eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiLukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty › Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.astercity.net!not-for-mail
    From: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
    Date: Mon, 19 May 2003 22:14:48 +0200
    Organization: Aster City Net
    Lines: 42
    Message-ID: <babdr6$2339$1@foka1.acn.pl>
    References: <b9rl39$29f$1@magusz.net> <b9udkn$rnp$1@foka1.acn.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: 62.121.95.45
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: foka1.acn.pl 1053375143 68713 62.121.95.45 (19 May 2003 20:12:23 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...net
    NNTP-Posting-Date: Mon, 19 May 2003 20:12:23 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@a...net
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1123
    X-Server-Info: http://www.astercity.net/news/
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1123
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:241860
    [ ukryj nagłówki ]

    Krzysztof Halasa wrote:
    || "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:
    ||
    ||| Jednakże kasjer otrzymujący dyspozycję na druku standardowym,
    ||| powinien potraktować ją jako dyspozycję pisemną równoznaczną z
    ||| ustną, ponieważ wszystkie wymagane dane na druku się znajdują.
    ||| Następnie powinien zaksięgować uznanie w systemie, a potem wydać
    ||| potwierdzenie klientowi na kopii jego zlecenia. Natomiast swoją
    ||| kopię potwierdzenia dla klienta powinien zniszczyć.
    ||
    || O, czemu ma ja niszczyc? Normalnie tego nie sie nie robi, chocby na
    || wypadek reklamacji - w koncu co za problem podrobic kwit, jesli bank
    || nie moze go z niczym porownac (a tylko ze swoim zapisem komputerowym,
    || ktory moze byc bledny)?

    Nie zrozumiałeś mnie poprzednio, albo ja Ciebie teraz :) Uściślam zatem
    jeszcze bardziej:
    Kasjerowi druk operacji kasowej drukuje się w dwóch egzemplarzach.
    Normalnie klient dostaje oryginał ze stemplem, a kasjer zatrzymuje
    kopię. W sytuacji opisanej poprzednio druki są cztery - dodatkowo
    oryginał i kopia zlecenia klienta
    Ze względu na to, że:
    klient złożył już swój podpis na wypełnionym przez siebie druku,
    może mieć powody ku temu że składa zlecenie pisemnie a nie ustnie,
    należy dać klientowi potwierdzenie na kopii jego zlecenia (zielona
    kopia) zgodnie ze standardem druku..
    Klient nie może dostać dwóch kwitków na jedno zlecenie, ponieważ każde z
    nich osobno stanowi dowód na dokonanie wpłaty. Zatem egzemplarz
    potwierdzenia dla klienta kasjer powinien zniszczyć, a zachować swoją
    kopię kasową tak jak standardowo.
    Zaś oryginał zlecenia klienta należy spiąć ze swoim drukiem kasowym,
    ewentualnie dopisać numer referencyjny lub godzinę operacji i precz z
    tym do archiwum. Jeśli ktoś tam kiedyś zajrzy, to znajdzie wszystko co
    trzeba.

    Uff :)

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl
    gg: 2539349

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1