  • 11. Data: 2004-02-07 21:35:22
    Temat: Re: Marketing to potęga!
    Od: devnull <d...@n...net>

    BTW, Wyborcza zrzyna z mblogu:
    http://mbank.kzp.pl/index.php?artykul=0016

    No ale przynajmniej dzieki temu ich artykul sie robi bardziej kompetentny. :>

  • 12. Data: 2004-02-09 12:51:08
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:c02pdm$hrm$1@news.onet.pl...

    Hmm specjalista od marketingu i sie tak podnieca... hmmm
    Masz cos szczegolnego do tego banku?

    > http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/display,4225
    >
    > Najciekawszym przykładem takiej działalności są wyliczenia umieszczone na
    > stronie Inteligo. Jak się okazuje konto Inteligo jest najtańszym w
    > utrzymaniu rachunkiem internetowym! Czytelnicy PRnews.pl zareagowali z
    > pewnym oburzeniem czytając ostatnią informację prasową donoszącą o tym
    > niesłychanym zjawisku. Do redakcji przyszło kilka maili od oburzonych
    > internautów, którzy sugerowali między innymi, że ktoś ma problemy z
> [...]
    _news.htm

    > Marketing był zawsze silną stroną Inteligo i tym razem z konta obiektywnie
    > drogiego w utrzymaniu (chociaż trzeba to uczciwie podkreślić, że za tymi

    Obiektywnie?
    I to niby ty jestes obiektywny? ;-)

    > opłatami idzie bardzo wysoka jakość) przerodziło się w najtańsze. Według
    > założeń twórców porównania, symulacja powstała z wykorzystaniem pewnych
    > założeń, które przewidują między innymi, że:

    > - Użytkownik wykonuje miesięcznie 3 przelewy do innych banków (wiadomo -
    > przelewy w Inteligo kosztują prawie złotówkę, więc tutaj trzeba ograniczyć
    > je do minimum. Zwłaszcza, że u większości konkurentów są one darmowe...);

    U wiekszosci konkurenow NIE SA darmowe.
    Bywaja za to tansze, np.:
    - mBank 0,50zl
    - Millennium przez internet 0,50zl
    - BP przez internet 0,60zl
    itp.

    Na dodatek dla Inteligo wewnetrznymi sa przelewy na wszystkie rachunki w PKO
    BP, a ten jak wiadomo prowadzi ich kilka ladnych milionow. A w takim np.
    mBanku tylko przelewy wewnatrz oddzialu sa wewnetrzne (mBank ma 0,5 mln
    rachunkow).
    Gdybym mial rachunek w Inteligo to nie placilbym za przelew na czynsz w
    spoldzielni i TVKablowa, w mBanku mialbym przez to 5 zamiast 3 przelewow
    platnych ( i zaoszczedzielbym 0,47zl...)
    IMO calkiem rozsadne zalozenie.

    > - Użytkownik dokonuje 6 wypłat gotówkowych z obcych bankomatów (tak robią
    > chyba tylko szaleńcy, no ale cóż... Ciekawe natomiast ile wypłat dokonuje

    Szalency?
    Ales obiektywny...;-)
    Wyplata z obcego bankomatu raz na 2 miesiace to akurat zaloznie niekorzystne
    dla Inteligo, ktorego klient ma do dyspozycji 1730 bankomatow nawet w malych
    miejscowosciach. Powiedz to klientowi mbanku ktory pojechal do np. Leska czy
    Limanowej, ze o Krynicy nie wspomne.

    > taki "statystyczny" klient we własnej sieci bankomatów - 24 miesięcznie?);

    Tu jest mowa o ROCZNYCH kosztach

    > - Wliczono koszty związane z utrzymaniem karty umożliwiającej dokonywanie
    > zakupów w internecie (lekka paranoja, pewnie dodano koszty wydania kart
    typu
    > VC);

    Nie paranoja moj ty obiektywny inaczej, tylko koszt mKarty mBanku, w
    porownaniu do kosztu VE Inteligo

    > - Klient realizuje 6 wpłat gotówkowych na konto (znaczy się wypłacamy z
    > bankomatu pieniądze i wpłacamy je od razu w placówce. Innego wytłumaczenia
    > nie widzimy).

    Raz na dwa miesiace zasilamy konto gotowka.
    Co w tym dla ciebie dziwnego?
    Wyobraznia ci sie zaciela na przelewach? ;-)
    Skad sie tu biora te ciagle pytania "jak najtaniej gotowke do mBanku"?
    W koncu kazdy przecietny klient tego typu instytucji moze dysponowac gotowka
    pochodzaca z nierzadu/zebractwa/pracy na czarno/wyzebrania u mamy...;-)

    Zalozenia tego zestawienia sa jak najbardziej rozsadne i przecietne dla
    klienta banku UNIWERSALNEGO, ktory posluguje sie przelewami, placi karta w
    internecie, ale tez od czasu do czasu posluguje sie gotowka.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 13. Data: 2004-02-09 16:12:48
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Slawek Kos <s...@p...gazeta.pl> wrote:
    > Masz cos szczegolnego do tego banku?

    Ech.
    1) Duzo razy pisalem, ze nie. Natomiast nie musze pisac, ze nie podobaja mi
    sie _niektore_ ich chwyty marketingowe. Nie tylko mnie zreszta (polecam
    przegladanie np. Gazety Bankowej). O samym banku pisalem wiele razy - ze
    gdyby wprowadzili bezplatne lub tansze przelewy chetnie tam bym sie
    przeniosl. Bo ma IMO jeden z najelpszych jesli nie najlepszy system
    transakcyjny + wzorcowa jakosc uslug. Zreszta w tym momencie jest to
    praktycznie moj drugie po Multi konto w czestotliwosci korzystania. I o tym
    pisze i nie kryje sie z tym.
    2) Ten konkretny tekst powstal jedynie w wyniku duzego natloku maili od
    czytelnikow, ktorzy mnie wyzywali od...
    3) Zalozenia sa dosyc dziwnie wpisane i... wprowadzaja w blad. Takze ja po
    czesci pomylilem sie. Przyznaje sie.
    4) Z zalozeniami nie ma co dyskutowac. Ja zawsze uwazam za symulacje, a te
    wiadomo, ze moga sie roznic w zaleznosci od konkretnych liczb - moge podac
    ci 10 innych przykladow, ktore wskaza, ze to mijanie sie z prawda. Tym
    bardziej, ze np do zalozen wybrano kilku bezposrednich konkurentow (a nie
    wszystkie banki na rynku!)
    5) Moge cie zapewnic, ze jesli tylko czas mi pozwoli bede czesciej pisal
    "Wiadomosci". Na wszystkich ;)