost. ;)

    -=-

    Jeśli bym miał wybór:

    -- płacenie za RTV i korzystanie
    -- niepłacenie za RTV i niekorzystanie

    nie miałbym problemów z wyborem, bo i tak w tym radiu nie ma niczego ciekawego.

    Ponadto to zasrane państwo okradło mnie z mojego etatu i nie pozwala mi zarabiać?
    Nawet leczyć się nie pozwala, bo jednak NFZowe leczenie to trial. :) Dobre na
    anginę czy grypę -- nie na solidne choroby. Gdyby chciał przeskandować całe
    ciało za pomocą rezonansu magnetycznego, zabrakłoby mi życia na czekanie w kolejce.
    :)

    Od około 5 lat lekarze mówią, że mam kłopoty z kręgosłupem -- a do tej pory
    nie zaczęło się leczenie tegoż!! Ma za sobą dopiero pierwsze poważne badanie,
    które ukazuje mi szkolną wycieczkę autokarową, w czasie której popierdolona
    dziewczyna przywaliła mi w ręką szyję?... Miałem wówczas około 12 lat
    i przez tę dziewczynę uważany byłem za dziecinnego. Ale ja nikogo nie
    uderzyłem w ten sposób! Ot i odpowiedzialność!!!

    Popierdolone filmu ukazują człowiek jako niezniszczalnego -- stąd zabawy dziecięce.
    tylko mądrzy wiedzą, jak delikatne jest ludzkie ciało i jak należy je chronić...

    -=-

    Ja mogę płacić, o ile:

    -- ma za co (coś musi być warte swej ceny)
    -- mam czym (mam pracę zarobkową)

    Państwo zabraniające mi pracowania zarobkowego (obecna RP) i nakazujące mi
    płacenie za bezwartościowe RTV jawi się dla mnie wiadomo jak. :0 Jak imbecyl
    z bejsbolem, jak ta dziewczyna z autokaru, która ot tak sobie przywaliła mi
    solidnie w szyję, czego wyraźny ślad noszę w sobie mimo 32 lat, które upłynęły
    od tamtej pory...

    Koledzy połamali mi prawa rękę, gdy szliśmy do filharmonii -- a szliśmy tam za karę.
    :)
    Ale ręka zrosła się. A kręgosłup pozostał uszkodzony na tak zwane zawsze.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2011-12-19 14:34:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jcng5t$6q0$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > czy grypę -- nie na solidne choroby. Gdybym chciał
    > przeskandować całe ciało za pomocą rezonansu
    > magnetycznego, zabrakłoby mi życia na czekanie

    Poeci to kłamcy!!! Taki Adam Mickiewicz z Białorusi!!!
    On powinien był raczej pisać jakoś tak:

    Litwo, ojczyzno moja, ty jesteś PRAWIE jak zdrowie,
    ile cię trzeba cenić ten tylko się dowie, komu brak
    pieniędzy na leczenie w pełnej, nietrialowej wersji

    a taka Maria Pawlikowska-Jasnorzewska powinna była pisać tak:

    lecz, jak widać wyraźnie, że NIE można żyć bez powietrza

    -=-

    -- Panie doktorze, czy to poważna choroba?
    -- Każda choroba jest poważna.
    -- Ale czy on umrze?
    -- Mogę pani poręczyć słowem honoru, że on nie umrze...
    -- Jakie to szczęście... Kamień spadł mi z serca...
    -- ...aż do czasu własnej śmierci, która nastąpi
    wg mnie w tym tygodniu. ;)

    -=-

    Wynik badania RM zajmuje 141 megabajtów i zawiera w sobie 53
    (chyba 53 -- nigdy nie byłem mocny w rachunkach) starannie
    wykonanych zdjęć/skanów mojej szyi... Czekałem na to badanie
    prawie pół roku. Po nim są potrzebne kolejne badania. RTG to
    w XXI wieku niepoważne badanie wstępne, które co najwyżej
    może powiedzieć, czy denat ;) w ogóle ma kręgosłup. :)

    Jednych (Wassermanów) wygrzebują spod ziemi, aby ich stomografować,
    zaś inni (żywi) muszą czekać trzysta lat na same badania...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2011-12-19 14:52:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" jcmppa$o09$...@i...gazeta.pl

    > Nie wiem jak sądy ale jest rozporządzenie-wytyczna
    > "RADY" że takie urządzenia nie podlegają pod abonament.
    > Jak znajdę chwilę to poszukam w sieci :-)

    Na jakiejś podstawie sąd wydał swoje [widzimisię? -- nie...
    jak to było?... szwankuje mi pamięć... chyba...] orzeczenie.

