  • Data: 2016-07-14 12:16:42
    Temat: Re: MCC 4111
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 13 lipca 2016 22:58:27 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:
    > E tam, kto by się schylał po pomijalną korzyść z tytułu GP :/
    > - Bill bardziej służył do "wyrobienia" wymaganego obrotu karcianego
    > na różniastych debetówkach.
    Hmm, na to bym nie wpadł - i w kategoriach opłacalności jakoś nie chce mi się to
    zmieścić.
    Jaki ma sens płacenie rachunku debetówką - i jeszcze dopłacanie za to prowizji ?
    Oczywiście 1zł to mniej niż np. 4zł - ale tylko w sytuacji awaryjnej, gdy z jakiegoś
    powodu nie robiło się przez cały miesiąc zakupów - albo jeśli bardziej się opłaca
    (moneyback, M&M) jednak płacić kredytówką, a debetówka jest z jakiegoś powodu
    niezbędna (choć takiego powodu też wymyślić nie mogę, bo do wpłatomatu można używać
    debetówki zastrzeżonej, a do bankomatu można mieć np. darmową debetówkę z VW banku -
    no chyba że ktoś potrzebuje do wpłatomatu banku, gdzie nawet z zastrzeżoną debetówkę
    pobierają opłatę, jak alior).
    Cóż, każdy sobie to ustawia wg potrzeb, a o doświadczeniach jest ciekawie słuchać.
    Chodzi oczywiście o mikre sumy - czy to te opłaty, czy zysk z GP przy płaceniu
    rachunków KK - dla mnie starcza na szampana na sylwestra ;) - ale przede wszystkim o
    zasadę, że jeśli jest usługa, z której można za darmo skorzystać, to czemu nie ?
    Gdy ktoś oszczędności ma, to nie ma potrzeby - poza zabawą - robienie takich rzeczy,
    ale myślę, że jest kupa ludzi, którzy np. płacą za kredyt odnawialny w koncie, a
    mogliby wziąć darmową KK citka (ja też mam dożywotnio darmową złotą, wtedy jeszcze
    nie było simplicity) i mieć za darmo kredyt w wysokości miesięcznych rachunków, co
    już jakąś swobodę finansową daje.
    Ja płacić rachunki z KK zacząłem, gdy wziąłem KK w db - tam opłaty rachunków
    dodatkowo wchodzą w licznik sumy potrzebnej do zwolnienia z opłaty rocznej. Gdy
    dostałem dożywotnie zwolnienie z opłat za KK db - i jednocześnie dostałem golda z
    citka - to przestałem używać db - bo trzeba dzwonić - a zacząłem płacić z citka przez
    ST. Ale teraz znów dzwonię do db - zmieniłem sobie w citku koniec okresu na 10. dzień
    miesiąca (za darmo), w db mam na 25. dzień miesiąca (zmiana kosztuje niestety) i
    dzięki temu mam o 2 tygodnie dłuższy GP na każdej z kart :)