  • Data: 2004-09-17 23:00:18
    Temat: Re: Mail z mbanku o umowie do karty...
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox> szukaj wiadomości tego autora

    l.e:h napisał:
    > Mnie pisali ze zablokuja mi karty debetowe. Pytalem czy visa electron
    > jest debetowa - twierdza ze tak. A przeciez zadnego debetu teraz nie ma
    > ani chyba byc nie moze. Wiec o co im chodzi?

    Visa Electron / Maestro Cirrus potocznie zwana jest kartą debetową. Tak
    przetłumaczono z angielskiego słowo "debit", które oznacza "obciążęnie".
    Są banki, w których mając tę kartę możesz dokonać debetu - wypłacić
    więcej niż masz na koncie (np. środki z przyznanej do rachunku linii
    kredytowej). Transakcje z karty bank rozlicza raz w miesiącu (kiedy
    przychodzą pieniądze na konto wtedy można rozliczyć transakcje). W takim
    wypadku masz kartę obciążeniową. Jeśli nie można dokonać wypłaty ponad
    saldo to mamy "zwykłą" kartę płatniczą, której obciążenie następuje w
    momencie realizowania transakcji i jeśli nie ma wystarczającej kwoty na
    rachunku to taką kartą nie da się zapłacić.

    K.