eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą › Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sun, 8 Aug 2021 10:13:26 -0700 (PDT)
    <8...@g...com>
    Subject: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji
    internetowych kartą
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 8 sierpnia 2021 o 17:41:33 UTC+2 Stiwi napisał(a):
> [...]
    strony na co komu konto w "dużym" aliorze?
    wielowalutową - w tym "normalnie" działającą w PLN - stał się po prostu
    pełnofunkcyjnym, całkowicie darmowym ROR (jedyna wada to brak kont wspólnych).

    > Aion bank akceptuje rezydentów tylko wybranych krajów, w przeciwieństwie do Citi
    czy AK.

    No cóż, co do rezydencji można (tzn. daje się technicznie, byle mieć gdzieś adres do
    korespondencji) skłamać, co do obywatelstwa trudniej - a aion pozwalał zakładać konta
    obywatelom RP jeszcze przed otwarciem polskiego oddziału (i zrobieniem "polskiej"
    oferty).
    Swoją drogą ciekawe, czy gdy jest już oddział w PL, to jeszcze obywatel/rezydent RP
    może założyć sobie konto wg oferty europejskiej (było inaczej - 4 euro/mc, główny
    rachunek w EUR, rachunek w PLN tylko w "premium" za 20 eufo/mc - i pewnie PLN można
    przelać tylko SWIFTem).

    > Mam mBank od wielu lat (jeszcze jak byłem rezydentem...) i nie widzę tam
    zintegrowanego kantoru. Trzeba wypełniać jakiś wniosek, żeby aktywować mKantor w celu
    uzyskania kursów gorszych niż w Citi.

    No tak, trzeba wniosek. Nie wiem czemu, citi i santander dały bez pytania - może
    dlatego, że w mbąku każdy klient ma inny kurs?
    Ale "zintegrowany" jest tak jak w citi.

    > Citi po prostu dał kantor wszystkim i jest to jedyna opcja wymiany waluty pomiędzy
    rachunkami. Wygląda na to (musiałbym potwierdzić w tygodniu), że nawet przelew
    pomiędzy własnymi rachunkami typu EUR PLN korzysta z kursów bieżących Citi Kantor,
    podczas gdy w mBanku nie.

    Eeee, tak to jest tylko w aion - kusi mnie, by sprawdzić, czy będzie tak też przy
    przelewie zewnętrznym z konta PLN w innym banku na konto EUR w aion.
    W citi "zwykły" przelew wewnętrzny pójdzie po kursie banku, a po kursie kantorowym
    tylko "wymiana" w sekcji kantor.
    OIDP masz citi gold, więc może stąd to mylne wrażenie, klienci citi gold od zawsze
    mieli inne (i to naprawdę niezłe) kursy niż plebs.