  • 21. Data: 2009-10-07 07:05:28
    Temat: Re: Lokata rentierska w Noble Banku
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Lukasz" news:hagd4l$q3k$1@inews.gazeta.pl

    > Aż taka zła opinia o Getinie, kolega Valdi.Pavlack polecił mi lokatę Open
    > Finance / Noble Bank, ale skoro tak negatywnie się wypowiadacie to chyba
    > jednak nie będę ruszać tej kwoty z dotychczasowego banku.

    Przeczytaj archiwum grupy i nie wzoruj się na jednym fanatyku, który w
    głowie za przeproszeniem chyba ma pierdolca odnośnie upadania banków.
    Nie raz i nie dwa zostało napisane, że w PL ryzyko upadku banku jest równe
    zeru bądź bliskie zeru - ogólnie prawie niemożliwe, i w tym przypadku prawie
    nie robi żadnej różnicy
    Po za tym jeżeli nawet Getin miał by upaść to nie jest on jakimś kolosem na
    polskim rynku i wszystko wskazuje na to, że w przypadku jakiegoś "kuku"
    został by wykupiony przez jakiś zagraniczny podmiot (bank).
    Dodajmy, że upadek banku w PL to potężny cios dla całego systemu, który
    ucierpi na tym, że pewien % ludzi straci do niego swoje zaufanie i wyciągnie
    kasę z banku i będzie ją np. trzymać w skarpecie. Banki sobie na taką
    "jazdę" nie pozwolą i jeżeli któryś będzie miał padać to zrobią wszystko aby
    nie upadł co zostało nie raz i nie dwa napisane w ostatnim czasie, nie tylko
    między zdaniami na tej grupie.

    PS.
    Mnie bardziej interesuje czy w DE nie szykuje się jazda w dół - w końcu tam
    mam zgromadzone ponad 90% oszczędności całego życia :) Odpukać.

  • 22. Data: 2009-10-07 08:36:43
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote in message
    > "MK" news:hah5le$6tl$1@news.wp.pl

    > masz
    >
    > :)
    > Dodajmy, że George ma złotą kulę i przeczuwa, że Getin pierwszy padnie na
    > pysk :)
    > Jak chciałem się zapytać dodatkowo zapytać co z eurobankiem? - trochę tam
    > kasy w PLNach zdeponowałem a jak ma upaść to mi przykro będzie. W końcu
    > system im coś ostatnio szwankuje itp. więc to chyba jakaś przesłanka jest,
    > że coś może być nie halo ;)

    nie mam żadnej kuli ale napisałem że jeśli to on pierwszy padnie na pysk to
    BFG moze to jeszcze udzwignie :)
    george

  • 23. Data: 2009-10-07 08:40:42
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message

    > No dokładnie. To jest wręcz śmieszne jak ludzie do gwarancji BFG
    > mistycznie podchodzą. Nie są one bez znaczenia, bo w przypadku klapy
    > pojedynczego niewielkiego banku zadziałają. Ale żeby myśleć, że będą mieć
    > jakiekolwiek znaczenie w przypadku systemowych kłopotów całego sektora
    > (lub choćby tylko klapy jednego z największych banków) to trzeba mieć
    > szczególny stosunek do rzeczywistości. :)

    polecam wiec dać getinowu te bańkę...skoro gwarancje cie nie interesują.
    Moze posiadasz takie zasoby (nie wiem tego), ale wyobraźmy sobie że masz
    (dajmy na to 2 bańki),
    ile z tego powierzysz getinowi ? ( załóżmy że ma interesujący procent).
    Podaj kwotę.

    george.

  • 24. Data: 2009-10-07 08:42:42
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > tam
    > mam zgromadzone ponad 90% oszczędności całego życia :) Odpukać.

    nie bede komentował idiotyzmów.
    Ludzie mają tendencję do ignorowania zdarzeń małoprawdopodonych kojarząc je
    z "niemożliwym".
    To sie nawet jakoś nazywa w psychologii społecznej.

    george

  • 25. Data: 2009-10-07 09:05:47
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "george" news:hahkkb$a1f$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > nie mam żadnej kuli ale napisałem że jeśli to on pierwszy padnie na pysk
    > BFG moze to jeszcze udzwignie :)
    > george

    Ale czemu niby ma upaść? - konkrety!
    Po za tym czemu banki w PL - przynajmniej w najbliższych miesiącach mają
    padać?

  • 26. Data: 2009-10-07 09:08:07
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "george" news:hahkvj$agk$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > nie bede komentował idiotyzmów.

