  • 1. Data: 2002-05-03 19:56:40
    Temat: Makro a karty platnicze
    Od: "zak" <s...@w...pl>

    Moze wiecie czemu w Makro nie mozna placic kartami platniczymi ( tzn. np. w
    gdyni do niedawno mozna bylo placic maestrem pbk-bph , ale to juz chyba
    historia).Czy powod kryje sie w terminie "cash and carry" (dawaj gotowke i
    bierz towar).Troche mnie to nurtuje...

  • 2. Data: 2002-05-04 00:09:52
    Temat: Re: Makro a karty platnicze
    Od: "Grzegorz" <N...@p...onet.pl>

    "zak" <s...@w...pl> wrote in message news:aaupuj$48$1@news.tpi.pl...
    > Czy powod kryje sie w terminie "cash and carry" (dawaj gotowke i
    > bierz towar).Troche mnie to nurtuje...

    dokladnie tak

    grzegorz

  • 3. Data: 2002-05-04 09:49:23
    Od: "Benito" <W...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > dokladnie tak
    >
    > grzegorz

    Ja bylem dzisiaj w Makro w Lodzi i zauwazylem swiezo zainstalowane pos-y.

    Benito

  • 4. Data: 2002-05-04 09:51:26
    Od: "Pawel Galinski" <g...@w...pl>

    > dokladnie tak
    >
    > grzegorz

    Rozumiem , ze rezygnujac z przyjmowania kart oszczedzaja na prowizji na
    "operatorow" i dzieki temu moga sprzedawac taniej, ale musze przyznac ze
    placenie gotowka rachunkow czesto dosc wysokich jest malo wygodnie, ale coz
    chyba nic sie w makro nie zmieni....

    --
    pg

    www.trampek.prv.pl

  • 5. Data: 2002-05-04 10:22:17
    Od: simon <s...@p...onet.pl>

    Grzegorz znowu nadaje:

    > dokladnie tak

    Nie przekonuje mnie to. Tyle słyszałem, jak to łatwiej, prościej i _taniej_
    jest dla sklepu przyjmować płatności bezgotówkowe. A przy takiej masówce to
    juz zwłaszcza. Więc nie rozumiem.

    --
    ( ||\/|/\|\| ...http://republika.pl/simsimon.........
    sim)|| |\/| | .........//szymon.jankowski.........

  • 6. Data: 2002-05-04 10:32:04
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "simon" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie przekonuje mnie to. Tyle słyszałem, jak to łatwiej, prościej i
    _taniej_
    > jest dla sklepu przyjmować płatności bezgotówkowe.

    Nie powinieneś tak bezgranicznie wierzyć reklamom ;)

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 7. Data: 2002-05-06 06:09:30
    Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > "operatorow" i dzieki temu moga sprzedawac taniej, ale musze przyznac ze
    > placenie gotowka rachunkow czesto dosc wysokich jest malo wygodnie, ale

    W Makro we Wrocławiu posy są od zawsze, ale kart nie przyjmują także od
    zawsze.
    Z tym "taniej" w Makro też różnie bywa... na Bielanach jest jeszcze Tesco
    i ceny jednostkowe często są niższe lub takie same jak w Makro. Trudno się
    potem dziwić cenom w osiedlowym sklepiku :((

    ERY

  • 8. Data: 2002-05-07 11:31:43
    Od: Andrzej Garapich <garapich@_WYWAL_TO_palac.pl>

    Sat, 4 May 2002 12:32:04 +0200, "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>
    pisze:

    >_taniej_ jest dla sklepu przyjmować płatności bezgotówkowe.

    Witam.
    Nie jestem bankowcem i nie znam sie na tym, ale osoby,
    ktore moim zdaniem sie znaja i maja ekonomiczne
    wyksztalcenie wyjasnily mi to mniej wiecej tak:
    Takie firmy jak C&C nie zarabiaja na marży handlowej
    tylko na obrocie pieniędzmi i długoterminowym kredycie
    kupieckim. Wspolpracuja tylko z masowym dostawca,
    ktorego stac na oczekiwanie kilku miesiecy na zaplate
    za towar (a i tak nie zawsze otrzymuje ja w terminie).
    Po sprzedaży towaru takie C&C stac na handlowaniu
    pieniadzem, gdzie głownym jego odbiorca sa banki.
    Dla bankow taki klient tez jest bardzo cenny, ktory
    codziennie wplaca ogromne kwoty zywej gotowki
    do kasy i jest sklonny dzielic sie z C&C czescia zysku
    z pozyczek udzielanych ich pieniedzmi.
    W Europie Zachodniej struktura zyskow sieci
    supermarketow jest ponoc taka, ze 10% maja
    z handlu towarem na halach, a 90% z dzialalnosci
    na rynku kapitalowym (kapitalowo-gotowkowym...).
    Wyjasniano mi to na przykladzie dlugopisow BIC.
    Ich cena w supermarketach we Francji jest nizsza
    niz jakkolwiek liczony kosz ich produkcji. Po prostu
    supermarketowi bardziej sie oplaca sprzedac taniej
    niz kupil, a potem pozyczyc bankowi pieniadze,
    poczekac na jej zwrot z odsetkami i zaplacic
    dostawcy dlugopisow (bez odsetek oczywiscie)
    wiecej niz cena sprzedazy, niz sprzedawac drozej
    niz kupil.

    A wracajac do tematu - mogloby sie okazac, ze
    koszty obsługi kart + straty spowodowane
    wydluzeniem platnosci kartami zmniejszylyby
    zyskownosc lub wrecz uniemozliwilyby
    takie dzialanie.

    Tak mi mowiono, ale ja, jak juz pisalem sie nie znam.

    pozdrawiem serdecznie

    Andrzej Garapich

    Kto w młodości był socjalistą
    ten na starość będzie świnią

  • 9. Data: 2002-05-07 15:56:57
    Od: "Grzegorz" <N...@p...onet.pl>

    "Andrzej Garapich" <garapich@_WYWAL_TO_palac.pl> wrote in message

    > Kto w młodości był socjalistą
    > ten na starość będzie świnią

    A ja slyszalem dokladnie na odwrot:
    kto w mlodosci nie byl socjalista ten na staros bedzie skurczybykiem ;-)

  • 10. Data: 2002-05-07 16:23:48
    Temat: Luuuudzie!! To nie wiecie...
    Od: <k...@g...pl>

    MOŻNA w Makro płacić kartą!!!!!!!! Ale jest to karta specjalna (i dla niej są
    POSy): BPH-Makro. Można ją dostać zarówno mając jak i nie konto w BPH. Są 2
    rodzaje kart: rozliczana na bieżąco (mniejsza prowizja) i chargowa,
    rozliczana... co 2 tygodnie (większa prowizja, ale też nie zabójcza).
    TO JEST WIADOMOŚĆ PEWNA na 100%.