  • 1. Data: 2016-07-13 10:13:59
    Temat: MCC 4111
    Od: m...@g...com

    Jeden z banków premiuje transakcje kartowe z wyłączeniem:
    MCC 4111: określający m.in. usługi transportowe,

    Co to za usługi transportowe? Czy obejmuje jakieś bilety
    kolejowe/autobusowe/lotnicze/miejskie?

    4900, określający narzędzia elektryczne, gazowe, sa
    nitarne i wodne.

    Czy to obejmuje jakies supermarkety budowlane np?

    M.

  • 2. Data: 2016-07-13 12:23:49
    Temat: Re: MCC 4111
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    4111 z wlasnego doswiadczenia np. koleje podmiejskie (Koleje Slaskie) oraz
    komunikacja miejska.
    Alior T-mobile wylacza te transakcje z cashback'u. Od nowego miesiaca
    wylaczy tez oplacanie rachunkow np. SprytnyBill

  • 3. Data: 2016-07-13 14:31:05
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2016-07-13 o 12:23, Krzysztof pisze:
> [...]
    > Alior T-mobile wylacza te transakcje z cashback'u. Od nowego miesiaca
    > wylaczy tez oplacanie rachunkow np. SprytnyBill

    To juz Bilem nie zaplacimy za mieszkanko, prad czy gaz ?
    Oj, to trza bedzie Bila pochowac ? ... Kill_Bill ??

    Pozdro

  • 4. Data: 2016-07-13 15:32:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Kill Bill, a powitać można KK simplicity z citi handlowego - tam bez zbędnych
    ceregieli możesz zapłacić za rachunki domowe z KK - i to bez prowizji oraz z GP.
    Przy tym karta całkowicie darmowa, a dają każdemu, który ma jakikolwiek dochód - i
    jeszcze można się na promocję załapać.
    Takie opłacanie rachunków umożliwia też KK z deutche bank - ale ona jest darmowa
    tylko przez rok, poza tym opłacanie rachunków tylko przez infolinię (ew. można
    zlecenie stałe na max. 2 lata ustawić, ale tylko płacone co miesiąc), a nie przez ST,
    jak w citku. Ale tu podobno dają z limitem do 4700 na oświadczenie o dochodach.

  • 5. Data: 2016-07-13 21:10:51
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

[...]
    -------------
    Zyskownosc oplacania rachunkow karta kredytowa jest prawie zadna, obecny
    procent na kontach oszcz., bo one sa odniesieniem nie pozwala zarobic wiecej
    niz 2% rocznie, ma sie to nijak do 5% za oplacenie rachunkow w ramach
    cashback. SprytnyBill pobiera 0,97zl za rachunek a platnosc rachunku o
    kwocie kilkuset zl da w ramach GP na karcie duzo mniej, czyli bedziemy
    doplacac do takiej uslugi. Taniej i prosciej zaplacic taki rachunek darmowym
    przelewem z konta niz uzywac do tego karty kredytowej.

  • 6. Data: 2016-07-13 22:58:26
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2016-07-13 o 21:10, Krzysztof pisze:

> [...]
    > czyli bedziemy doplacac do takiej uslugi. Taniej i prosciej zaplacic
    > taki rachunek darmowym przelewem z konta niz uzywac do tego karty

    E tam, kto by się schylał po pomijalną korzyść z tytułu GP :/
    - Bill bardziej służył do "wyrobienia" wymaganego obrotu karcianego
    na różniastych debetówkach.

    Zaś co do samej "opłacalności" - to niekoniecznie taniej :)
    Np. do 27.06 Raifi dawał 1 zeta za każdą wydaną stówkę KK,
    więc te 0,97 zeta mogło się bez problemu zwrócić z nawiązką,
    - to już obecnie historia ;)

    @Dawid

    KK citka mam "dośmiertnego" ? - LOL
    jednak jak wyżej - nie mam potrzeby aby płacić r-ki KK :)

    Pozdro

  • 7. Data: 2016-07-14 08:33:16
    Od: m...@g...com

    > 4111 z wlasnego doswiadczenia np. koleje podmiejskie (Koleje Slaskie) oraz
    > komunikacja miejska.

    Czyli koleje "podmiejskie" nie działają ani w Aliorze, ani w Eurobanku. Przy czym
    Przewozy Regionalne to nie są "koleje podmiejskie". ;)

    M.

