  • 1. Data: 2002-05-03 19:52:51
    Temat: bezpieczenstwo strony obligacje.cdm.net.pl
    Od: "wk" <w...@e...pl>

    Na wstepie przyznaje, ze nie jestem uzytkownikiem tego systemu
    ale wydaje mi sie, ze on tak dziala jak opisalem ponizej.

    Na stronie https://obligacje.cdm.net.pl/ mozna wejsc (oczywiscie po
    wczesniejszym zarejestrowaniu) do systemu, w ktorym mozliwy jest zakup
    obligacji skarbu panstwa. Po paru latach (badz wczesniej, dokonujac wykupu
    przedterminowego) mozna z kolei odsprzedac obligacje i wyplacic sobie
    pieniazki na podane konto.

    Zeby wejsc do systemy nalezy podac swoj PESEL i haslo. Wszystko
    ladnie tylko co sie stanie jak sie zapomni hasla? Otoz nalezy wtedy
    kliknac na link "przypomnienie hasła", wtedy po podaniu numeru
    PESEL i NIP haslo zostanie przeslane na podany przy rejestracji
    adres e-mailowy klienta.

    Prosze mnie poprawic, jezeli sie myle: Jezeli ktos zna PESEL i NIP
    uzytkownika systemu (a nie sa to jakies super tajne identyfikatory)
    to moze poprosic o przeslanie hasla na adres e-mailowy uzytkownika.
    Poczta nie jest szyfrowana wiec trudno tu tez o super poufnosc.
    Wiec teoretycznie w miare latwo jest osobie trzeciej wejsc w
    posiadanie hasla uzytkownika. Albo po prostu komus dla kawalu...

    Jakie sa Wasze opinie?

  • 2. Data: 2002-05-03 23:06:01
    Temat: Re: bezpieczenstwo strony obligacje.cdm.net.pl
    Od: "Szymon" <s...@w...pl>

    Witam,

    tez nie jestem userem tego ichniego systemu, ale z tego co widze inne
    serwisy to email jest wysylany na adres podany na poczatku i tylko tam - nie
    mozesz powiedziec, ze chcesz maila z haslem na inny adres.

    To juz inna para kaloszy.

    Pozdrawiam,

    --
    SzYmOn

  • 3. Data: 2002-05-04 15:53:37
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 May 2002 01:06:01 +0200,
    osoba podpisana: Szymon <s...@w...pl>
    napisała:
> [...]
    > serwisy to email jest wysylany na adres podany na poczatku i tylko tam - nie
    > mozesz powiedziec, ze chcesz maila z haslem na inny adres.

    Poza tym, nie bardzo sobie wyobrażam jak można tego systemu użyc do
    przekrętów: przez sieć można jedynie kupić/sprzedać obligacje. Konto na
    które masz przelać pieniądze przy sprzedaży podajesz, albo przy zakupie,
    albo w biurze(marmurowym) CDM. Jedyne zagrozenie to IMHO: żona,
    kochanka, wredny sąsiad dowie się ile masz obligacji, lub złośliwie
    przedstawi je do wcześnieszego wykupu.
    KJ

    --
    Anyone can make an omelet with eggs. The trick is to make one with none.