  • 1. Data: 2006-01-28 13:31:15
    Temat: Lokata - gdzie?
    Od: Daroot <d...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie.
    Mam wolne 10 tys. zl, gdzie moge to ulokowac
    na najlepszy procent? Ktos ma jakies doswiadczenia?
    Najlepiej na 1 miesieczna, zeby w kazdej chwili mozna bylo
    wyciagnac...
    Patrzylem w SKOK-u, miesieczna to 3.70%, chyba przyjemnie.
    Dziekuje za podpowiedzi!!

  • 2. Data: 2006-01-28 13:56:54
    Temat: Re: Lokata - gdzie?
    Od: "miecznik" <p...@N...gazeta.pl>

    eMax Plus - 3,8% - rachunek oszczędnościowy a'vista w mBanku

  • 3. Data: 2006-01-28 14:12:33
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > wyciagnac...
    > Patrzylem w SKOK-u, miesieczna to 3.70%, chyba przyjemnie.

    Getin - 4,2%

    Darek

  • 4. Data: 2006-01-28 17:47:25
    Od: "Artur Dombrowski" <a...@d...pl>

    > Patrzylem w SKOK-u, miesieczna to 3.70%, chyba przyjemnie.

    ale 3,7 to w stosunku rocznym więcj z 10 Kzł będziesz miał
    370 zł zł z tego 19% weźmie Ci Belka czyli zostanie 299,70 zł (za rok)
    podziel sobie to przez 12 m-cy i zyskasz za m-c ok - 24,97 zł

    Artur

  • 5. Data: 2006-01-29 16:12:03
    Od: "some1" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Dombrowski" <a...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 370 zł zł z tego 19% weźmie Ci Belka czyli zostanie 299,70 zł (za rok)
    > podziel sobie to przez 12 m-cy i zyskasz za m-c ok - 24,97 zł

    czyli zostaje na obsluge roru, paczke fajek i browarka .

    a powaznie.. jesli to ma byc tylko miesiac... to szkoda zachodu, wiecej buty
    sie zetra lub auto przepali na wycieczkach do banku . Na dluzsza mete lepiej
    wejsc w fundusz i zapomniec..

  • 6. Data: 2006-01-29 16:49:32
    Od: Daroot <d...@p...onet.pl>

    Artur Dombrowski napisał(a):

> [...]
    > 370 zł zł z tego 19% weźmie Ci Belka czyli zostanie 299,70 zł (za rok)
    > podziel sobie to przez 12 m-cy i zyskasz za m-c ok - 24,97 zł

    Ale nie bardzo rozumiem...
    Jesli wrzucam na lokate miesieczna, to znaczy ze od 10 tys. zl,
    po miesiacu wyciagam 370zl, tak? i Nastepnie znowu na miesieczna
    i tak w kolko chyba...

  • 7. Data: 2006-01-29 17:11:11
    Od: Przemek <c...@s...poczta.pf.pl>

    Daroot napisał(a):

    > Ale nie bardzo rozumiem...
    > Jesli wrzucam na lokate miesieczna, to znaczy ze od 10 tys. zl,
    > po miesiacu wyciagam 370zl, tak? i Nastepnie znowu na miesieczna
    > i tak w kolko chyba...
    Nie, stopa oprocentowania oprocentowania podana Tobie jest stopą roczną
    więc jeżeli miałbyś tam kasę przez rok to tyle byś dostał a masz przez
    miesiąc to dzielisz 370 na 12 wychodzi Ci w przybliżeniu 31zł - jeszcze
    podatek 19% czyli 6zł więc zostaje Ci 25zł. To są Twoje odsetki.

    Przemek

  • 8. Data: 2006-01-31 07:14:41
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2006 14:31:15 +0100, Daroot napisał(a):
> [...]
    > wyciagnac...
    > Patrzylem w SKOK-u, miesieczna to 3.70%, chyba przyjemnie.

    Obawiam się że 3.70 - ale w skali rocznej :)

    Policz sobie:

    Miesięcznie dostajesz z lokaty odsetek:
    10000*0.037/12 (w przybliżeniu) = 30.83zł

    Podatek to 19% od kwoty zaokrąglonej do pełnych złotych, zaokrąglone do
    pełnych złotych:
    31*.19 = 5.89zł, czyli 6zł podatku.

    Zyskujesz: 30.83-6 = 24.83zł miesięcznie.

    Jak znam SKOKi - nie jest to za darmo, trzeba jakieś koszty ponieść... jakie?

    Dla porównania - BPH i jego 10-dniowe lokaty (3.5% w skali rocznej):

    2500*.035/365*10 =~ 2.40zł

    Koniec rachunków - podatek wynosi 0 :)
    Zakładasz 4 lokaty, automatycznie odnawiane. Zysk - 2.40 * 3 * 4 = 28.80zł.

    Jeden ból: konto kosztuje 12zł miesięcznie (10zł konto + 2zł karta)... Tyle
    że pewnie jakieś tam konto osobiste chyba i tak prowadzisz?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 9. Data: 2006-01-31 12:08:28
    Od: Daroot <d...@p...onet.pl>

    Jacek Osiecki napisał(a):

> [...]
    >
    > Jeden ból: konto kosztuje 12zł miesięcznie (10zł konto + 2zł karta)... Tyle
    > że pewnie jakieś tam konto osobiste chyba i tak prowadzisz?

    No wlasnie juz tez sie przekonalem...
    Czyste zlodziejstwo, jak sie spoznilem z rata w skoku, to naliczyli mi
    odsetki 80% w skali roku!!! Czy mozna ich pozwac za falszywe reklamy?
    Przeciez pisze lokata na 1 miesiac - oprocentowanie 3.70%...
    Poza tym odeszla mi ochota na lokaty. Poczytam cos o funduszach :)

  • 10. Data: 2006-01-31 12:19:38
    Od: Przemek <c...@p...nospam.pf.pl>

    Daroot napisał(a):

> [...]
    > Przeciez pisze lokata na 1 miesiac - oprocentowanie 3.70%...
    > Poza tym odeszla mi ochota na lokaty. Poczytam cos o funduszach :)

    No ale czy jest napisane, że to stopa miesięczna? Jeżeli nie to mówią
    prawdę bo jeżeli nie ma tego napisanego to domyślnie zawsze stopy są
    podawane w skali roku.
    Przemek