  • 8. Data: 2016-07-14 11:17:26
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]

    Czyli koleje "podmiejskie" nie działają ani w Aliorze, ani w Eurobanku. Przy
    czym Przewozy Regionalne to nie są "koleje podmiejskie". ;)

    --------------
    Jak dobrze pamietam to Regio i Intercity maja inny kod i na nich "lapiesz"
    sie na "zwroty".

  • 9. Data: 2016-07-14 12:16:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 13 lipca 2016 22:58:27 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:
    > E tam, kto by się schylał po pomijalną korzyść z tytułu GP :/
    > - Bill bardziej służył do "wyrobienia" wymaganego obrotu karcianego
    > na różniastych debetówkach.
    Hmm, na to bym nie wpadł - i w kategoriach opłacalności jakoś nie chce mi się to
    zmieścić.
    Jaki ma sens płacenie rachunku debetówką - i jeszcze dopłacanie za to prowizji ?
    Oczywiście 1zł to mniej niż np. 4zł - ale tylko w sytuacji awaryjnej, gdy z jakiegoś
    powodu nie robiło się przez cały miesiąc zakupów - albo jeśli bardziej się opłaca
    (moneyback, M&M) jednak płacić kredytówką, a debetówka jest z jakiegoś powodu
    niezbędna (choć takiego powodu też wymyślić nie mogę, bo do wpłatomatu można używać
    debetówki zastrzeżonej, a do bankomatu można mieć np. darmową debetówkę z VW banku -
    no chyba że ktoś potrzebuje do wpłatomatu banku, gdzie nawet z zastrzeżoną debetówkę
    pobierają opłatę, jak alior).
    Cóż, każdy sobie to ustawia wg potrzeb, a o doświadczeniach jest ciekawie słuchać.
    Chodzi oczywiście o mikre sumy - czy to te opłaty, czy zysk z GP przy płaceniu
    rachunków KK - dla mnie starcza na szampana na sylwestra ;) - ale przede wszystkim o
    zasadę, że jeśli jest usługa, z której można za darmo skorzystać, to czemu nie ?
    Gdy ktoś oszczędności ma, to nie ma potrzeby - poza zabawą - robienie takich rzeczy,
    ale myślę, że jest kupa ludzi, którzy np. płacą za kredyt odnawialny w koncie, a
    mogliby wziąć darmową KK citka (ja też mam dożywotnio darmową złotą, wtedy jeszcze
    nie było simplicity) i mieć za darmo kredyt w wysokości miesięcznych rachunków, co
    już jakąś swobodę finansową daje.
    Ja płacić rachunki z KK zacząłem, gdy wziąłem KK w db - tam opłaty rachunków
    dodatkowo wchodzą w licznik sumy potrzebnej do zwolnienia z opłaty rocznej. Gdy
    dostałem dożywotnie zwolnienie z opłat za KK db - i jednocześnie dostałem golda z
    citka - to przestałem używać db - bo trzeba dzwonić - a zacząłem płacić z citka przez
    ST. Ale teraz znów dzwonię do db - zmieniłem sobie w citku koniec okresu na 10. dzień
    miesiąca (za darmo), w db mam na 25. dzień miesiąca (zmiana kosztuje niestety) i
    dzięki temu mam o 2 tygodnie dłuższy GP na każdej z kart :)

  • 10. Data: 2016-07-14 12:19:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 13 lipca 2016 21:10:43 UTC+2 użytkownik Krzysztof napisał:
    > doplacac do takiej uslugi. Taniej i prosciej zaplacic taki rachunek darmowym
    > przelewem z konta niz uzywac do tego karty kredytowej.
    Ani taniej ani prościej - oczywiście używając do tego darmowej KK citi - bo przelewy
    za rachunki domowe z KK też są tam darmowe - i wykonuje się je identycznie jak
    przelewy z konta (jedyne wymagania to trzeba raz zadzwonić i poprosić, żeby
    konsultant przygotował specjalny szablon - może być wg szablonu, który się samemu
    utworzyło).
    Prościej ew. może być w ten sposób, że nie trzeba uczyć się obsługi drugiego ST - ale
    jak ktoś ma takie problemy, to sam sobie winien.