    From: TrzyLinie <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ludzie masowo likwidują lokaty
    Date: Tue, 04 Jun 2013 05:02:50 +0200
    <2...@n...wpkg.org> <koj5s0$q84$1@news.icpnet.pl>

    W dniu 2013-06-04 00:37, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > W sumie to początkowo nawet można mieć zero i tylko pożyczać pożyczone.

    Wszystko jasne. Pożyczone. Worki z piaskiem. Kartofle itd. OK.

    Pieniądze jednak to nie żadna z tych rzeczy, którymi próbujecie
    mi zamydlić oczy. Pieniądz fiducjarny, więc o wartości istniejącej
    tylko w głowie ludzi, którzy godzą się uznawać go za wartość,
    może być kreowany tym sposobem wyłącznie w wąskim kręgu znajomych
    królika. A jeszcze dobudowuje się ideologię instytucji zaufania
    publicznego. Tak, wiem, ja jestem bardzo naiwny. Ale jak naiwni
    musieli być ci, którzy wymyślili ten system i liczyli, że będzie
    on trwał?

    OK, nie pomylili się oni, bo system ciągle trwa, w zasadzie ci
    "wymyśliciele" tego systemu mogli być dumni z siebie, bo system trwa
    dłużej nich ich życie - u jego kresu musieli być cholernie dumni
    z siebie widząc, że wymyślony system trwa i ma szansę trwać dalej,
    dłużej niż ich życie.

    Jednak nadchodzi kres instytucji zaufania publicznego. To jest
    niewydolny system. Oni nie nadążają więc padną i znikną.
    -> wymiennik.org
    --
    TrzyLinie