  • 1. Data: 2009-06-28 07:12:42
    Temat: Mała gotóweczka bez Belki - jak?
    Od: KaeM <m...@m...pl>

    Jakie konto/lokatę poradzilibyście człowiekowi ze skromnym zapasem 10
    000 zł? Na dzień dzisiejszy tyle się dzieje na rynku bankowym.
    Interesuje mnie bezpłatność konta/lokaty, okres założenia na powiedzmy
    kilka dni z możliwością przedłużenia. Przez najbliższe pół roku w/w
    gotówka może leżeć na koncie. Analizowałem lokatę Killer 10-dniową,
    gdzie przy wpłacie 1950 zł po 10 dniach z każdej lokaty miałbym 2,48zł
    zysku, podatek Belki nie byłby pobierany.
    Na chwilę obecną mam istniejące konta z mBanku, Inteligo oraz Lukas
    Banku. Podpowiedzcie proszę, czy jest bardziej atrakcyjna lokata,
    aniżeli bezpłatny Killer?

  • 2. Data: 2009-06-28 07:19:33
    Temat: Re: Mała gotóweczka bez Belki - jak?
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    KaeM <m...@m...pl> writes:

    > Jakie konto/lokatę poradzilibyście człowiekowi ze skromnym zapasem 10
    > 000 zł? Na dzień dzisiejszy tyle się dzieje na rynku

    Rachunek oszczędnościowy w Eurobanku lub lokata jednodniowa w getinie.
    Dla porządku wspomnę też o Lokacie optymalnej w Open Finance, choć
    osobiście uważam, że tam US jednak może się doczepić.
    KJ

    --
    Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

  • 3. Data: 2009-06-28 09:07:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 28.06.09 9:19, Kamil Jońca pisze:

    > Rachunek oszczędnościowy w Eurobanku lub lokata jednodniowa w getinie.
    > Dla porządku wspomnę też o Lokacie optymalnej w Open Finance, choć
    > osobiście uważam, że tam US jednak może się doczepić.

    Jeśli ma się doczepić, to się doczepi Noble. Klient nie jest płatnikiem
    podatku.
    To jest obowiązek banku a nie klienta.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2009-06-28 09:27:20
    Od: "eclip" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    1.10% na start - lokata internetowa Open Finance (tylko raz i tylko do 5000 zł
    na 8,1% netto lub 1300 zł i masz 10% netto bez belki)
    2.Lokata Optymalna Open Finance 6,5% netto 3m,6m,12m
    3.Lokata Codzienna Getin Bank 6% bez belki (trzeba się raz pofatygować do banku)
    4.Eurobank 6& 7 dni (trzeba posiadać konto)
    5.Aukcje lokat Millennium (w czwartek wchodziły ofert 6,9% przy 800 zł bez
    belki ale lokata jest na 15 dni do następnej zostaje 6 dni na 3% lokacie
    mlillenet (trzeba posiadać konto)
    6.Alior lokata nocna 8% połowy środków(trzeba posiadać konto)

    Pozdrawiam.
    ----------------------
    http://lokatybezbelki.w.interia.pl/

  • 5. Data: 2009-06-28 09:29:44
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Pete <n...@n...com> writes:

    > Jeśli ma się doczepić, to się doczepi Noble. Klient nie jest
    > płatnikiem podatku.
    > To jest obowiązek banku a nie klienta.

    Dobrze. Powiedzmy, że w trakcie trwania lokaty Noble dostanie info, że
    jednak podatek się należy[1]. Myślisz, że go nie potrąci? A jeśli
    potrąci, to na jaki punkt regulaminu/ustawy/łotewer się powołasz
    składając reklamację lub idąc do sądu?
    KJ

    [1] - czasami w dyskusjach przewijało się, że odsetki mają być
    "postawione do dyspozycji", ale w UoPDoF nie znalazłem odpowiedniego
    zapisu. Może jest w innej ustawie?
    --
    GNU is Not Unix

  • 6. Data: 2009-06-28 09:57:45
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 28.06.09 11:29, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > jednak podatek się należy[1]. Myślisz, że go nie potrąci? A jeśli
    > potrąci, to na jaki punkt regulaminu/ustawy/łotewer się powołasz

    Moment moment.
    Pisałeś, że US może się doczepić.
    US nie ma nic do Twoich pieniędzy.
    Natomiast, jeśli NB się nagle obudzi, to oczywiście ma prawo pobrać
    podatek(*).