    > Nowe to dopiero są plany.

    Absurdalne. Nowe pokolenia Polaków nie będą miały
    pojęcia, czym jest odbiornik radiowy czy odbiornik
    telewizyjny.

    -- Masz w domu radio?
    -- Nie. Było radio, ale drzewa przeszkadzały
    i brat zamienił radio/WiFi na RJ45. ;)

    -=-

    Mnie drzewa (stojące w drodze łączności WiFi) nie przeszkadzają
    ani trochę -- choć ponoć powinny przeszkadzać. A brak liści nie
    pomaga -- bo bez liści gałęzie są nieco lżejsze, są więc wyżej,
    przez co i bliżej strefy Fresnela. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2011-12-19 14:57:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jclvoc$60i$...@i...gazeta.pl

    > Podłączyłem sobie notebook do wieżyczki za sprawą USB. :)

    Netbook (Kiciuś -- z W7Starterem) podłączył się bezproblemowo,
    ale też nie do końca. Jak włożę wtyczkę USB -- zamiast do
    głośników, idzie dźwięk z komputera (notebooka czy netbooka)
    do wieżyczki. :) Czysto, ładnie, prosto...

    http://www.radio.bialystok.pl/internetowe/radioplaye
    r/mp3stream.pls <-- radio Białystok onlajn

    IMO coraz więcej będzie ,,RTV'' w necie. :) On sieci praktycznie żadne.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2011-12-19 16:09:22
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    Dział II
[...]

    Ja tylko tak delikatnie zapytam, czy wiesz na czym polega różnica między
    "podatkiem" a "abonamentem" ?
    Jak "abonament" zmieni nazwę na podatek to zacznę się przejmować, jednak
    tylko troszeczkę :)
    WOJO

  • 29. Data: 2011-12-19 22:54:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jclvoc$60i$...@i...gazeta.pl

    > Podłączyłem sobie notebook do wieżyczki za sprawą USB. :)

    I stała się rzecz straszna! Od chyba dwóch lat poluję na telewizor
    Panasonica. We wrześniu ubroku dostałem nań 3 tałzeny (miał kosztować
    około 3 i pół tałzena -- resztę miałem dołożyć) a teraz ile kosztuje?
    Najwyraźniej aż ;) 1999 złotych i ma pięcioletnią gwarancję?... I od
    tego zamierzam otrzymać zwrot w wysokości 8%, czyli 160 złotych...

    http://cdn3.hark.com/images/000/231/552/231552/origi
    nal.jpg

    Lord!! Make me immortal!!! Nic Ci nie obiecam w jakimkolwiek returnie
    poza tym, że będę starał się oddychać, póki będę żył w moim ciele
    na tym świecie. :) Amen. :)

    http://en.wikiquote.org/wiki/Amadeus
    http://eneuel.w.duna.pl/Amadeus/CChor!!s.mp3
    http://eneuel.w.duna.pl/Amadeus/Jedenz53skanow.PNG

    Dziś ja siedzę z zawiązaną szyją. :) Ale nie zakrawioną. :)

    http://eneuel.w.duna.pl/Amadeus/_MG15975s.png <-- wyrok :)

    Choć zapewne moje chwalenie się rezonansem magnetycznym
    jest swego rodzaju samobójczym zamachem na moje życie. ;)

    Może Bóg wybaczy mi i ten zamach... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2011-12-19 23:17:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "WOJO" jcnnj6$ur5$...@n...news.atman.pl

    > Ja tylko tak delikatnie zapytam, czy wiesz na czym polega różnica między
    "podatkiem" a "abonamentem" ?

    IMO wobec prawa abonament tak się ma do podatku jak krowa do
    helikoptera. ;) (jedno i drugie istnieje na tym świecie) ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'