    Date: Wed, 02 Nov 2011 15:10:48 +0100
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lokata w USD - najwyzej oprocentowana
    <t...@4...com> <8...@a...kjonca>
    <k...@4...com> <8...@a...kjonca>
    <m...@4...com> <8...@a...kjonca>
    <1...@4...com>
    <4eb05454$0$8450$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@4...com>
    <4eb05af1$0$5805$65785112@news.neostrada.pl>
    <g...@4...com>

    (02.11.2011 14:13), Jarek Andrzejewski wrote:

    > gwarantowany CIR? Nie sądzę, żeby klienci, którzy rzeczywiście
    > zauważają zwężenie pasma to zaakceptowali na dłuższą metę.

    Może nie zauważają? A ci co zauważają, wykupują właśnie CIR?

    > i zaakceptujesz z usmiechem, gdy się na lotnisku okaże, że jeste
    > 101-szy?

    Zaakceptuję bo nie będę miał innego wyjścia. Bez uśmiechu, jednak ze
    świadomością, że mogłem wybrać droższą linię, która nie overbookuje.

    > to działa, dopóki klient nie wysyca swojego 1mbps, 5 pasażerów nie
    > stawiło się i nie wszyscy wypłacają.
    > Ale gdzie jest granica między rozsądnym gospodarowaniem zasobami a
    > defraudacją?

    Wydaje mi się że w skali niedostępności. Jeżeli "raz na ruski rok" jeden
    klient zauważy problem w dostępności do usług, wszystko jest ok. Jeżeli
    90% klientów będzie miało z tym problemy - nie jest ok.

    > bo nie wie, czy i kiedy przyjdziesz.

    Gdyby bank miał tylko mnie za klienta, to tak. Ale bank klientów ma "jak
    mrówków", jesteśmy dla niego tylko statystyczną masą, a statystycznie
    bank mniej więcej wie kiedy przyjdę.

    > a jak działa "głowa", jeśli jednak okaże się, że przyszli wszyscy po
    > wypłatę?

    To już głowy głowa w tym jak ona działa. Może pożyczy od innego banku?
    Może powie "przepraszamy, mamy awarię kasy, proszę przyjść jutro" i do
    jutra zgromadzi? Nie wiem.

    > Albo gdy stawia się 105 pasażerów z biletami?

    Z tego co wiem, to bardzo przepraszają za zaistniałą sytuację i
    proponują inny termin wylotu.

    > dokładnie tak. Podobnie jak w spichlerzu albo dowolnym innym magazynie
    > z towarami masowymi. Co nie zmienia faktu, że nie da się zwrócić
    > depozytu na każde żadanie, bo go po prostu nie ma.

    Wystarczy że statystycznie da się zrealizować 99% żądań zwrotu depozytu.

> [...]
    > nie możesz pozwolić sobie na oczekiwanie na wymianę i w celu
    > zapewnienia sobie dostępu zdeponowałeś w magazynie powiedzmy 2 sztuki,
    > podobie uczyniło to 10 innych użytkowników niezbędnych do życia
    > monitorów. Magazynier doszedł do wniosku, że po co mu aż 22 sztuki w
    > magazynie, w razie czego szybko dokupi brakujące - i 10 sprzedał na
    > Allegro.
    > Pech chciał, że padło zasilanie w dzielnicy i niestety wszystkie
    > monitory padły. Ty, oczywiście nic się nie martwisz, podobnie 10
    > użytkowników - bo przecież macie zapas. I idziecie do magazyniera po

    I teraz:
    - jeżeli mamy z magazynierem umowę że przechowuje ten konkretny monitor,
    (dla pieniędzy stosuje się pojęcie "depozyt właściwy", czy dla monitorów
    też?), to jest to chyba przestępstwo,
    - jeżeli mamy z magazynierem umowę że będzie miał dla mnie taki sam
    monitor ("depozyt niewłaściwy"), przestępstwa brak.

    Tak czy inaczej, mam roszczenie do magazyniera o odszkodowanie z tytułu
    strat. Dodatkowo być może jakies kary umowne.

    p. m.