  • 1. Data: 2008-02-29 17:17:22
    Temat: Luty miesiacem oszczedzania?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Czy ja dobrze kombinuje, ze w sumei w lutym najbardziej oplaca sie zakladac
    miesieczne lokaty? Oczywiscie wtym akurat roku oplaca sie to mniej, ale w
    roku zwyczajnym lokata miesieczna zalozona w lutym daje o ponad 10% wyzsza
    wartosc stopy zwrotu w porownaniu z marcem czy styczniem. W sumie banalne i
    trywialne ale to jednak nie pazdziernik powinien byc miesiacem oszczedzania
    :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2008-02-29 17:36:00
    Temat: Re: Luty miesiacem oszczedzania?
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    > ponad 10% wyzsza wartosc stopy zwrotu w porownaniu z marcem czy styczniem.
    > W sumie banalne i trywialne ale to jednak nie pazdziernik powinien byc

    Nieeee. :-) Źle kombinujesz. Choć intencje miałes dobre. :-)) Liczy się
    rzeczywista liczba dni.

    marekz

  • 3. Data: 2008-03-01 13:46:28
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MarekZ"

    > Nieeee. :-) Źle kombinujesz. Choć intencje miałes dobre. :-)) Liczy
    > się rzeczywista liczba dni.

    tak jest - miesięczna lokata założona p. 20 II będzie się odnawiać 20
    III, 20 IV itd
    i tylko to ma związek z miesiącem.
    A odsetki bedą za kazdym wazem inne - najpierw za 29 dni (w tym roku),
    potem za 31, a potem za 30
    *** blad ***

  • 4. Data: 2008-03-01 20:22:10
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "MarekZ" fq9fte$4e3$...@a...news.neostrada.pl

    > Nieeee. :-) Źle kombinujesz. Choć intencje miałes dobre. :-)) Liczy się
    > rzeczywista liczba dni.

    Tak, z założeniem, że rok liczy ich sobie 365. ;)

    A poważniej -- częstotliwość kapitalizowania odsetek też się liczy.
    Pomiędzy kapitalizowaniem miesięcznym i rocznym dla 10% rocznie jest
    (na oko -- może coś plączę) ponad 0.24%. :) Ale pomiędzy miesięcznym
    i dziennym nie ma wcale wielkiej różnicy. :) Tak czy siak -- trochę
    się zyskuje na krótszym miesiącu przy miesięcznym kapitalizowaniu
    odsetek. No i na pensji też się oszczędza!! Same oszczędności!!

    (aby było jasne, gdyby ktoś nie wiedział, co robić z tymi
    oszczędnościami, mogę bezpłatnie ;) podać numer konta, na
    które można te oszczędności przelewać) ;)

    --