    Natomiast, jeśli lokata się zakończy i wycofasz swoje środki, to juź
    pozostanie problem (i koszt) NB.
    Ciebie nikt nie obciąży podatkiem.

    (*)
    Nie czytałem umowy/regulaminu tej lokaty, nie mam pojęcia czy są tam
    zapisy dotyczące tej kwestii.

    --
    Pete

  • 7. Data: 2009-06-28 10:12:56
    Od: Oli <O...@a...com>

    eclip napisał:

    > 1.10% na start - lokata internetowa Open Finance (tylko raz i tylko do 5000 zł
    tylko na 7dni - zysk 1.32 zł !!
    Nie wiem tylko czy Noble bank jak odsyła pieniądze to pobiera jakieś
    opłaty ;). Ktoś to już przerabiał ?

    > 3.Lokata Codzienna Getin Bank 6% bez belki (trzeba się raz pofatygować do banku)
    do 15 tys na lokacie ale można założyć ich pięć

    > 6.Alior lokata nocna 8% połowy środków(trzeba posiadać konto)
    czyli 4.08% w skali roku, bo druga połowa 0%, niech się wstydzą

    --
    Oli

  • 8. Data: 2009-06-28 10:22:54
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Pete <n...@n...com> writes:

> [...]
    [...]

> [...]
    > podatek(*).
    >
    > Natomiast, jeśli lokata się zakończy i wycofasz swoje środki, to juź

    Co do tego się zgadzamy.

    > (*)
    > Nie czytałem umowy/regulaminu tej lokaty, nie mam pojęcia czy są tam
    > zapisy dotyczące tej kwestii.

    No właśnie dla mnie jest to mocno niejasne (co jest np. "Okresem
    umownym" dla tej lokaty wg
    https://lokaty.open.pl/dokumenty/Regulamin.pdf ?

    Ale jak wtedy traktuje par.7 odsetki kapitalizowane codziennie?
    np. co się stanie, gdybyśmy zadysponowali zgodnie z pkt. 3 tego
    paragrafu? Wypłaciliby odsetki za ostatni dzień lokaty? IMO powinni bo
    odsetki za wcześniejsze dni zostały już wcześniej dopisane do kapitału

    Czy OF miało już lokatę której okres kapitalizacji był krótszy niż okres
    lokaty? Miał ktos taką i może się podzielić wrażeniami?
    KJ

    --
    Zuzanka najwyraźniej pełni obowiązki Albina Siwaka w tej ekipie...
    (C) Slawek Kotynski w dyskusj nt. pl.whatewer.SETI@home...

  • 9. Data: 2009-06-28 10:24:25
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Oli <O...@a...com> writes:

    [...]
    > do 15 tys na lokacie ale można założyć ich pięć

    Chyba ci się z Rachunkiem oszczędnościowym w EB pomyliło.

    Max kwota lokaty w getinie to 14 KPLN i można ich mieć nieograniczoną
    liczbę.

    KJ

    --
    Linux: The OS people choose without $ 200,000,000 of persuasion.
    -- Mike Coleman

  • 10. Data: 2009-06-28 11:19:25
    Od: "Marcin P." <m...@p...SPAM.onet.pl>

    eclip pisze:

    > 3.Lokata Codzienna Getin Bank 6% bez belki (trzeba się raz pofatygować do banku)

    A czy tę lokatę można założyć przez Internet gdy ma się e-getin?

    --
    Marcin