    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lukas - tragedia!
    Date: Wed, 9 Jan 2002 16:09:01 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

    Użytkownik "WS" <d...@w...edu.pl> napisał w
    wiadomości news:a1h5d3$ims$1@news.telbank.pl...

    > Wracam do starego tematu jakim było zakładanie
    "Lokat obronnych" - a
    > mianowicie....
    >
    > Miałem kilka lokat zwykłych, które najpierw
    zerwałem, a później chciałem
    > założyć "Lokate obronną". System przyjął lokatę,
    ale na wyciągu było
    > inaczej - jak w życiu bywa.
    >
    > Wysłałem reklamacje i dostałem ospowiedź że
    sysytem nie przyjął lokaty
    > ponieważ podałem kwotę która była wyższa niż
    kwota którą dysponowałem.....

    I to wuważam za wine Lukasa. Mialeś prawo zerwac
    lokatę a Lukas miał prawo naliczyc ci 2,5% w
    skali roku. IMO bezsporna wina Lukasa jest to że
    system nie zauważył calości kasy która powinna
    pojawic się na twoim koncie w chwili zerwania. Ty
    byłeś przekonany ze masz do czynienia z pełną
    onlinowością przeprowadzonych operacji a tu figa,
    u Lukasa ten proces trochę trwa. Wydałeś następną
    dyspozycję - założenia lokaty antybelkowej ale
    system nie zdążył przetworzyc poprzedniej i to tak
    aby sam zobaczyc jej wyniki. Wina Lukasa

    > Dodatkowo Lukas naliczył oprocentowanie 2,5 % w
    skali roku tak jakbym zrywał
    > lokatę, a podobno są ślady zakładania lokaty
    obronnej. Pieniądze nadal
    > "leżą" na rachunku.

    Naliczył prawidłowo bo zerwałeś lokatę a nie
    skorzystałeś z opcji - przekształcenia lokaty
    istniejącej - którą Lukas specjalnie przygotował
    na taką okoloiczność. Twoja wina.

    > Mam pytanie. Co mogę zrobić więcej w tej
    sprawie? Przecież nie będę się
    > sądził? Poddać się i zmienić bank?

    Ja bym jednak złożył pisemną reklamację i
    wnioskował co najmniej o cofnięcie skutków
    zerwania poprzedniej lokaty (niech przywrócą stan
    przed zerwaniem i nie naliczają 2,5% )

    Sark