  • 1. Data: 2003-04-24 08:23:37
    Temat: MF - wydruk elektronicznego zapisu transakcji dokonanej w banku internetowym jest dowodem wpłaty !!!
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Ministerstwo Finansów stwierdziło, że dowodem wpłaty jest
    wydruk elektronicznego zapisu transakcji dokonanej w banku
    internetowym, który zawiera:
    - kwotę dokonanej wpłaty
    - imię i nazwisko wpłacającego
    - datę poniesienia wydatku
    - tytuł wpłaty

    MF uznało, że wydruk który zawiera w/w dane stanowi
    dowód wpłaty zgodny z art. 27a ust. 6 pkt 1 ustawy
    z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym
    od osób fizycznych.

    http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=114&id=1
    1360

  • 2. Data: 2003-04-24 08:28:35
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Kondraciuk" napisał w wiadomości

    > http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=114&id=1
    1360

    przepraszam podałem zły link, prawidłowy to:

    http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=114&id=1
    1361

  • 3. Data: 2003-04-24 13:33:24
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    podałem zły link, prawidłowy to:

    > http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=114&id=1
    1361

    Szkopuł w tym, że wypowiedzi MF w trybie publikacji na stronach
    internetowych nie są dla nikogo obowiązujące - nawet dla podległych
    MF Urzędów Skarbowych.
    W zasadzie więc powyższy link niczego nie zmienia i kazdy
    nadgorliwy urzędas dalej może robić to na co ma ochotę :-(

    Pix

  • 4. Data: 2003-04-24 14:15:19
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "pix" napisał w wiadomości
> [...]
    > W zasadzie więc powyższy link niczego nie zmienia i kazdy
    > nadgorliwy urzędas dalej może robić to na co ma ochotę :-(

    Jeżeli MF interpretuje przepis prawa podatkowego to robi
    to z urzędu, ponieważ ma on obowiązek "do zapewnienia
    jednolitego stosowania prawa podatkowego przez organy
    podatkowe".
    Normalnie to podatnik zwraca się o interpretacje przepisów
    podatkowych do US. Ale jak wiadomo z licznych opinii
    na grupach dyskusyjnych (szczególnie pl.soc.prawo.podatki),
    jedne US dowody drukowane uznawały, a inne nie.
    Myśle, że ta rozbieżność była podstawą do interpretacji
    przez MF indywidualnej sprawy podatnika.
    MF musi taką interpretacje zamieścić w Biuletynie
    Skarbowym MF, nie jestem pewien na 100%,
    ale prawdopodobnie jest przepis który mówi,
    że US muszą stosować się do interpretacji MF.

  • 5. Data: 2003-04-24 15:18:00
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > Skarbowym MF, nie jestem pewien na 100%,
    > ale prawdopodobnie jest przepis który mówi,
    > że US muszą stosować się do interpretacji MF.

    Obowiązujące dla US są jedynie interpretacje wydane w trybie
    art.14 ordynacji podatkowej.
    Interpretacja taka powinna posiadać nr pisma, stwierdzenie, że
    podstawą jej wydania jest art.14 oraz zostać opublikowana
    w Biuletynie Skarbowym.
    Niczego takiego niestety w tym linku nie dostrzegam i dlatego
    twierdzę, że publikacja nie jest wiele warta :-(

    BTW - MF nie interpretuje indywidualnych spraw podatników.

    Pix