  • 1. Data: 2002-06-04 07:16:19
    Temat: Lukas - na raty - ma ktos jakies doswiadczenia ?
    Od: "WaSyL" <w...@c...pl>

    Chce kupic cos w Maxmedii, oferuja raty z Lukasa, mial ktos do czynienia z
    kredytem od nich, sa jakies kruczki ?

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2002-06-04 07:33:35
    Temat: Re: Lukas - na raty - ma ktos jakies doswiadczenia ?
    Od: <c...@p...onet.pl>

    > Chce kupic cos w Maxmedii, oferuja raty z Lukasa, mial ktos do czynienia z
> [...]
    Ja mam doświadczenia. Omijaj to z daleka.
    Po pierwsze, te łobuzy mają stałą stopę oprocentowania. Tzn, że jeżeli kupujesz
    coś za 100 zł, to oni ci od razu udzielą kredytu w wysokości 100 zł + 20% ( nie
    wiem ile to wyjdzie efektywnie), co oznacza, że od razu dostaniesz tak
    wyliczone raty. Stałe!! Mozesz sobie wcześniej spłacić, ale nic nie
    oszczędzisz. Pamietaj też, że od jesieni, Polacy będą mogli lokować pieniądze
    za granicą. Jak ich odpłynie trochę s Polskiego systemu bankowego, to w końcu i
    nasze banki, przestaną nas rabować i obniżą stopy. Ale nie Lukas. A nawet
    jeżeli, to Ty juz podpisałeś umowę i jesteś ugotowany.Tak jak ja.
    Pozdrawiam. Wojtek

  • 3. Data: 2002-06-04 07:34:04
    Od: "hosi" <hosi@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "WaSyL" <w...@c...pl> napisał:

    > Chce kupic cos w Maxmedii, oferuja raty z Lukasa, mial ktos do czynienia z
    > kredytem od nich, sa jakies kruczki ?

    Mogą Cię uszczęśliwić na siłę obowiązkowym ubezpieczeniem.
    Poza tym brać i spłacać ;-)

    hosi

  • 4. Data: 2002-06-04 07:44:29
    Od: <c...@p...onet.pl>

    > Mogą Cię uszczęśliwić na siłę obowiązkowym ubezpieczeniem.
    > Poza tym brać i spłacać ;-)
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > hosi
    > A fakt! Zapomniałem o tym! Za to też zapłacisz. Dodaj do tego jeszcze
    prowizję w wysokości przyprawiającej o zawrót głowy.

    Wojtek

  • 5. Data: 2002-06-04 07:50:12
    Od: "hosi" <hosi@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > nasze banki, przestaną nas rabować i obniżą stopy. Ale nie Lukas. A nawet
    > jeżeli, to Ty juz podpisałeś umowę i jesteś ugotowany.Tak jak ja.

    Łojejeku!
    Przecież przed podpisaniem umowy masz możliwość dowiedzenia się
    ile będą wynosiły te stałe raty. Jeśli komuś nie pasuje, to dziękuje i
    wszystko!
    Ale jeśli sam się na to zgodziłeś to miej pretensje tylko do siebie.
    Jeśli ktoś oferuje kredyt, którego oprocentowanie wynosi 200% a
    kredytobiorca
    _po_zapoznaniu _się_ z ofertą przystaje na nią, to w czym problem??

    hosi

  • 6. Data: 2002-06-04 07:56:56
    Od: <c...@p...onet.pl>

  • 7. Data: 2002-06-04 15:35:04
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    WaSyL <w...@c...pl> wrote:
    > Chce kupic cos w Maxmedii, oferuja raty z Lukasa, mial ktos do czynienia z
    > kredytem od nich, sa jakies kruczki ?

    poza oprocentowaniem, prowizja i _dobrowolnym_ ubezpieczeniem nie ma haczykow.

    oprocenotwnie kredytu jest stale, takie jak w dniu zawarcia kredytu
    - ale to normalne przy tak krotkich kredytach.
    nie oznacza to jednak wcale, ze jak splacisz szybciej to nie odzyskasz
    nadplaconych odsetek - ktos tu glupoty wypisywal. odzyskasz, jesli
    po rozliczeniu na podstawie RZECZYWISTYCH dat wplat jest ustalane
    saldo kredytu i jesli przekracza <ilestam - 3 x list polecony czy cos>
    to jest prowadozne rozliczenie (prosba o doplate jesli sie spozniales,
    zwrot nadplaty jesli placiles wczesniej). Wszystko jest w umowie
    lub warunkach ogolnych zawierania kredytu (czy takie cos jest???).
    Czytaj umowe!

    pozdrawiam

    romekk

  • 8. Data: 2002-06-05 15:20:59
    Od: "WaSyL" <w...@c...pl>

    "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> wrote in message

    > poza oprocentowaniem, prowizja i _dobrowolnym_ ubezpieczeniem nie ma
    haczykow.

    Dzieki za info

    A ile wynosi ta prowizja typowo ?

    Przemek

  • 9. Data: 2002-06-05 21:01:51
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > A ile wynosi ta prowizja typowo ?

    nie wiem, ale to zalezy od wielu czynnikow (sklepu - to on negocjuje
    z Lukas SA szczegolowe warunki kredytow udzielanych w nim)

    na _pewno_ o wiele wiecej niz chcialbys zaplacic ;-)
    ale w dyzych sklepach czesto zdazaja sie promocje ratalne
    np. 5% wplaty i 10 x 1/10 ceny.

    Tyle ze zwykle wtedy ceny w sklepie sa nieco wyzsze :-))) bo bank
    musi swoje odsetki zarobic, Lukas SA tez nie jest firma non-profit
    i zdaje sie ze doplaca sprzedawca. przeciez tez nie z wlasnej kieszeni...

    Ale jak w kazej promocji musi byc jakis lep na klienta, wiec jesli
    trafi sie w dobry asortyment, to mozna zrobic dobry interes na takim
    kredycie...

    pozdrawiam

    romekk

  • 10. Data: 2002-06-05 21:22:49
    Od: "Travis" <[no_spam]Travis@go2.pl>

    > Chce kupic cos w Maxmedii, oferuja raty z Lukasa, mial ktos do czynienia
    > kredytem od nich, sa jakies kruczki ?
    >
    > Pozdrawiam
    > Przemek

    Za raty w Lukasie mam zrobiony przedpokoj, kupiony telewizor, rower i pare
    jeszcze innych drobiazgow.
    Procz wysokich kosztow (czyt. odestki) nie ma zadnych problemow.
    Jak bedziesz bral kolejne kredyty w Lukasie to juz na innych warunkach, o
    wiele wieksze kredyty i troche inne zasady oglolne,
    ale pierw musisz splacic zaciagnienty aktualny kredyt.

    Pzd Travis

    --
    Sebastian Grabowski
    Tel. 503 155 127