    O swoich postach piszesz? :)

    > Ludzie mają tendencję do ignorowania zdarzeń małoprawdopodonych kojarząc
    je
    > z "niemożliwym".

    Bo większość ludzi nie szuka na siłę problemów tam gdzie ich nie ma... No
    ale jeżeli lubisz się cały dzień zamartwiać, że ci przepadną twoje
    oszczędności bo bank upadnie to je najlepiej trzymaj w skarpecie.

    > To sie nawet jakoś nazywa w psychologii społecznej.

    Może. Psychologie społeczną miałem jakieś 8 lat temu na zajęciach. Po
    zaliczeniu pozapominałem większość rzeczy :)

  • 27. Data: 2009-10-07 09:19:34
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > (dajmy na to 2 bańki),
    > ile z tego powierzysz getinowi ? ( załóżmy że ma interesujący procent).

    Lokaty mnie w ogóle nie interesują, więc nic nie powierzę. Natomiast gdyby w
    grupie Getin było BM z dobrą ofertą, nie miałbym oporów aby przez to biuro
    wykonywać blisko 100% obrotów.

    Ja nie twierdzę, że dywersyfikacja jest bez sensu, bo nie jest. Ja tylko
    zwracam uwagę na ograniczone znaczenie gwarancji BFG w realnym świecie. W
    razie większych kłopotów jak ktoś nie zdąży wypłacić to będzie w dupie bez
    względu na jakiś tam BFG.

  • 28. Data: 2009-10-07 09:19:55
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > "george" news:hahkvj$agk$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > O swoich postach piszesz? :)

    bez komenarza.

> [...]
    > ale jeżeli lubisz się cały dzień zamartwiać, że ci przepadną twoje
    > oszczędności bo bank upadnie to je najlepiej trzymaj w skarpecie.

    Widze że z liczeniem prawdopodobienstwa i szacowaniem ryzyka jesteś na
    bakier, ale w sumie to twój problem.
    Jesteś właśnie świadkiem colapsu paru nazwijmy to "instytucji finansowych"
    większych niż cały system bankowy w polsce i nadal ignorujesz ten fakt. W
    sumie ciekawe. .. to chyba "wyparcie". Widziesz nasz mały kraik jak wyspę na
    oceanie szczęsliwości odseparowany od rzeczywistości. Tak nie jest.
    Problem jest, ale poprostu go ignorujesz, a ja go nie szukam bo istnieje
    zaszyty w systemie rezerw obowiązkowych i strukty czasowej bilansu dowolnego
    banku.
    BTW Nigdzie nie sugerowałem trzymania kasy w skarpecie.
    Gdybyś czytał uważnie to wiedziałbys że rozwiązanie problemu jest inne, ale
    po co mam sie powtarzać, i tak zignorujesz.

  • 29. Data: 2009-10-07 09:21:45
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > "george" news:hahkkb$a1f$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > Ale czemu niby ma upaść? - konkrety!
    > Po za tym czemu banki w PL - przynajmniej w najbliższych miesiącach mają
    > padać?

    dlaczego ? bo to się ZDARZA ?
    bo system jest tak skonstruowany..
    nie mogę chyba jaśniej....

    george

  • 30. Data: 2009-10-07 09:24:59
    Od: "Lukasz" <l...@v...wp.pl>

    Więc tak. Oczywiście nie jestem samobójcą, że wkłada wszystkie pieniądze do
    jednego banku. Chciałem jedną cześć z większych środków przenieść do Noble
    Banku. Skontaktowałem się z przedstawicielem Noble zobaczymy jak przedstawi
    ofertę jestem z nim umówiony w przyszłym tygodniu. Z tego co zrozumiałem z
    Waszej dyskusji wynika, że nie powinienem ufać właściwie każdemu bankowi w
    Polsce, bo BFG jest mało znaczący jeżeli system bankowości w Polsce padnie.
    Z tego właściwie wynika, że powinienem zainwestować pieniądze w tych krajach
    gdzie banki dostały pomoc publiczną. Np. taki CitiBank był na skraju
    upadku, choć był największym bankiem na świecie. Państwo mu pomogło i dalej
    żyje, dzięki czemu jego klienci mają swoje pieniądze. W Polsce na pewno
    państwo (rząd) by nie pomógł, skoro nie pomógł gospodarce poprzez
    wpompowanie w nią pieniędzy (oczywiście kwestią otwartą pozostaje, czy to
    pomogłoby czy nie). Nie wiem czy dobrze rozumuje? Jak, źle to poprawcie :).

    Bardzo serdecznie Wam dziękuje za pomoc !

    --
    Łukasz